Coronavirus #3

Ben ik de enige die Overijssel en Utrecht in de bespreking een beetje mis? Oké missen is wel een heel groot woord, maar meer van in welke categorie vallen die dan

2 likes

Geen idee hoe en wat maar zag in de tv gids dat de man die dat zei gister weer bij Jinek zat en het zou verklaren, maar ik heb niet gekeken

1 like

Volgens mij ging dat over mensen met overgewicht, niet alleen morbide obesitas. Dus ook de mensen die 10 kg te zwaar zijn zouden daar dan onder vallen.

2 likes

Daarom is dat an sich niet zo’n schokkende waarneming, ze hadden het over 66-80% toch? En kennelijk heeft 55% van de bevolking in enige mate overgewicht. Dacht dat iemand dat percentage eerder in dit topic ergens postte

3 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte hier ook wel een beetje op floreert. Niet omdat het leuk is, wel omdat hij juist in crisistijd echt heel goed is en zijn rol op nationaal en internationaal niveau superbelangrijk is. Hij wint iig wel weer zieltjes met de vvd, wat me treurig stemt.

20 likes

M’n zus vindt dat ze lang genoeg in isolatie heeft gezeten en gaat eind van de week toch naar m’n ouders. Ze is vrij gevoelig, veel meer dan ik, en heeft elke dag struggles met alleen zijn. Maar ze zorgt ook niet dat ze meer te doen heen of wat dan ook. Maar goed doordat zij nu wel gaat en een vriendin ook heeft gezegd dat ze met Pasen even gaat (zij kan in een dag op en neer, voor mij is dat een mijl op zeven en kan ik beter blijven slapen) heb ik nu zo het gevoel dat ik dit ook niet ga volhouden en ook naar huis wil. Maar tegelijkertijd wil ik dat echt niet. Heb nu tegen m’n moeder gezegd dat ik met Pasen ook miss even thuis kom, dat is pas over 10 dagen ofzo. Ik vind het nu echt even lastig.

2 likes

Weet niet of het vloeken in de kerk is in dit topic, maar ja ik zou op zon moment zeker schijt hebben aan de regels. Afscheid nemen lijkt mij belangrijker dan een eventuele besmetting voorkomen. Misschien dat je in de weken erna extra voorzichtig kan zijn als je mensen tegenkomt

6 likes

Ik heb het gisteren met een schuin oog gezien bij Jinek, maar heb wel gehoord dat hij zei het opnieuw berekend te hebben en dat het uiteindelijk om 90 % blijkt te gaan, ipv die 66-80.

Werd meer toegelicht over waarom dit zo zou kunnen zijn, maar dat heb ik niet goed genoeg meegekregen.

Kijk, iemand die wel opgelet heeft :smile:

2 likes

Ik heb ook overgewicht en naar alle waarschijnlijkheid corona gehad. Ben wel ziek geweest maar niet extreem. Man heeft een heel gezond gewicht en was veel zieker dan ik. Is maar 1 voorbeeld en statistisch dus totaal niet relevant maar ik maakte me ook heel druk over deze berichtgeving.

2 likes

Weet iemand of hier of ouders nog steeds toeslag krijgen voor kinderopvang? Ik kan er online zo snel niks over vinden

Ik denk niet dat het te maken heeft met absoluut gewicht, dat virusje gaat niet op zoek naar degene die het meest weegt. Denk dat het meer gaat in verschil om ontwikkeling van de longen.

Het is ook niet zo dat iedereen met overgewicht die corona krijgt op de IC ligt nu he. Statistieken zijn heel interessant voor degenen die daarin geïnteresseerd zijn (goh, haha) maar het heeft echt geen enkele zin om jezelf daarmee gerust te stellen of bang te maken.

De kans dat je het krijgt is x% maar voor iedereen geldt: je krijgt het wel of je krijgt het niet en het enige wat je kunt doen om jezelf en anderen te beschermen is de voorschriften zo goed mogelijk opvolgen. Statistieken zijn geen glazen bol voor je persoonlijke situatie.

11 likes

Sterke longen hebben of minder sterke longen hebben. Wat overigens niet altijd samenloopt met gewicht maar vaak wel.

Maar ik zou hier helemaal niks over moeten zeggen want ik ben geen arts of viroloog of wat dan ook met enige autoriteit en het is een gevoelig onderwerp dus ik laat het even hierbij.

Pff normaal zijn neus-ophalende-mensen in de trein al vervelend maar nu zit ik me echt helemaal op te vreten :face_with_symbols_over_mouth: En nog een hoest erbij ook. Klonk wel als een gore slijmhoest ipv een droge dus fingers crossed. #livingontheedge

“Betaal de gehele factuur voor opvang zoals u dat altijd doet. Dan behoudt u recht op kinderopvangtoeslag en betaalt de overheid deze gewoon door.”

“Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag. Zo houdt u recht op kinderopvangtoeslag en wordt deze doorbetaald.”

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/kinderopvang/ouders

2 likes

Denk niet zozeer voor de VVD, maar meer zieltjes voor hem als persoon.

Ik hink bij verkiezingen ook vaak: VVD is niet mijn voorkeurspartij, maar ik kan me geen betere premier wensen (zeker nu) dan Rutte.

Plus een man die het meervoud van crisis goed weet uit te spreken onder druk (L)

10 likes

Wat? ‘die het weet van crisis goed weet uit te spreken’ Wat moet hier staan?

1 like

haha aangepast, ik doe het niet zo lekker als Mark!

1 like

Volgens de peilingen heeft de vvd heel veel stemmen erbij gekregen dusja uiteindelijk wel zieltjes erbij voor de vvd.

1 like