Coronavirus #3

Ik krijg elk jaar een uitnodiging voor de griepprik en ga daar ook nooit op in, maar de coronaprik zal ik wel halen. En dan juist met de hoop dat zoveel mogelijk mensen hem nemen zodat we met zijn allen een volgende epidemie/pandemie kunnen voorkomen.

2 likes

Ik heb ook een offday, ben het zat dat ik mn werk niet lekker kan doen, ben totaal niet productief en gewoon bleh ben het zat. Maar goed dan denk ik eraan dat ik iig een soort van kan werken, dat ik gezond ben en dat mijn familie gezond is dus ik moet echt niet zeiken.

1 like

Zelfde hier! Heb dan geen kinderen maar zou het ook eng vinden omdat er natuurlijk tijdsdruk op de ontwikkeling ervan zat en inderdaad de lange termijn gevolgen. Toen ik 13 was, was die prik voor meisjes er nog niet zo heel lang dus mijn moeder wilde toen ook niet dat ik die nam met DES-dochters in gedachte. Achteraf was het volgens mij wel veilig maar dat weet je nooit.

2 likes

Ik ben echt dom wat betreft griepprik enz. Nooit hoeven halen. Maar ik denk dat ik corona al gehad heb. Niet getest helaas. Zou ik dan wel zo’n prik kunnen halen?

Ik kan het niet echt in woorden uitdrukken, hoe ik me vandaag voel, maar het is in elk geval echt behoorlijk kut.
Zowel de fysieke gezondheid van mensen, als de mentale gezondheid, als de economie, gaat gewoon kapot. En het voelt eindeloos. Want we wisten allemaal dat 6 april niet de ā€˜einddatum’ was en dat weten we ook van 28 april. En of het nu 1 juni (waarschijnlijk niet), 1 augustus of 1 oktober is. We hebben geen idee. Misschien vieren we nieuw jaar zelfs nog in fucking quarantaine.

3 likes

:kissing_heart::kissing_heart: je mag me dm’en als je wil!

1 like

Volgens mijn zijn ze volop bezig met het ontwikkelen van testen waarmee je kunt aantonen of je corona hebt gehad en is dit ook relatief goedkoop. Denk zelf dan ook dat mensen eerst zo’n test moeten nemen en wanneer het antwoord ja is denk ik niet dat je een griepprik nodig hebt aangezien je de antistoffen dan al hebt.
Correct me if I’m wrong!

2 likes

Ik vraag me sowieso af hoe alle achterlijke anti vaxxers eigenlijk reageren op dit hele gebeuren. Z

12 likes

Ben nu die docu van gisteren aan het kijken. Echt elke debiel die nu niet aan de regels denkt moet dit verplicht en onder dwang 3x achtereen kijken. Die arts in Nijmegen, zoveel emotie.

10 likes

Welke docu?

Denk ik dus niet. Ik denk dat ā€˜we’ zo verwend zijn geworden met het feit dat veel ziektes uitgeroeid zijn of nauwelijks meer voorkomen of goed te genezen zijn, dat we dat zien als normaal terwijl het dat eigenlijk echt niet is. En dat ze verwachten dat het zo blijft als we niet vaccineren terwijl dat niet zo werkt. Ik kan het niet bewijzen maar denk dat anti vaxxers niet minder stress hebben dan de rest van de bevolking of het moment en dat ze net zoveel moeite hebben met acceptatie.

4 likes

Vriendin van mij heeft kennissen die de kinderen niet gevaccineerd hebben en die zijn momenteel wel bang. Ze vinden wel dat mensen ver van hun kinderen uit de buurt moeten blijven want ze zijn niet gevaccineerd…hoe egoĆÆstisch :roll_eyes: en toen mijn vriendin hier wat van zei begonnen ze over autisme ehm ja

18 likes

Oh echt hoor, dit soort mensen. Vraag me nog steeds af of dit soort rare dingen niet een uiting van een bepaald soort van narcistische inborst zijn ook, maar dat is echt totaal niet relevant voor de discussie of dit topic verder. Kan me er wel heel druk over maken.

9 likes

in juli hadden wij een prachtige wereldreis op de planning waar we heel lang voor hebben gespaard, maar die heb ik in mijn hoofd allang gecanceld sinds dag 1 van de maatregelen. heel kut en jammer en daar heb ik flink van gebaald maar ben er eigenlijk al overheen merk ik.
degenen met wie ik ga nog niet echt en ergens vind ik dat echt heel sneu dat ze nog verwachten dat het doorgaat maar ergens denk ik, niet zo naĆÆef zijn…

12 likes

Levenslucht, kun je terugkijken op npo start

2 likes

Ik merk aan mezelf dat ik er verdrietig van word dat alles zo is veranderd en dat het misschien nog maanden gaat duren voordat we weer mensen kunnen zien. Ik weet niet of ik dat ga trekken en wat voor nasleep dat zou hebben. Dan heb ik het nog geeneens over mijn vrienden en jonge familieleden maar ook over mijn opa en oma. Als ze dit overleven natuurlijk.

Ben benieuwd of we van de zomer weer in de tuin met familie en/of vrienden kunnen zitten.

12 likes

I feel you, ik heb precies hetzelfde.

1 like

Het idee dat ik ze misschien wel voor de laatste keer heb gezien voor corona maakt mij verdrietig…
Ik mis gewoon iedereen en ik heb het idee dat het not done is om te zeuren of iets want er sterven mensen.

5 likes

Mij stelt het wel gerust dat we op z’n minst al bekend zijn met coronavirussen, zelfs als Covid-19 een nieuwe variant is. Ik heb er natuurlijk ook geen kaas van gegeten dus misschien is het ijdele hoop, maar toch

2 likes

Klinkt logisch inderdaad, dankjewel voor t meedenken!
Ben zo benieuwd. Hopelijk heb k de anti stoffen dan