Coronavirus #3

Zolang mijn vakantie nog niet geannuleerd is, blijf ik hoop houden.

:sleepy:

3 likes

Gecondoleerd en veel sterkte :heart:

1 like

Da fuq, Italie was tot een week voor het einde van WO2 nog gewoon kamp nazi hoor.

Jaa was ook niet specifiek naar jou hoor hihi.
Maar bijv ook het idee wat je leest over nieuw schooljaar vanaf 1-1, of onderwijs in de meivakantie/zomervakantie etc.

Ik vraag me af of dat nou zo zinvol is of dat het leven daar alleen maar rommeliger van wordt weer ofzo

1 like

:hearts: :hearts:
Wat een rotsituatie, heel veel sterkte!

Wanneer mensen hun bruiloft van mei naar de zomer verplaatsen. Wacht gewoon effe met nieuwe datum prikken? #iknietsnap

25 likes

Jeetje wat verdrietig :disappointed_relieved: heel veel sterkte, jij ook @Ketel! :heart:

@anon50122296 veel sterkte :kissing_heart:!

Nav hierboven een vraagje voor de mensen met (beginnende) klachten: gaan jullie thuis echt gescheiden leven? Mijn theorie is dat als ik het heb dat huisgenootjes het ook hebben. Je kunt daar toch haast niet aan ontkomen als je samen woont? Kids gaf ik ook 1001 kusjes op de mond voor en tijdens m’n ziekte

1 like

Wij hebben volledig gescheiden geleeft en mijn vriend is niet ziek geworden.

3 likes

Elke keer als je denkt: vandaag valt t mee!
Valt het morgen of overmorgen weer keihard tegen :(

Maar misschien is een aantal “verplaatst”, zoals dat artikel op nu.nl uitlegde. Soms komen cijfers van gisteren later binnen en staan ze dan niet meer bij gisteren zegmaar, maar was de overlijdensdatum wel gisteren.

1 like

Ja dit komt als een ‘extra’ harde klap na een dag met relatief minder opnames en overledenen

@seveneleven ook sterkte aan jou

ik ben een hele naaste plots verloren in de afgelopen dagen (niet aan corona) en jullie weten geloof ik door mijn posts hier wel hoe stellig en streng ik ben met die maatregelen, 1.5 m afstand, niemand zien en alles
 maar man dat is niet vol te houden als je te maken krijgt met een enorm verlies.
en boven al het verdriet en het grote verlies komen ook nog eens die maatregelen max 30 man uitvaart/begrafenis, dat voelt nu zo onmenselijk. we zijn een jong iemand verloren en dan komen er gemiddeld al méér mensen voor het afscheid (edit: hiermee bedoel ik niks vervelends alleen dat iemand van in de twintig meer te maken heeft met oudklasgenoten van de basisschool, middelbare, hogeschool/uni, vrienden, vriendinnen, familie, collega’s bijbaan/baan, studiegenoten van nu etc) en dat dat nu niet kan breekt mijn hart zo, alsof het geen volwaardig afscheid heeft kunnen zijn nu omdat mensen niet mĂłgen komen. echt, alsof we in een nachtmerrie zitten
 :pensive:
iemand verliezen is al onvoorstelbaar verdrietig en erg, maar vooral in DEZE corona omstandigheden. echt, mijn hart gaat uit naar anderen die nu ook iemand hebben moeten verliezen. dit zijn zware tijden op deze manier, echt heel veel kracht en liefde en sterkte aan iedereen

23 likes

Volgens mij worden die mensen wel meegeteld maar later, omdat het even duurt voor dat die meldingen door alle “poortjes” bij het RIVM komen.
Maar ben gene expert :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik vind deze pagina op de site van het RIVM heel duidelijk, vooral de uitleg onder het kopje ‘duiding’:

https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus

1 like

@seveneleven @Enthusiasm sterkte en heel veel liefs voor jullie :pensive:

2 likes

Deze mensen worden niet meer gerekend.

Alleen overledenen in ziekenhuizen.

1 like

Jeetje wat heftig :frowning: echt vreselijk. Het was ook heel onverwacht toch? Weet je wel wat er precies scheelde? Veel sterkte!

1 like

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte :heart:

1 like

ja, het is al vreselijk om iemand te verliezen maar iedereen die nu in deze bizarre tijd iemand verliest dealt echt met extra dingen die heel pijnlijk zijn maar die nu zijn zoals ze zijn.
en dankjewel
 ik bedoel met plots dus ook echt plots (niet natuurlijke dood) wat ons allemaal kan overkomen

1 like

Pff kan me zo angstig maken. En jou vast ook. Nogmaals heel veel sterkte!

1 like