Coronavirus #3

Haha nee is niet erg, vroeg me alleen af wat het moest zijn. Wat zei hij, crises of crisissen (mijn god ik kan niet meer met dit woord)

Ja ik snap dat de VVD stemmen wint, maar denk dat dat meer door Rutte als persoon komt dan hun specifieke beleid of partijprogramma.

Maar een stem op hem is natuurlijk een stem voor de VVD (tenzij hij solo gaat maar dat lijkt me niet). Rutte moet zich nu natuurlijk boven de partijen moet stellen en dat doet hij heel goed en er zijn nu veel belangrijkere dingen dan politiek belang, maar het ‘venijnige’ vind ik dat je het toch nooit helemaal los kunt zien. Je denkt: ‘Wat een toffe vent, hij doet het goed en hij spreekt zijn waardering uit naar de zorg en het onderwijs.’ terwijl juist o.a. de VVD die sectoren enorm heeft uitgekleed. Ik ben dus ‘bang’ dat mensen denken: ‘Oh hij staat echt achter de zorg, ik ook dus ik stem zeker op hem!’ maar als deze crisis over is, denk ik dat de VVD (en ook andere partijen) weer op oude voet verder zullen gaan.

(Stemmen is overigens een persoonlijke keuze en ik veroordeel mensen daar niet snel om, maar ik hoop wel dat mensen niet misleid worden hierdoor.)

14 likes

Crises :smiley:

13:35

11 likes

Ja, maar het resultaat is uiteindelijk hetzelfde dus hoe ze bij de vvd zijn gekomen doet er dan niet zo heel veel toe denk ik. Linksom of rechtsom, de vvd heeft gewonnen. En wat @Flamoes zegt verder.

Maar dat is toch ook wat @Cookie05 zegt. Ik snap het punt van jou en @Flamoes niet want voor mij zeggen jullie alledrie exact hetzelfde.

1 like

Ik denk juist de hele tijd: als een premier van de VVD maatregelen aankondigt om de zorg en zwakkeren jn de maatschappij te helpen en beschermen moeten we het wel heel serieus nemen.
Want eer die zich daar druk om gaan maken moet de situatie wel ernstig zijn :crazy_face:

3 likes

Ik denk eigenlijk dat het huidige optreden weinig zal meespelen in de Tweede Kamer verkiezingen, er vanuitgaande dat de echte crisissituatie tijdens de zomer wel over is.

Denk dat onze reacties vooral hierop zijn. Mijn enige punt als reactie hierop is: die zieltjes komen wel degelijk bij de VVD terecht en niet bij Rutte persoonlijk, dus dat is wel het resultaat ervan.

Verder zeggen we idd volgens mij ongeveer hetzelfde maar met een verschil waarop we de nadruk leggen: @Cookie05 op de oorzaak en ik en @Flamoes op het resultaat.

Maar goed het is verder ook een beetje gemierenneuk dit. Everybody loves Rutte en de VVD wint kunnen we hoe dan ook concluderen.

Mijn punt is dat de Rutte die nu spreekt een andere pet op heeft dan de Rutte die straks de stemmen voor de VVD krijgt. Dus hij wint nu zieltjes voor de VVD met opmerkingen die helemaal niet VVD-like zijn. Ik weet niet of dat dat het punt is dat @Cookie05 ook wil maken. Niet zo begrepen in ieder geval.

1 like

Misschien een domme vraag, maar is het oké om in je vrije tijd met collega’s (die ook vriendinnen zijn) af te spreken zonder 1,5m afstand? Als je op het werk ook geen 1,5m afstand kunt houden. Maakt het dan nog uit als je met elkaar gaat chillen zonder 1,5m afstand? Volgens de maatregelen moet je altijd 1,5m afstand houden, maar geldt dat ook als je toch al dichter dan dat bij elkaar in de buurt komt?

Ja dat maakt uit want elk extra contactmoment is een extra besmettingskans. Het is niet zo dat als je op je werk geen 1,5 meter afstand kunt houden, je elkaar sowieso besmet hebt. Daarbij gaat het ook nog om wat daar tussen gebeurt.

21 likes

Dat was dus ook mijn redenatie. Dit is de situatie van een vriendin van mij en ik ben dus superboos geworden op haar hierom en zij begrijpt het niet, dus toen begon ik zelf te twijfelen haha

1 like

Maar na vandaag kan dit topic dicht toch?
Vandaag gaan alle wereldleiders met zn alle een filmpje opnemen dat het een grap was toch :)?

36 likes

Ik heb dit ook gehad, wel met niezen erbij en verhoging niet meer dan 37.3
De week voor carnaval heb ik contact gehad met Brabanders en mijn man met Italianen uit Lombardije. We hebben contact opgenomen met het contactpunt, maar ze zeiden: Nee hoor dat is geen Corona!!
En als ik jouw berichten lees snap ik het helemaal niet meer. En wij weten dus ook verder niet wat we ermee moeten, want wanneer kom je erachter… Zijn overigens al 3 weken vrijwillig in isolatie

Hm ik zat daar laatst ook over te denken. En hoewel ik uiteraard niet verwacht dat partijen het roer helemaal om gaan gooien, denk ik wel dat deze crisis voor verandering kan zorgen op bijvoorbeeld het gebied van zorg en onderwijs. Het is voor de VVD straks (denk ik) niet meer vol te houden dat de zorg en het onderwijs nog verder worden uitgekleed als ze nu stellen dat NL zo afhankelijk is van deze beroepsgroepen. Dan gooien ze echt hun eigen glazen in. Dus ik denk niet dat ze volledig op oude voet verder zullen gaan. Maar misschien ben ik te optimistisch haha.

:face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ben ik de enige die echt wel eens hoopt dat je opstaat en ze zeggen: it’s all a joke! Ha-ha-ja

ik weet bijna zeker dat de vvd hierna lachend zo doorgaat. De coalitie trekt hooguit wat extra geld voor de vitale beroepen uit (waarschijnlijk zoals gewoonlijk ook uit eigen zak betaald) en dan gaan we weer over tot de orde van de dag. Uiteindelijk vertegenwoordigen zij gewoon een groep wiens belang na deze crisis echt niet ineens anders gaat zijn. Denk dat er pas echt iets veranderd als zorg en onderwijs massaal verandering gaan eisen.

Je merkt ook dat een deel van de huidige maatregelen bestaat uit het maken van schulden en betalingsachterstanden door personen en bedrijven waarvan je nu al kan bedenken dat ze die waarschijnlijk niet of met veel moeite gaan kunnen betalen.

10 likes

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rivm-besmettingsgraad-lijkt-flink-te-dalen~a9528859/

1 like