Coronavirus #3

Nu ga ik waarschijnlijk op wat tenen trappen, maar moet waardering altijd geuit worden in geld?

We kunnen kennelijk, zelfs in een crisis, het nog aan met onze zorgcapaciteit. Dat we nu zoveel maatregelen kunnen geven aan ondernemers en kinderopvang bijv. is omdat er juist in de economie is geinvesteerd en bezuinigd.

Ik kan ook heel veel waardering en ontzag hebben voor mensen en ze nog steeds geen salarisverhoging geven?

1 like

…w

14 likes

Als mensen driedubbele diensten draaien vind ik het niet meer dan normaal dat ze die uren ook gewoon betaald krijgen. Als je weken of maanden twee keer zo veel en hard werkt als je contracturen soms met groot gevaar voor eigen gezondheid en die van je naasten, en je gewoon salaris krijgt voor de helft daarvan en mijn baas zou aankomen met bedankt ik waardeer het erg terwijl je daar afgepeigerd drie maanden hebt staan sloven zou ik wel ff staan knipperen met mijn ogen ja.

Ik geef ook niet iedereen voor wie ik waardering heb geld nee, maar dat is ook niet waar dit om gaat.

21 likes

Ja, want geld is in onze maatschappij het middel wat aantoont of je een leven kan leiden dat normaal is met de verantwoordelijkheden die je hebt, de uren die je werkt, de druk die je voelt. Ik vind het belachelijk dat we nu ineens waardering uitspreken naar groepen die al jaren aangeven dat het eigenlijk niet goed gaat. Er is geĆÆnvesteerd in de maatschappij, maar zeker niet in de groepen die nu de boel draaiende houden. Een enorm groot deel doet dat vanuit de passie en de verantwoordelijkheid die ze voelen, maar het is abnormaal dat we erop vertrouwen dat ons systeem zo houdbaar blijft. Ik heb een vriendin die voor de klas (po) staat, keihard werkt, moeilijke doelgroep en het niet kan betalen om op een fatsoenlijke afstand van haar werk te wonen. Het kaartenhuis stort een keer in als je elke maand zegt: hier heb je een ondermodaal salaris/een salaris waarmee je eigenlijk net niet goed kan leven en een envelopje met waardering.

25 likes

Ja als ze ā€œonsā€ zorgmedewerkers en onderwijs t hardst nodig hebben wordt er geklapt, cadeaus gegeven etc. Maar daarna is alles weer normaal en vanzelfsprekend. Ik wil liever meer geld dan een spotje op tv dat iedereen zo dankbaar is.
Houd van t werken innde zorg maar je moet er veel voor laten. Vooral nu we van onze vakanties worden gehaald (ookal ging je niet weg). Je overal geplaatst kan worden in het zkh om te werken en dat ze dat kunnen verplichten anders geen salaris.

20 likes

ā€œWat kunnen we toch doen om de mensen in het zorg en in het onderwijs te ondersteunen en te waarderen???ā€

Beter betalen misschien? Ook maar een suggestie hoor.

17 likes

Ja kom op. Ik kon beter bij de jumbo blijven werken dan in jet ziekenhuis na mn bachelor verpleegkunde…(qua loon) Snap dat dat voor veel mensen geen motivatie is om in de zorg te gaan.

9 likes

Nee beter idee! We geven ze een applausje vanaf het balkon. Daar kun je ook prima een toekomst op bouwen.

11 likes

Ga eens bij de rabobank aankloppen of ik mijn huis ook in waardering mag afbetalen.

14 likes

image

3 likes

weg

28 likes

MaAr Je HeBt AlS dOcEnT wEl 6 wEkEn ZoMeRvAkAnTiE hOoR

6 likes

Ja hier trap je mij idd mee keihard op mijn tenen en zou je graag eens willen uitnodigen mee te werken in het ziekenhuis waar ik werk. We redden het niet met onze huidige zorgcapaciteit. Je moet eens weten wat er allemaal voor verschuivingen plaats vinden om dit momenteel te kunnen regelen. Hoe hard mensen extra moeten werken, extra uren moeten maken. Verplicht worden op corona afdelingen te werken. Ik werk aan een stuk door, mag hopen dat ik ergens snel iets kan eten of drinken en laten we van plassen al helemaal niet spreken. En dan werk ik nog geen eens op de drukste afdeling (IC). Daarnaast wat het psychisch met je doet om voor deze patiƫnten te zorgen kan ik je nog geen eens uitleggen. Extra uren die je moet maken, maar die je later geen eens kan opnemen omdat er te weinig personeel sowieso buiten de corona crisis om is dan. zo kan ik nog wel doorgaan.

