Coronavirus #3

Over welke bedragen de influencers krijgen die door de Rjksoverheid worden ingezet

1 like

Late reactie maar als ik hier op het forum lees dat iemand die vermoedelijk kanker heeft nu maar even moet wachten op onderzoek omdat Corona nu voorrang heeft, heb ik niet echt het idee dat we het met deze zorgcapaciteit aankunnen.

5 likes

Kun je dat bericht van viooltjes laten zien misschien?

Hoe gaat het nu met je dan?

Fijn , gelukkig gaat het weer wat beter met jullie.

Ze heeft nog steeds hoge koorts, maar verder is ze alert en drinkt ze goed.
Het kan wel een week duren zeiden ze in het ziekenhuis dus we wachten af…

2 likes

Kunnen andere mensen die training eventueel ook volgen, of was het echt van jouw werk zelf? Klinkt namelijk als iets wat ik ook wel zou willen doen en waar mijn werkgever mogelijk ook wel geld voor over heeft!

1 like

Dat zouden we idd ook kunnen proberen, maar ja mocht dat nog steeds niets helpen, dan vind ik wel dat we er als ā€˜volk’ (haat dat woord eigenlijk haha) er wel echt werk van moeten maken dat dit gebeurt. Desnoods gaat iedereen staken ofzo I don’t know maar we moeten wel echt iets doen dan vind ik. :sweat_smile:

@Zemraluani Dank je :heart: Daar heb je ook gelijk in, maar het blijft gewoon zo eng, al helemaal omdat mijn moeder zo’n koppig iemand is die dan naar ons werk toe komt en lekker veel te dicht in de buurt gaat staan van mensen :triumph: Ik probeer ze idd zoveel mogelijk te beschermen, meer kan ik ook niet doen, maar ben echt bang voor het gedrag van mijn moeder soms.

1 like

Mijn werk heeft een mail rondgestuurd dat ze volgende week weer willen beginnen met werken. Ik heb het geld nodig dus ik wil eigenlijk wel, maar vind het ook zooooooo onverstandig van ze. Het is zo’n niet vitaal beroep. Ik weet even niet wat slim is om te doen.

Pfoe, ik heb het inmiddels ook zwaar. Op werk is met collega’s onderling de sfeer super goed, iedereen is gemotiveerd en werkt super hard. Om zoveel mogelijk contact tussen collegas te beperken werken wij nu nog maar met 3 diensten op een dag ipv 6 a 7.
De cliƫnten komen zo ontzettend aandacht te kort, gaan rellen, ruzie maken, rare dingen doen en belanden dieper in depressie. Cliƫnten snappen het begrip social distancing niet en blijven afspreken met vrienden/familie en houden buiten geen afstand.
Daarnaast snappen de cliƫnten de situatie niet en vinden zij dus dat wij hen in de steek laten. Het is gewoon niet meer op te vangen en je komt niet meer toe aan rapporteren/overdragen. Iedereen is dagelijks aan het overwerken, er kunnen geen heldere afspraken gemaakt worden want je ziet je collegas niet. De situatie op deze manier is echt niet lang houdbaar voor cliƫnten en medewerkers. Gelukkig hebben we vandaag akkoord gekregen voor 1 extra dienst per dag, hopelijk gaat dit wat verlichting geven.

1 like

Dit klopt niet, er zitten veel gevallen van afgelopen dagen tussen…

Alleen bij aerosolen, zoals een optiflow, verneveling of 15 liter O2 op een non rebreathing kap. Dan ook alleen een ffp masker.

Anders chirurgisch mondkapjes en geen muts/ haarnetje

Is er nou een nieuw crisis overleg? Meld de NOS livestream?
Wat is we veranderd dan…?

Mijn moeder is dus zo iemand. We hebben eigenlijk vrijwel geen contact maar ik vond dat ik haar toch maar eens een berichtje moest sturen.
Zegt ze dat ze een paar maanden geleden tegen een longontsteking aanzat (vrij zeker zelf gediagnosticeerd) en dat dat nooit echt over is gegaan maar dat ze nu extra qi gong oefeningen doet. En door de anderhalve meter afstand voelt ze de energie niet meer zo van andere mensen op straat, dus daar knapt ze enorm van op.

Ik probeer dit maar gewoon als een teken van leven te interpreteren en laat het verder maar weer los. Maar eigenlijk vind ik dit een onmogelijk soort mensen.

11 likes

Ik douche eigenlijk na elke dienst (inclusief haren wassen). Voel me ook enorm vies. Wij dragen nu OK pakjes op de seh en hebben klompen gekregen van het ziekenhuis- dus alles muv mijn sokken blijft in het ziekenhuis!

2 likes

Die pers ook.
ā€œMaar mogen mensen dan wel naar familie met Pasen?ā€
:woman_facepalming:t3:

6 likes

Ik had vandaag ook het idee dat mensen een stuk minder afstand hielden van elkaar. Afgelopen weekend vond ik het juist veel meer terwijl nu de straten al weer vol liepen.

Dit is zo herkenbaar ja. Ik vind geen sociale verplichtingen, niet naar buiten om te werken, etc zó fijn eigenlijk. Als ik hoor dat mensen dus van deze situatie in paniek raken denk ik van: ik ben nu eindelijk eens niet in paniek. Heb al weken geen medicatie hoeven gebruiken voor paniekaanvallen, heerlijk! Maarja de andere kant is ook een beetje treurig: als ik nu goed functioneer, dan in het normale leven dus niet.

Maargoed altijd thuis zitten is waarschijnlijk ook niet de oplossing als ik er ooit overheen wil komen. Voor nu accepteer ik echter graag dat aan mijn problemen werken even uitgesteld wordt haha.

17 likes

Toch wel he?
En het houdt toch ook netjes rekening met familie banden?! Dat dacht ik althans.

3 likes

Ben erg benieuwd naar dit weekend en komende week, zou het mensen lukken om veel binnen te blijven als het eindelijk weer eens echt lekker weer wordt? Ik ga er in ieder geval vanuit dat de tuin van mijn onderburen weer goed gevuld gaat zijn met ā€˜gezellige mensen’. Die hebben sowieso iedere dag nog mensen over de vloer :pensive:

Ik krijg toch elke keer wel weer de rillingen van die berichten over hoe het er met al die doden in Noord-Italiƫ aan toe gaat. Hoop in vredesnaam dat dat ons bespaard mag blijven. Echt zo triest als het gewoon nauwelijks meer mogelijk is om een menswaardig afscheid te krijgen, je geen afscheid kunt nemen van je familie, je in je pyjama rechtstreeks in je kist wordt gelegd en mag hopen dat de priester nog tijd heeft voor een gebedje voor je de grond in gaat als nummer 1000 van die dag. Het lijkt me voor de mensen die dit werk doen ook extreem heftig om dit de hele dag door te doen zeg. Nou om toch nog even met een positieve noot te eindigen zijn de Italiaanse cijfers van vandaag wel goed, het is nu echt aan het dalen met 137 nieuwe ziekenhuisopnames en 18 IC. En 1431 mensen hersteld! Dus hopelijk is die extreme situatie daar snel voorbij.

13 likes

Bij ons is het al aangepast dat we met een non rebreathing mask met 15L FFP1 opmeten, chirurgisch is voldoende. Dus zullen ze vast ook haarbescherming niet nodig vinden.

@anon4550793 daar zal mijn eczeem op mijn hoofdhuid blij mee zijn. Ga toch maar eens bellen met ziekenhuis hygiƫnist. Ik heb vandaag ook klompen besteld. Krijgen het helaas niet van het bedrijf.

1 like