Coronavirus #3

Als ik google kom ik er niet helemaal uit. Ik heb namelijk een vraag. Mn vader zegt dat hij geen risicopatient is. Hij is jaren geleden, misschien wel 15 jaar geleden aan zn hart geopereerd. Hij heeft toen een openhart operatie gehad en er is een kunststoffen hartklep geplaatst. Wat hij had aan zn hart bleek aangeboren te zijn en had niet te maken met een verdere slechte gezondheid/levensstijl. Hij sportte altijd heel veel en kwam er daardoor achter dat zn hart ineens raar ging doen. Nu lees ik dat hartpatiƫnten een risicogroep zijn . Dat wist ik ook al wel maar ik lees ook weer dat zij alleen meer gevaar oplopen als ze ziek zijn geworden. Nu is hij gewoon kerngezond en heeft geen klachten. Mijn nichtje van 2 jaar blijft 2 nachten bij mn ouders logeren. Verder komt er geen bezoek in huis. Haar vader is politie dus dan denk ik vaak al snel oh hij weet alle regels wel etc. :upside_down_face: wat vinden jullie hiervan?

Ik heb denk ik toch corona (koorts/kortademig/verlies van smaak) en ben dus nog aan het thuiswerken maar heb vandaag echt de kortste tenen van de wereld.

6 likes

Eerst, heel veel beterschap!
Kan je niet aangeven dat je ziek bent bij je werkgever, want koorts en kortademig is toch echt ziek ongeacht of het corona of iets anders is. Dan kan je tenminste even uitrusten en kan eventueel een collega het overnemen.

Ik vind die briefing echt best wel duidelijk elke keer; die zijn de cijfers, dit zijn de curves, dit is wat we doen. In PowerPoint.

2 likes

Ik denk dat de mensen die zich niet aan de regels houden juist de mensen zijn die zich niets aantrekken van wat Rutte zegt en niet naar persconferenties etcetera luisteren.

1 like

Al het ā€˜zware’ werk zit er op voor vandaag (dit is sowieso de laatste werkdag van de week) dus ik laat het gewoon hierbij. Ik hoef alleen nog mensen mondeling te word te staan dat is nog wel te doen :slight_smile:

1 like

Bedoel je niet een kort lontje óf juist lange tenen? :giggle:

Of je hebt gewoon een nieuw spreekwoord gemaakt, dat kan ook #shithitsthefence

3 likes

Bij ons in het ziekenhuis is het aantal opnames en IC gevallen aan het schommelen de laatste 3 dagen, maar wel rond hetzelfde getal steeds (weet niet of ik het getal mag noemen). Het schommelt in de verschillende categorieƫn: IC opnames, bevestigde patiƫnten op verpleegafdelingen, patiƫnten op de andere locatie en hoog verdachte patiƫnten. Maar het totaal ervan opgeteld was eergisteren en gisteren gelijk en vandaag maar 2 meer.
Heel veel te vroeg om te zeggen dat het echt stabiliseert, maar de sterke stijging lijkt af te nemen hier in dit ene ziekenhuis.

11 likes

Deze docent :netherlands: moet zich schamen. :yum:

2 likes

Wat een onzin :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Ik zou het gooien op dichterlijke vrijheid.

2 likes

Creativiteit kent geen grenzen, maar social distancing wel. :sunglasses:

4 likes

Weet iemand hoe het met @Kaarsgeur is?

Vond dit wel een interessante video, titel is ā€˜Zo gaat het eraan toe op de corona-afdeling van een Brabants ziekenhuis’.
Heb hem even in een blur gezet want het plaatje erbij vinden sommige misschien niet fijn om te zien

Leest er natuurlijk al wel veel over maar in beeld is het voor mij persoonlijk nog wat invoelbaarder ofzo

Misschien niet zo geschikt voor mensen die dit triggerend vinden - je ziet mensen op de ic liggen

3 likes

Ja klopt wel haha. Ik vond het gister ook wel extreem moet ik zeggen. Na de 17e keer complimenten aan die trotse, democratische volk die zo goed eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen werd het wel erg ongeloofwaardig.

3 likes

Vind dit soort dingen altijd zo gek om te zien; zo gaat het er bij ons ook wel aan toe.
In mijn ziekenhuis laten ze nu geen filmploegen meer toe, oneerlijk ten opzichte van familie.

In amerika (zag ik bij een amerikaanse SEH arts op insta) is er nu een amerikaane politicus (sorry eerst foutief media geschreven) die probeert in ziekenhuizen te filmen omdat ze denken dat het rustig is en dat het allemaal ā€œnepā€ is en een politieke lobby…
ze vragen mensen te gaan filmen in ziekenhuizen met de hashtag #filmyourhospital

Er zijn weer nieuwe cijfers

Ik vind dit een indrukwekkend stuk:

Uiteindelijk haal je iemand dan van de beademing af, in het bijzijn van zijn familie, zodat hij het laatste stuk van zijn leven zonder die buis in zijn keel kan liggen.’ ā€˜Zodat hij eindelijk weer mens wordt’, zegt ze.

14 likes

Jeetje, ik word er helemaal emotioneel van

2 likes

Ik heb vandaag echt een rotdag. Niets gaat goed, ik maak me opeens super veel zorgen en voel me gewoon kut. Denk dat ik maar even moet stoppen met het lezen van nieuwsberichten over hoe het is op de IC en alles.

4 likes