Ik hoop dat leraren nu iig meer steun krijgen van ouders. Want dat viel me echt tegen de afgelopen tijd.
Nope ik doe dit ook haha echt erg. Normaal bestel ik helemaal niet veel online, en nu ben ik allerlei random dingen aan het bestellen. Ik probeer het voor mezelf goed te praten door te denken dat ik, iemand met een vaste baan, de kleinere winkels moet steunen. Daarom haal ik nu ook opeens elke week afhaal
Hoop echt dat iedereen hem ziet. Heftig
Heel heftig. Ik zag het slaapbankje in de kamer staan in het Meander ziekenhuis en moest ineens heel hard huilen. Mijn vriend lag op zoân zelfde bank dagen naast mij te slapen na de bevalling van mijn dochter een paar maanden geleden. Mijn baby aan de beademing is iets wat ik nooit meer zal vergeten. Maar alles is goed gekomen. Wij hebben toch zoân geluk gehad.
Wat een ongelooflijke zware job hebben die mensen daar. En sommige van jullie hier ook las ik.
Tel daarbij op dat we nu ook nog eens iedere dag zelf risico lopen.
Ik sta iedere dag tegenover mensen die positief en ziek zijn; en onze mondmaskers zijn bijna op dus soms met suboptimale mondmaskers (chirurgische, ze zeggen wel dat dat genoeg is als je geen handelingen doet waarbij aerosolen vrijkomen maar soit⊠had ik toch liever een ffp2 of 3).
Daarbij loop ik niet alleen risico voor mezelf maar ook om het mee naar huis te nemen voor mijn partner (nu werkt hij ook in de zorg) maar ik stel me voor dat dit nog een ander gevoel is als je partner dat niet heeft; idem als je kinderen thuis hebt.
Ik heb ondertussen al best wat collegaâs zien uitvallen die voorheen gezond waren en sommigen zelfs ernstig ziek. Dat breekt mijn hart echt.
Overigens is er in ons ziekenhuis enorm veel waardering in de vorm van eten. Dat helpt wel.
Waar ik bang voor ben - maar misschien heb ik teveel superhero movies gezien - is dat âweâ als zorgverleners nu geprezen en bedankt worden maar dathet straks zo draait (als mensende quarantaine echt beu zijn) dat we de badguys worden: dankzij ons mogen mensen niet naar buiten/is hun oma niet naar IC gemogen/dat soort dingenâŠ
Ik wil graag zeggen dat ik jou en al je collegaâs gigantisch dankbaar ben! Jullie zetten je leven op het spel voor anderen en dat vind ik echt getuigen van een gigantisch groot hart.
Zonder jullie waren we verlorenâŠ
Dankjewel uit de grond van mijn hart en heel heel heel veel kracht gewenst
Niet met spullen, maar ik geef wel echt mega veel geld uit in de supermarkt en thuisbezorgd.nl. Ben mezelf echt aan het troosten met lekker eten en drinken.
@Ohappyday ik ben ook met mân zoontje van 2 geweest en kreeg geen gekke blikken hoor, volgens mij vond iedereen het juist schattig (hij bleef gelukkig wel lief in de wagen zitten, had een pop en wat eten mee en hij mocht het scan apparaat vast houden)
Nouja we kunnen ook gewoon geen VVD stemmen. Ik vind dat Rutte het enorm goed doet nu en alle waardering voor zijn inzet en harde werken, maar de VVD heeft de afgelopen jaren mer coalitie-partners de zorg en het onderwijs structureel ontmanteld.
Van applaus en waardering kun je niet leven.
Ik heb gedroomd dat er een complete lockdown kwam. Sorry voor de dromenhaters. Ik droom nooit over wat actueel is in de maatschappij of zulke concrete dingen.
Ik werk nu afwisselend op de OK, SEH en de IC en merk dat ik het deze week wel zwaar vind. Vooral de werktijden zijn onregelmatig en er zijn zoveel verschillende medewerkers waar je mee samen moet werken. Normaal ben ik heel flexibel en ben ik niet snel moe te krijgen maar ben toch wel erg blij dat ik aankomend weekend vrij ben, als het goed isâŠ
Wilde dit hier ook komen posten.
Vond het ook wel heel onrealistisch om er vanuit te gaan dat we in juli/augustus weer op festivals staan, maar het zo zwart op wit zien staan.