Buiten deze corona crisis om is het 9/10 keer zo dat ik geen pauze kan nemen, ik werk onregelmatige diensten en nachtdiensten waarvan bewezen is dat het slecht is voor je gezondheid en ja dat neem ik voor lief, omdat ik van mijn vak houd. Ik vind wel dat ik daar naar betaald mag worden.

89 likes

Ik vind digitaal lesgeven enerzijds leuk maar anderzijds is het zoveel meer werk. Alleen al omdat men je op tig verschillende manieren kan contacteren en de doelgroep waarmee ik werk vaak nog niet het besef heeft dat de hele wereld niet om Keesje of Pietje draait. Tel daarbij op dat sommigen misschien gepromoveerd zijn op Whatsapp, maar computerprogramma’s gebruiken kunnen ze soms amper.

9 likes

Ik had een zelfde situatie vandaag. Ook zo’n vriendin, maar ik had geen behoefte om haar de les te lezen. Heb wel gevraagd of dat nou wel handig is. Ze zei eerlijk dat dat inderdaad niet zo is, maar ze het wel gaat doen. Verder geen discussie over gevoerd oid.

1 like

Nee, we kunnen het niet aan met deze zorgcapaciteit. Ik werk normaal als anesthesiemedewerker op de OK en nu ineens als een soort IC verpleegkundige op de Corona IC met een spoedcursus van 2 uur. Het is geen kwaliteit meer maar kwantiteit. Teveel patiƫnten, te weinig personeel. Pauzes zijn geminimaliseerd en gezien ik tijdens de hele dienst van 9 uur niet hoef te plassen laat wel zien hoe weinig vochtintake en hoeveel transpiratie er is in die kutpakken (excuse me). Dit is nog maar het begin dus we moeten zo door, maar of we het aan kunnen? Nee eigenlijk niet maar de keus is er niet.

66 likes

Even iets luchtigers. Ik zie net Rutte mee gymen voor de kinderen online op rtl4. En echt alles wat ik dacht is zo: stijve hark, geen ritmegevoel en awkward hahaha ging kapot. Ik voel een gifje opkomen :joy::joy: wel aandoenlijk

26 likes

Ik heb als bijbaan lang in de ouderenzorg gewerkt, als ik kijk wat mijn collega’s (MBO-verpleegkundigen) dan verdienden voor avonden, nachten, weekenden werken en dan ook nog eens mega veel verantwoordelijkheid, continu families die ontzettend onredelijk zijn en heel veel vragen, is het toch echt zeer onaantrekkelijk om in de zorg te gaan werken. Ik heb op dit moment een andere baan naast mijn studie, kantoorbaan op MBO-niveau. Ik verdien daar echt stukken meer en voeg op maatschappelijk gebied niks toe. Ik hoop dat dit echt een ontzettende wake up call is voor de politiek en ze hierna nog eens kritisch kijken naar het lijstje van vitale beroepen. (als in: moet meer geld naar toe)

14 likes
**China heeft** de **omvang** van de **uitbraak** van het coronavirus in zijn land **verborgen gehouden** . Het rapporteerde minder besmettingsgevallen en sterfgevallen als gevolg van de ziekte, concludeert de Amerikaanse inlichtingendienst in een **rapport** aan het **Witte Huis** , zeggen drie Amerikaanse functionarissen.

De functionarissen willen anoniem blijven, omdat het rapport geheim is. De insteek, zeiden ze, is dat de openbare rapportage van China over coronabesmettingen en sterfgevallen opzettelijk onvolledig is. Twee van de functionarissen zeiden dat het rapport concludeert dat de cijfers van China nep zijn .

Het rapport is vorige week door het Witte Huis ontvangen, zei een van de functionarissen. Het Witte Huis en de Chinese ambassade in Washington hebben niet gereageerd op het bericht. China meldde tot nu toe ā€˜slechts’ een kleine 3200 doden en zo’n 82.000 besmettingen met het coronavirus.

Bron: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-geheim-rapport-witte-huis-coronacijfers-china-zijn-nep-kamer-ongerust-over-aanbreken-zwarte-fase~a258e829/

Ik vraag me ook echt af of de cijfers van China wel echt kloppen.

2 likes

Een deel van een salarisverhoging is compensatie voor de inflatie zodat je koopkracht gelijk blijft, als je dat niet krijgt ga je er elk jaar per saldo op achteruit. Los van de beroepsgroep, vind ik niet dat je van waardering kan spreken als je niet minstens deze verhoging geeft.

1 like