Coronavirus #3

Even volledig los daarvan maar wat leest die site ontzettend irritant met al die dikgedrukte woorden tussendoor.

2 likes

Ik vertrouw ze allebei niet om eerlijk te zijn.

11 likes

Terwijl mensen in de zorg in angst leven door een tekort aan testcapaciteit, wordt voor de lol een reporter van EditieNL getest die ook nooit verschijnselen heeft gehad :expressionless:

2 likes

Geef acht schijt in je broek met volle kracht, moet je urine lozen dan heb je pech door het gebrek aan tussenpozen. :weary:

EditieNL is ook al wat jaren SBSlite

Nou ik probeer sowieso altijd op te houden tot ik thuis ben :joy: de wc’s zijn zo ranzig bij ons dat ik het vaak niet aankan/aandurf om naar de wc te gaan.

1 like

En moet je tussendoor nooit plassen? ƉƩn van de grootste nadelen vond ik dat vind in het ziekenhuis en ook de horeca werken; niet naar het toilet kunnen terwijl ik wel moest. Dat je moest wachten tot je shift voorbij was.
Enige oplossing was eigenlijk minimaal drinken zodat ik ook niet hoefde te pissen. Als ik nu op kantoor weer voor de 2e keer in een uur tijd moet zie ik dat als groot voordeel van mijn kantoorbaan :sweat_smile:

Succes iedereen hier die in de zorg werkt! En de leraren natuurlijk. Hoop dat er straks wat verandert qua investeringen van de overheid! Ik doe het jullie niet na.

2 likes

Het is een test om te kijken of je anti stoffen hebt. Dus of je de ziekte hebt gehad. Niet of je hem op dit moment hebt.
Daarnaast accepteert het rivm die test niet omdat het maar 99.3 % zeker.

Zou wel het hele verhaal vertellen en niet alleen het korte stuk.

Ik denk dat er genoeg mensen (oa in de zorg) zijn die deze test willen doen? Om te weten of ze het al gehad hebben? En genoegen nemen met 99,3% accuraatheid ipv 100% onzekerheid?

1 like

Ja willen wel. Maar dan nog rivm keurt deze test nu niet goed.

Dat de zorg het wilt begrijp ik helemaal.

Mijn punt is als je verslag doet van een tv programma, vertel het volledig verhaal. Werd helemaal uit verband getrokken zo.

2 likes

Helemaal uit z’n verband getrokken? Dat is helemaal niet zo? Ik zei het toch precies zoals het was? Dat ze een reporter die nooit klachten heeft gehad een coronatest geven die mensen in de zorg ook wel willen doen? Jij vindt dit wel normaal en niet ergerlijk?

2 likes

Haha waar lees je dit? Ik wil het ook lezen

er klaagde een minister ook dat hij alleen maar pepermuntjes kreeg volgens mij. Hahaha

6 likes

Ik heb het idee dat mensen hier in de buurt wel weer klaar zijn met het hele quarantaine-gedoe. Ik was een rondje hardlopen en heb 3 wandelclubjes gezien. Op de weg lijkt het ook weer drukker te worden.

1 like

Ik moet me ook extreem beheersen, dus ik snap waar de behoefte vandaan komt.
Normaal loop ik dan doelloos rondjes door wat winkels, maar ja dat is nu niet verantwoord.
Ik zou ook heel graag nog veel meer willen kopen, kwam gister een leuke webshop met kaarten en pins tegen en heb daar voor €60,- besteld. En ik wil meeer :(.

1 like

Nee ik heb ook de drang om vanalles te willen kopen. Wil een nieuwe iPad, allerlei spullen voor in de keuken. Kom bijna nooit in de bijenkorf en nu ben ik teleurgesteld/gefrustreerd dat hij dicht is?

Heb gisteren 2 pennen gekocht bij lokale boekenwinkel, van een merk dat ik niet kende en vandaag nog de 5 andere kleuren erbij gehaald. Ben nu 30 euro armer voor 7 pennen? Thuiswerken moet ook leuk blijven, dan maar met fijne pennen en leuke kleuren :woman_shrugging:

13 likes

Wow wel met afstand?
Ik was vandaag in de stad aan het wandelen en kwam maar 1 groepje tegen dat met 3 bij elkaar stond :).

Ik vraag me af waarom de politie nu trouwens eerst waarschuwt voor ze beboeten, terwijl met dat verbod van telefoons op de fiets ze meteen gingen beboeten zonder veel te delen over de nieuwe regel.

Helemaal mee eens. Ik vind eigenlijk dat wij als ā€˜nederlands volk’ na deze crisis echt erop moeten STAAN dat zorgmedewerkers en leraren meer betaald krijgen. Desnoods bestormen we den haag ofzo whatever haha :joy: Als we dat niet doen, of op z’n minst niet een beetje protesteren weet ik echt niet wat voor mensen we zijn eigenlijk

9 likes

Ik heb vanmiddag een online staatslot gekocht :nerd_face:

3 likes

Sorry beetje late reactie. Maar je hebt misschien wel gelijk en is het slechts ijdele hoop dat het uiteindelijk ook voor positieve verandering kan zorgen. Toch ben ik wel heel benieuwd of/wat voor effecten deze crisis uiteindelijk gaat hebben op de politieke standpunten en ook de verkiezingen bijvoorbeeld. Geen van de politici hebben ooit een crisis van deze omvang meegemaakt, dus vraag me wel af of dat op de lange termijn ook tot andere prioriteiten zal leiden bijvoorbeeld.

1 like

Ik zit nu dat programma Levenslucht te kijken, op npo 1. Vind het echt wel heftig hoor.