Coronavirus #3

Ik vind het zo bizar dat jij thuis mag blijven in deze situatie? :flushed: echt totaal ander beleid dan wat mijn instelling voert. Zeg niet per definitie slechter of beter oid.

Ik heb hem ook gevonden! Goed bericht :ok_hand:t3:

1 like

Ik heb een paramedisch beroep! Dus niet echt vitaal maar ik ben nog wel deels werkzaam ( nu dus even niet).

1 like
Klachten

Dag 1: keelpijn (heb ik nooit)
Dag 2: ergere keelpijn en gek droog kuchje. Geen hoest(buien), maar af en toe een kuchje
Dag 3: keelpijn, gek kuchje. Loopneus, maar wel een droge neus. Een beetje het gevoel als wanneer je net neusspray hebt gebruikt. Dat je neus open is en “droog”.
Daarna zijn de klachten een beetje hetzelfde gebleven en minder geworden. Voor mijn gevoel is de verkoudheid zelfs al (24 uur) over. Het enige wat ik nog wel ervaar is dat ik niks ruik en proef. Superrare gewaarwording. Bij het eten van aardbeien proef ik dat het zoet is, maar de aardbeiensmaak ontbreekt dus. Ik “proef” op mijn tong wel zoet/zuur/bitter/zout/etc, maar ik proef de smaken van het eten/drinken niet.
Temperatuur is niet boven 37.7 gekomen, ben nu ongeveer een week “ziek”.

6 likes

Vraag voor mensen die werken in de zorg met positief geteste patiënten: dragen jullie iets van haarbescherming? Klinkt heel raar, maar ik ben gisteren gestart op een COVID afdeling en voelde me aan het einde van de dienst zo ‘vies’ Maar ik kan moeilijk elke dienst mijn haar gaan wassen toch? Het lijkt me dat het virus ook in/op je haar blijft leven als het overal op blijft leven.

Oke! Ja voor de verspreiding zal dit ook vast beter zijn maar moest even aan mijn collega denken. Haar vriend ligt op dit moment op de ic met corona en zij moet gewoon komen werken en dat vind ik dan zo raar eigenlijk? Maar bij ons is eigenlijk gewoon de vraag ‘koorts?’ Nee? Dan werken.

Heftig dat je positief getest bent! Ik heb echt exact dezelfde klachten (gehad) en hetzelfde verloop. Mijn vader is twee weken geleden positief getest op corona en had hem daarvoor paar keer gezien nog (toen het dus nog niet bekend was / hij wel al ziek was).
Ben ook wel benieuwd of ik het nu wel/niet heb gehad, maar goed :sweat_smile: Wel treffend dezelfde klachten…
Edit: ik heb wel geen smaakverlies gehad (gelukkig!)
Hoop dat de klachten bij jou niet erger worden!

1 like

:heart: :heart: :heart: Er zijn geen regels voor dit soort situaties, iedereen zal begrip hebben in deze situatie. Afscheid nemen doe je maar één keer, dus neem daar de tijd en ruimte vooral voor. Heel veel sterkte!

Bij ons in het ziekenhuis is haarbescherming geen onderdeel van de protocollen.
Persoonlijk doe ik wel na elke dienst thuiskomen, geen deurklinken aanraken en direct kleding in de was en douchen en mn haar wassen.
Maar goed, hoogst waarschijnlijk heb ik het nu toch, maar ik betwijfel eigenlijk dat het van m’n werk af komt. Heb echt heel precies alle protocollen gevolgd. Denk eerder dat het van de supermarkt komt (mn enige andere wekelijkse uitje de afgelopen 3 weken).

Geen idee of dit een domme vraag is, maar de regel dat je max 3 mensen op bezoek mag hebben, tellen mensen die al Corona gehad hebben dan mee? In mijn gezin van 6 zijn er nu 4 geveld (geweest). Stel dat iedereen weer helemaal beter is, mogen wij dan wel met z’n zessen samenkomen?
(Je hebt ook zo’n gezinnenregel, maar ik ga ervan uit dat die niet telt als je niet bij elkaar woont)

Ooo! Die omschrijving van die ‘droge neus’ is zo treffend! Dat heb ik dus wel gehad. Ik vind dat ook altijd een vervelend gevoel die eerste teug adem door je neus na zo’n spray.
Hmm Nouja. We zullen het meemaken.

Ondertussen in mijn favorite dictatuur

Zo kan je de crisis natuurlijk ook oplossen :thumbsup:

22 likes

Goed paparazzi werk wel :ok_hand:t3::sweat_smile:

40 likes

Ik dacht even dat dat toilet rollen waren op de achtergrond hahahahaha :joy:

25 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

@Drawster heel veel sterkte :heart:

Rutte, was is je chipsgeheim?

Zag dit nog

11 likes

ik mag ook helemaal niks meer tegenwooordig van NU.nl :triumph:

4 likes

Ik vraag mij trouwens af hoe dat zit met dat enorme percentage mensen met overgewicht op de IC’s. Je hebt al best snel ‘ overgewicht’ vind ik. Zijn dit dat mensen met morbide obesitas of met een ( net iets) te hoog BMI. Ik vind daar wel verschil tussen zitten.