Coronavirus #3

Ik zit er vandaag echt even doorheen merk ik.
Ik voel me zo ontzettend beroerd en ik merk nog geen verbetering in mn klachten. Naar de keuken lopen is buiten adem zijn, werken is niet te doen want ik krijg hoofdpijn van m’n laptop en ben te kortademig om telefoongesprekken te voeren. Ik heb pijn in mn borst en rug en keel. En ik ben vandaag een soort van in rouw om mn oude leven ofzo. Ik was echt mega mega gelukkig en bezig met leuke plannen en had net met mn baas plannen gemaakt voor m’n functie waarbij ik mn hele eigen functie had gemaakt zoals ik die al jaren voor ogen heb en die is nu gewoon compleet vervallen en kut door dit hele gebeuren. Ik ben opeens non stop brandjes aan het blussen en zie gewoon niet gebeuren dat de functie die ik had gekregen nog vorm gaat krijgen binnen een jaar. Ik verwacht het hele jaar nog wel bezig te zijn in de operatie en dat wilde ik gewoon echt niet meer en nu kan ik niet anders. Ben zo ontzettend verdrietig hierom en ik weet niet hoe het eruit ziet allemaal als dit over is.
En ja er zijn veel ergere dingen en mensen veel erger ziek en er overlijden mensen en dat zie ik ook heus wel van dichtbij, maar vandaag voor het eerst in deze crisis ben ik gewoon even verdrietig om mezelf.

Ugh sorry, dagboekpost.

16 likes

Jammer dat hij weer klassiek Rutte moet afsluiten met ‘is toch mooi’

3 likes

Zit je in Brabant?

Ik moet vandaag bellen naar 2 ouderparen waarvan we op school weten/verwachten dat het thuis nu helemaal de spuigaten uit loopt en dat vind ik zo moeilijk. Ik heb zo met hen te doen.

Met 1 jongetje werk ik al 1,5 jaar kei en keihard en hij is zo gegroeid in die tijd.
Helaas heeft hij door deze crisis van de 10 stappen vooruit er in een paar dagen tijd weer 9 achteruit gezet.

9 likes

poeh wat heftig zeg, mn hart breekt. Succes daarmee, hopelijk kun je toch iets betekenen in deze tijden :heart:

2 likes

Een vriendin van mij is zwaar anti vaccineren en die plaats Posts op Facebook over dat er een zendertje in de vaccinatie gaat zitten zodat de overheid ons kan volgen :expressionless:

Dus ik denk dat die hun eigen angsten er op na houden nu

7 likes

Zou chill zijn, dan hebben we bij een volgende uitbraak direct dat contact onderzoek getackeld

40 likes

Tja, of bij vermissingen ben je meteen weer gevonden :upside_down_face:

20 likes

Ik had een sollicitatiegesprek met een uitzendbureau en ze vroeg of ik de komende maanden vakanties gepland had staan :thinking: Ik snap dat ze het moet vragen maar ik vond het toch een beetje bijzonder

1 like

Heel fijn dat t verhelderend is geweest! Ben nu wel heel benieuwd naar die tips? Als het niet teveel moeite voor je is zou ik ze graag ontvangen :smile:
Dit is mn 6e dag werken achter elkaar en ik haat mn woning ondertussen de muren komen echt op me af

Ik ben ook wel heel benieuwd naar de tips…

Ik zag hier ergens de comment voorbij komen dat zorgmedewerkers gewoon hun werk doen. En zo zie ik op fb ook zoveel van dat soort berichten. Hoe kun je dat als buitenstaander zeggen? Ik weet als dat er een aantal mensen al wat van gezegd hebben maar goed ik wordt er gewoon woest van en wil deze mensen zo graag meeslepen in mijn leven op dit moment…!!!
Al weken extra aan het werk (verpleegkundige ziekenhuis brabant voor de context) en thuis kan ik niet echt ontspannen omdat ik elk moment weer opgeroepen kan worden. Zoveel schrijnende patiëntencasussen, heel verdrietig vaak. En dan weten dat het voorlopig nog niet klaar is. Eigenlijk wil ik nog zoveel meer typen maar de ergste boosheid is er nu vanaf :innocent:

20 likes

Wat vervelend! Beterschap. Ik ben geen arts ofzo maar moest bij het lezen van jouw klachten wel erg denken aan de boodschap die @Krabsalade had geschreven namens haar huisartspraktijk: dat veel coronapatienten zich niet duidelijk benauwd voelen terwijl ze dan blijkbaar wel al een veel te lage zuurstofwaarde hebben. En als een tochtje naar de wc of de voordeur al teveel energie kost (of in jouw geval de keuken) dat ze dan zeker moesten bellen voor overleg. Ik wil je niks aanpraten ofzo maar je werkt geloof ik ook nog in het ziekenhuis toch? Misschien wel wijsheid om met jouw benauwdheidsklachten even te overleggen met een dokter. Veel sterkte iig, hopelijk knap je snel op!

1 like

Fakorona dag 4 (omdat ik niet ben getest). Ik heb eten van lieve mensen gehad maar het zijn echt dingen waar je 499595996996 keukenapparaten voor nodig hebt en die heb ik hier niet. Sowieso heb ik niet echt de puf om uitgebreid te gaan koken omdat ik nog wel een beetje probeer te werken/studeren :'D

2 likes

@propje nee, noord Holland.

@Slaapmuts pfff klinkt echt mega heftig, je situatie. Houd nog even vol, komt echt een einde aan deze situatie en dan hopelijk snel weer je geliefden en hondje zien.

@Lemongrab ik heb bijna dagelijks telefonisch contact met mn huisarts. Hij belt me om de middag even hoe het gaat en hoe mn klachten dan zijn en als het tussendoor verslechterd moet ik zelf bellen. Tot nu toe was gisteren mn ergste dag en voelt vandaag ongeveer gelijk, maar niet nog slechter in elk geval. Over het algemeen voel ik me best goed, maar wel heel kortademig. Ik word in de gaten gehouden in elk geval. Huisarts verwacht dat van het weekend mn klachten echt wel gaan afnemen, dus daar hoop ik op, en hij zegt dat ik me niet echt zorgen hoef te maken. Zit nu op dag 4.

7 likes

Heel veel beterschap! Hoop dat je het ergste hebt gehad.

2 likes

Oh goedzo! Gelukkig. Beterschap!

1 like

Ik moet zeggen dat ik me echt begin te realiseren dat ik mijn ouders echt weleens zou kunnen kwijtraken hieraan, en ik vind het echt dood en dood eng.

2 likes

Neem geen voorschot op je verdriet (@ iemands opa)

Doe wat je kan om ze te beschermen, de rest kan je toch niets aan veranderen.

46 likes

Ik vind het zo’n fantastische quote van je opa, ik strooi m overal rond.

6 likes