@Visual eens met dit, dat je dan het land nog uit kunt betekent niet dat er nog een vliegtuig vliegt.
RIVM plot vanaf nu de kaart met opgenomen patiënten. Zegt waarschijnlijk veel meer dan de hoeveelheid positief geteste mensen.
Van de website:
“De provincie Noord-Brabant lijkt over de piek van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames te zijn. In Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland en Limburg neemt het aantal ziekenhuisopnames nog wel toe. In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Zeeland is het aantal ziekenhuisopnames stabiel laag.”
Gek dat die biblebelt ook meer gevallen lijkt te hebben. Weet iemand hoe dat komt?
Kerkdiensten waarschijnlijk. Zo is het in Goeree echt massaal uitgebroken.
Kerkdiensten denk ik idd. Dat legde die man uit gisteren bij JINEK.
Ik hoop niet dat het komt omdat “als het onze tijd is zal het zo zijn” en dus hoeft social distancy niet.
Maar dat is ook een vooroordeel gebaseerd op 1 uitspraak van 1 Bible Belt inwoner
Gebruikt je vriend al hooikoortsmedicatie? Dat kan héél veel verschil maken en dan kun je misschien beter beoordelen wat allergiegerelateerde klachten zijn. Sterkte in ieder geval!
Vriendin van mijn ouders is gisteren ook met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze was er nogal slecht aan toe. Ligt niet op de IC maar op een corona afdeling nu.
Ze is jonger dan mijn ouders. Toch weer ff een wake-up call .
Juist minder toch? Of nou ja voornamelijk 10-30. Dit is de Bible Belt:
Buiten die ring rondom Brabant om zijn het toch wel specifiek een paar bible belt gemeentes die veel opnames hebben toch?
Eigenlijk alleen Hoeksche waard (33,2) en Goeree overflakkee (48) en dan daarboven tegen Gouda aan nog een stuk (maar dat ligt niet rondom Brabant).
Bij Hoeksche Waard weet ik niet of het door de kerkdiensten komt maar zij zitten al heel lang hoger dan gemiddeld. Iedere keer als ik dat kaartje opende keek ik namelijk eerst naar Hoeksche Waard omdat ik dacht dat het Dordrecht was
Dat zijn er maar een paar als ik het zo zie, en er zijn ook een paar gelovige gemeenten waar het juist minder is (Barneveld en ik denk Ermelo of Harderwijk, weet niet welke van de twee). Dus geloof niet dat er echt een heel duidelijk verband te maken valt.
Ik zit te kijken en Kampen heeft 62,6 Zwarteland heeft 88,1 en dan heeft Staphorst 5,8.
Ja
De Hoeksche Waard grenst aan Brabant. Kan zijn dat er veel mensen uit de HW in Brabant werken en relatief veel ouderen die mogelijk eerder worden opgenomen en worden getest?
Ik woon niet zo heel ver van Urk af en ik hoorde serieus iemand zeggen ‘als God had bedoelt dat we allemaal binnen bleven, dan had hij niet zulk mooi weer gemaakt!’.
Tja…
Pffff, nou daaaaag, ga maar. Doe het. Ga naar die tequilaparty, als god wilde dat we binnenblijven, was er geen tequilaparty georganiseerd.
Ik vind eigenlijk dat wij best veel doden hebben? Als je nou op worldometer gaat kijken meeste doden per miljoen inwoners, staan wij eigenlijk derde na Italie en Spanje. Andorra en San Marino staan technisch gezien boven ons, maar ik vind dat niet echt tellen omdat die landen zo ontzettend klein zijn. Best wel shocking eigenlijk!
Dit breekt echt mijn hart
Maar ook in verband met de hoeveelheid ‘cases’, vind ik het dodenaantal echt wel fors eigenlijk. Ik hoop eigenlijk wel dat Rutte wat meer maatregelen gaat aankondigen vanavond dan er nu gelden, want heb er toch een slecht gevoel bij. Helemaal dat de winkels maar open blijven. Het is echt ontzettend druk gewoon.
Hahaha gelukkig hebben jullie hem gevonden, was even bang dat een vreemde ermee vandoor zou gaan!