Er zijn al twee mensen in mijn flatgebouw overleden aan corona en er zijn meerdere die het hebben. Ik vrees absoluut niet voor mezelf maar er wonen meerdere oudere mensen. Ik hoop echt dat ze voorzichtig zijn, ik vind het zo sneu. We hebben al hulp aangeboden maar nog niemand heeft contact opgenomen.
Ik denk dat dit voornamelijk een manier van communiceren/framen is die ervoor zorgt dat meer mensen zich ook zo gaan gedragen. Dit Artikel legt het wel mooi uit aan de hand van een poster voor in winkels. Sowieso vind ik dit artikel wel interessant. Hopelijk werkt het en denken mensen inderdaad niet dat ze alles wel goed doen!
Wow, zo heftig. Ook dat stukje over FaceTime. Wat een lieve en betrokken artsen allemaal. Ben er stil van.
Ik kijk het kamerdebat maar jezus kan Wilders ook een keer normaal een vraag stellen? Die vent heeft echt maar 1 stand en dat is agressief.
hahaha ik stuurde hetzelfde naar mijn vriend. Hij is zo aanvallend. Vraag me af of hij veel stemmen zal krijgen straks.
“Willen we meer of minder ic capaciteit?!”
Of is dat te retorisch (ik typte dat verkeerd en toen maakte autocorrect er erotisch van…)
Hier word ik dan weer kwaad van. Een slag in het gezicht van iedereen die nu keihard moet doorwerken én van iedereen die nu verplicht thuis zit met minder/geen inkomsten. Zover solidariteit van de vakbonden.
He ik begrijp het niet goed? De vakbonden komen hier juist toch op voor de werknemers?
Ja maar er werd al een compensatie aangeboden door Delhaize zelf, ze vinden het niet genoeg. De zorgmedewerkers krijgen momenteel nog geen compensatie en draaien ook extra hard nu. Maar die gaan niet staken want dan is het hek helemaal van de dam. En alle mensen die op technische werkloosheid zijn gezet door hun bedrijven, krijgen nu ook geen extra compensatie en kunnen ook geen extra druk uitoefenen.
Akkoord dat werknemers mogen gecompenseerd worden, maar winkels gaan sluiten om extra druk te zetten omdat je de compensatie niet genoeg vindt, vind ik dan nu een egoïstische actie.
Pff heb er kippenvel van.
Vanavond om 21:25 komt er ook een documentaire over een week op de IC tijdens Corona. Levenslucht, NPO1
Hahaha, wat een kleuters zeg tijdens het debat. Azarkan is op zijn teentjes getrapt. Wilders praat vijandig. jongens doe even allemaal wat rustiger. Er zijn echt super goede en kritische vragen. Maar de manier waarop mag soms even wat netter hoor.
Ja hoop ook echt dat veel mensen gaan kijken. De aankondiging was wel voor en na de persconferentie gisteren dus hopelijk zetten die 7 miljoen mensen vanavond ook de tv aan
Nee hij heeft twee standen
Aanvallend
en lachend in de Droomvlucht zitten
Past niet bij je gebruikersnaam.
Nou ik denk dat de VVD weinig zal investeren in de zorg en onderwijs na de Coronacrisis. Er is wel waardering blablabla…
Maar we moeten ons nu echt gaan richten op de economie weer aantrekken blablabla
Elke keer dat er wordt gezegd “zoveel waardering” roep ik in mijn hoofd “VAN WAARDERING KAN JE NIET ETEN”.
Als je van waardering kon eten
Lieten luizenmoeders het minder vaak afweten
Werkten er meer mannen in de zorg dan kijkers van dumpertreten
Ik vind het vooral egoïstisch dat bedrijven hun medewerkers niet fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden bieden.
Al die mensen die jij noemt die nu niks krijgen zouden ook naar waarde beloond moeten worden. Maar dat er 1 groep als eerste is betekent niet dat dat de rest dan per se benadeeld wordt. En de vakbonden vertegenwoordigen juist die mensen, ook bij de supermarkten. Ik vind het misplaatst om dan te doen alsof juist zij het grote kwaad zijn terwijl zij juist hun nek uitsteken voor precies deze mensen.