Coronavirus #3

Oh @Drawster mijn hart gaat naar jou uit
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn vader en ben vorige week toch op bezoek geweest wel vanuit de tuin en via het raam maar heb hem toch kunnen zien. zou er ook niet mee kunnen leven als ik hem niet meer zou hebben gezien in deze tijd, wetende dat het een tikkende tijdbom is
Heel veel sterkte en kracht :heart: Ik denk aan je

9 likes

Het afscheid is inderdaad via Live stream uitgezonden (heel heel raar dat zoiets dan op “social media” gedeeld wordt maar het is in deze situatie niet anders) de mensen die er niet bij mochten zijn hebben mee kunnen kijken dankjewel voor je reactie nog :heart:

Ik probeer die video overigens op te slaan op fb maar dat lukt helaas niet.

1 like

Gewoon gaan! Ik kan je (als je wilt) ook wel wat handschoenen en een paar mondmaskertjes opsturen morgen.

49 likes

Misschien afspelen op een laptop ofzo en dat filmen? Kwaliteit is dan niet best maar het is nog iets…

1 like

Op deze manier is het mij laatst gelukt om een video vanaf Facebook op te slaan.
https://www.webwijzer.nl/video/facebook-video-downloaden.html
Hopelijk lukt dit bij jou ook.

2 likes

Voor de Belgjes; niet vergeten de Corona-enquête in te vullen! (nog een uur de tijd)
https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/corona-studie/

2 likes

Ach wat verschrikkelijk voor je. Heel veel sterkte!

1 like

Mijn zusje van 18 woont nog bij mijn ouders en heeft twee weken geleden samen met mijn ouders besloten om haar vriendje even niet meer te zien ivm corona. Nu de maatregelen toch weer verlengd zijn, vind ze het toch wel heel moeilijk om hem niet te zien. Wat zouden jullie doen? Ouders en schoonouders zijn beide in de 50 en er zijn milde gezondheidsproblemen in beide gezinnen (longproblemen, diabetes, …). 1,5 afstand kan sowieso natuurlijk niet echt.

• Elkaar toch maar even niet zien tot de maatregelen over zijn
  • Ze kunnen gewoon met elkaar afspreken bij schoonouders en ouders thuis

0 stemmers

10plus voor emoticongebruik in het bericht. Fijn om te lezen dat je je beter voelt deze week. Zonder jullie waren we nergens namelijk :heart:

4 likes

Op mijn werk is een 106-jarige patiënt positief getest en die is al bijna weer beter!

46 likes

Is er misschien een opname gemaakt van de dienst? Wij bieden dit nu kostenloos aan op het werk.

2 likes

Ik zag dat Facebook bericht voorbij komen en ik dacht: dit is geweldig! Helder, eerlijk maar rustgevend. Verbaast mij niet dat jij dat geschreven hebt :heart:.

1 like

saaame.
Heb het er echt moeilijk mee dat Viooltjes gewoon recht heeft op privacy :stuck_out_tongue:

8 likes

me too

2 likes

@Lemongrab @Dombo Hmmm ja daar hebben jullie ook gelijk in idd. Dat testen is echt een dingetje hier. Ik vind het wel lastig dat je daardoor ook moeilijker kan inschatten hoe je er nou precies voor staat in vergelijking met andere landen. Ik heb wel gehoord dat er meer testen beschikbaar komen, dus dat is wel goed nieuws! Ik denk dat je ook meer aan die groepsimmuniteit kan werken als je weet wie het wel en niet gehad hebben.

@Zemraluani Nee klopt, dat verandert idd niet helaas, maar ik denk dat die maatregelen meer kunnen helpen met indammen van het virus. Ik moet zeggen dat ik echt versteld er van sta hoe druk het op mijn werk kan zijn op dit moment, net alsof mensen zich verzamelen bij alle winkels die nog open zijn haha. Dus ik kan me voorstellen dat daar een behoorlijk aantal besmettingen plaatsvinden. Ik liep gisteren ook door de supermarkt, en dat afstand houden was eerlijk eigenlijk niet te doen. Nu moeten supermarkten uiteraard wel open blijven, maar ik denk dat niet-essentiele winkels eigenlijk echt dicht zouden moeten gaan ivm het virus.

Wij zitten ook een beetje te wachten op het groen licht van Aboutaleb, of Mark Rutte, omdat wij nu geen flauw idee hebben hoe lang dit nog zo kan gaan, wanneer we de piek kunnen verwachten, of er nog een lockdown komt etc. etc. waardoor we maar open blijven, maar het wordt wel iedere dag een beetje enger merk ik. We nemen wel alle maatregelen die we kunnen. Zo hebben we overal tape met 1.5 meter afstand. Hebben we een plastic doek om het personeel te beschermen, en plastic platen voor de balie en kassa gezet, en staan mijn neusgaten stijf van de Dettol. Ook sturen we het personeel nu meerdere dagen in de week per huis, zodat we het risico kunnen verspreiden. Het is gewoon echt moeilijk inschatten wanneer je nou precies dicht zou moeten gaan omdat het te gevaarlijk wordt zonder dat je failliet gaat haha. Dus ik zit iedere keer op Markie te wachten haha, maar helaas :sweat_smile:

Ik heb trouwens weleens als mensen aan het hoesten waren in de winkel ofzo, gewoon de hele winkel met Dettol gesprayed nadat die mensen weg waren :joy: doet vast geen klote maar goed hahaha

1 like

@Ohappyday @Kusjessoldaat @Howth
Verhuis naar Noord-Limburg en misschien wordt Viool wel je huisarts :crazy_face: ik verwelkom jullie met open armen (na corona)

5 likes

Ik ben toch weer van slag door die persconferentie. Hebben jullie dat ook? Ook al stel ik me er wel op in, toch hoop ik iedere keer dat ze zeggen dat het goed gaat ofzo idk. Misschien hield ik toch teveel vast aan die 6 april. Nu denk ik shit man we zitten nog niet eens op de helft. Pfff

Edit: even de 100 spelfouten verwijderd jeetje

6 likes

ja maar juist alle reacties hier maakt dat we nieuwsgierig worden.

Ik vind het fijn dat je zo nu en dan hier komt posten. Geeft een beetje rust ofzo

1 like

Ik ook! Ben heel benieuwd nu haha

Is niet petty, COPYRIGHT IT

2 likes