Op mijn werk zei iemand dat het ook maar is om de moed erin te houden. Horen dat je nog maanden moet thuis werken stemt niet echt positiefâŠ
De enige hoop is dus een vaccin, maar hoe snel zal die komen? Dadelijk gaat het allemaal niet zo makkelijk. Maand terug las ik in een thetimes artikel dat ze toen dachten halverwege 2021
Ik denk ook aan: ok dat wordt heel 2020 niet daten (of tongen hehe). Of je gaat al voor de eerste date vragen âhoeveel anderen zie jij eigenlijk?â Maar dan niet âzien zienâ als seks, maar letterlijk zien
Heel 2020 lijkt geannuleerd. En dan kunnen we in de winter weer rekenen op een nieuwe opleving.
En als dat vaccin er is; nu krijgen mensen ondanks een gezette griepprik soms alsnog griep, vaak dan in lichtere mate maar soms alsnog heftig. Ben heel benieuwd hoe dat dan met een coronaprik zal zijn.
Weet nu wel zeker dat er meer is dan enkel ons. Mijn vriend wil al drie jaar met mij kamperen en al drie jaar komt het niet uit. Iets probeert mij te beschermen.
Ik ben ontzettend pro vaccineren, begrijp me niet verkeerd. Maar zou het toch wat spannend vinden om een vaccin waar de lange termijn effecten niet bekend van zijn te krijgen of te geven (aan mân newborn of dreumes)âŠ
Ben ik daar dan echt de enige in? Ik denk dan nog altijd aan de DES-dochters
Geen zorgen daar mag je toch niet heen :p.
Wij zouden naar Barcelona of op fietsvakantie door Nederland gaan, ik denk dus dat als we al weg kunnen het die fietsvakantie wordt haha.
Ik was trouwens best oke met het lezen van het artikel, tot ik me net realiseerde dat mijn koffiebar met buurtwerkplek die vandaag open zou gaan, en waar ik zo lang naar toe gewerkt heb, misschien wel het hele jaar niet doorgaat. Pfft dit breekt wel echt ff mijn hart, ik leefde er zo naar toe en was nu eigk toch wel naar 1 juni open toe aan het leven.
Ik vraag me ook af of de mensen die nu zo anti griepprik zijn straks de corona-prik wel of niet gaan halen. Ik krijg van mijn omgeving namelijk het idee dat ze de corona-prik wel gaan halen (terwijl ze anti griepprik zijn)
Voor mezelf vind ik die maatregelen nog wel te overzien, zelfs als het maanden duurt. Behalve dan op het gebied van werk, want daar voel ik me wel extreem useless in omdat ik niets voor elkaar krijg. Maar al die horecabedrijven en winkels die gaan toch allemaal failliet als het nog de hele zomer dicht moet blijven. Dat idee vind ik wel echt heel erg voor iedereen die daar werkt en de eigenaren zelf. Ben zelf dus meer bang voor de lange termijn gevolgen dan dat mân zomer is gecanceled (hoewel het natuurlijk heel jammer is en ik keek er wel heel erg naar uit, maar juist door na te denken over de lange termijn gevolgen kan ik het wat meer relativeren).
Denk inderdaad dat in de horeca het gros van de bedrijven failliet gaat (zeker de plekken die het van goed weer en terrasjes moeten hebben, die zijn nu met dit fijne weer en straks Pasen al megaveel misgelopen) als ze t/m juni bijv. dicht moeten blijven. Zelf had ik ergens graag gehoord dat het nu gewoon schluss was tot 1 juni (om maar even een datum te noemen). Nu is er toch een fractie van mezelf die hoopt dat ik op 29 april weer naar kantoor mag, terwijl ik denk dat ze het dus straks weer gaan verlengen. En als het nodig is, is dat nodig, maar ik begin wel echt te merken dat ik een beetje cray word in huis de hele tijd.
En als het echt zo blijft tot in de zomer gaan bij ons op werk ook echt ontslagen vallen. Dan gaan veel gedetacheerden ontslagen worden gok ik zo. Ik denk dat wij over 2, max 3 weken door ons eigen werk heen zijn en er komt weinig bij atm. Ik ben héél blij dat ik per dinsdag in vaste dienst ben.
Voor de 4e dag op rij een daling aan bevestigde én hoog verdachte patiënten in ons ziekenhuis.
Wel nog steeds lichte stijging in aantal ervan dat op de IC belandt (+4, +1, +1).