Pff ja, niet te hopen dat je (+ alle andere collega’s in het onderwijs) door moeten in de zomervakantie. Het is natuurlijk niet zo dat omdat de scholen nu dicht zijn, jullie nu ‘vakantie vieren’. Dus door in de zomer komt er gewoon extra bij…
zo dit is eigenlijk ook grof, lieve Duitse vrienden (slijmen) we hebben de tweede oorlog ook vergeten (chantage) terwijl er gewoon nog onderhandeld wordt. Zij vragen om erg veel geld, dan lijkt het me logisch dat daar strenge overeenkomsten voor worden afgesloten.
ja ik zat hier ook over te lezen, zie onderstaande artikel.
Samenvatting
Ook Duitsland ziet eurobonds niet zitten
Net als Nederland ziet Duitsland het uitgeven van EU-leningen (eurobonds, Europese obligaties) niet zitten. Vooraanstaande Italiaanse politici noemen dit vanmorgen in een grote Duitse krant een gebrek aan ethiek en solidariteit (zie 01.20 uur).
De discussie over deze zogenoemde eurobonds is niet nieuw. Ook tijdens de eurocrisis van vorig decennium waren zuidelijke eurolanden groot voorstander van Europese obligaties, omdat die leningen minder riskant zijn dan hun eigen staatsobligaties en ze daardoor goedkoper zouden kunnen lenen. De rijkere landen, waaronder Duitsland en Nederland, staan er immers garant voor, waardoor de rente lager is dan van Italiaanse of Spaanse staatsobligaties. Maar voor de noordelijke landen zou het juist duurder worden.
“Bondskanselier Merkel is altijd heel fel tegen eurobonds geweest”, zegt correspondent Wouter Zwart in Berlijn. “Zelfs op het dieptepunt van de eurocrisis, toen Griekenland aan een zijden draadje hing. Merkel heeft toen gezegd: ‘zolang ik leef, zullen die er niet komen’.”
Duitsland vindt, net als Nederland, dat er vanuit de EU vooralsnog genoeg gedaan wordt om de zwaar getroffen landen te helpen. Zo kan de Europese Centrale Bank voor 750 miljard euro aan staats- en bedrijfsobligaties kopen en zijn de begrotingsregels losgelaten waardoor Italië en Spanje hun toch al hoge staatsschuld verder mogen laten oplopen.
Ook is er nog het Europees Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), zeggen de noordelijke landen. Daarin zit 410 miljard euro. Op de eurotop van 26 maart werd gesproken over de voorwaarden om dit fonds aan te wenden, maar de landen kwamen er toen niet uit. Italië en Spanje willen nu meteen extra geld uit die pot, zonder de strenge voorwaarden die eraan gekoppeld zijn. Duitsland en Nederland stelden zich toen in zuidelijke ogen veel te streng op. “We hebben al veel toegegeven”, zou bondskanselier Merkel vorige week tegen haar Spaanse collega hebben gezegd.
Wat ik zie om me heen is dat veel mensen in het hoger onderwijs hun beroep eigenlijk niet vinden horen onder vitale beroepen ondanks dat ze wel zo aangemerkt zijn en ze daarom ook hun kinderen thuis houden. Ik zie dit artikel door veel academici onderschreven worden bijv. Dat is misschien ook een reden waarom weinig mensen hun kind wegbrengen.
Ik vind kinderen voor kinderen ook wel een contender: ‘Een kind onder de evenaar, wordt later vaak een bedelaar’ hahaha met die gooische stemmetjes, kan echt niet
Dit is amazing. Het is het Koningslied, maar dan echt nog kutter. Er zit zelfs een rap in echt waarom hebben wij altijd een rap gedeelte in onze nationalistische liederen.
O oke. Ja dat kan ook natuurlijk.
@iedereen bedankt voor de lieve reacties. Hij wilde zelf niet meer opgenomen worden, maar de huisarts zag ook geen herstel meer. Hij is vanochtend vroeg overleden.
@Ketel jij ook veel sterkte en @anon50122296 ook met jullie kleintje
Heel veel sterkte
@Ketel
@seveneleven allebei gecondoleerd en heel veel sterkte!
@anon50122296 ook heel veel sterkte!
Ik ga vanavond met mijn beste vriendin overleggen hoe ik er toch voor haar kan zijn. Bedankt voor alle suggesties iedereen
Om de jeugd aan te spreken denk ik
Ik vraag me af hoe zich dat (& bijv basisonderwijs door gaan) zich dan uiteindelijk vertaald jn vakanties.
Stel dat we in Nederland & België / Frankrijk etc de campings open mogen gooien in juli of augustus, en je annuleert dan omdat “m’n kind heeft school”, zou de toerisme branch dan ook zo flexibel zijn? Die hebben al zoveel geleden, als daar dan geen Europese regels voor komen krijg je daar weer “gedoe”…
Of je baas: “ik wil m’n vakantie annuleren”, bij mijn man mogen ze geen vakantie uren die ze nu gepland hadden op te nemen volledig terug geven. Omdat ze bang zijn dat mensen dan massaal in september of december weggaan of ze de uren uitbetaald willen.
Soms denk ik dat het makkelijker is dit half jaar verlies (qua onderwijs) te accepteren, en in september hopelijk de gewone draad weer op te pakken. Tuurlijk zoveel mogelijk wat kan doen, maar geen gekke constructies ofzo. Maar dat is ook maar een mening natuurlijk
Onze directeur (PO) is er van overtuigd dat dit schooljaar wordt verlengd tot eind december en dat de kinderen in januari naar de volgende groep gaan.
Maar wanneer herstelt zich dat dan? Dan is het jaar erna toch maar zes maanden max
Ik kan mij trouwens echt niet voorstellen dat mensen deze zomer op vakantie kunnen.
Ze is een enorme doemdenker, maar daar heeft ze nog niet overnagedacht gok ik haha.
Volgens mij is links Do