Coronavirus #3

Mijn oom houdt dit model bij, hij werkt in het ziekenhuis in Limburg en weet hier heel veel van.

Het ziet er verder wel gunstig uit, de 3000 bedden waar ze voor vrezen die lijken niet te gaan komen.

Het model is voornamelijk gebaseerd op het uitrekenen van de ic capaciteit

Ik wil niet vervelend doen maar ik vind dit echt weer paniekzaaien @anon50122296. Ik luister nu naar Rutte die net zegt dat de cijfers afvlakking laten zien volgens de deskundigen.

46 likes

Het is geen paniekzaaien, het ziet er ook goed uit, alleen doordat ze dus de cijfers met terug werkende kracht geven gaf dat een nog positiever bericht dan nu blijkt

Ja oke als je het zo formuleert snap ik wat je bedoelt maar als je dit plaatst

vind ik dat niet heel chill om te lezen persoonlijk

7 likes

Ja omdat ze een week geleden nog helemaal in paniek postte en mensen zowat aanklampte om haar gerust te stellen en ons nu rivm cijfers zit uit te leggen alsof ze er jaren voor gestudeerd heeft? Dat vind ik gewoon heel ongepast.

45 likes

Dat ik het begrijp en kan uitleggen en dat ik een angststoornis heb staat los van mekaar hoor

Maar ik post wel niet meer dan als mensen er last van hebben, ben het erg zat om zo aangevallen te worden elke keer

3 likes

Ik denk dat we allemaal gewoon moeten afzien van posts als “mijn oom/tante/vader/moeder/ikzelf die bij instantie X werken zeggen xyz” en dat we in deze tijden enkel officiele berichtgeving moeten volgen. Anders zien we door de bomen het bos niet meer en eigen interpretaties kunnen tot zoveel misverstanden en angst leiden.

6 likes

Heeft niks met aanvallen te maken, we hadden volgens mij gewoon afgesproken om geen dingen meer te posten die je van je oom of je moeder of de zus van je tante etc. gehoord hebt. Daar mogen we elkaar toch op wijzen?

8 likes

Het is niet op Donny specifiek gericht. Ik word zelf gewoon echt heel moe van iedereen en zijn moeder die op basis van zelfgebouwde modellen, tabelletjes en familie en vrienden die “er verstand van hebben” voorspellingen doet. Dat het nu klopt, maakt het fenomeen niet minder vervelend.

Ik vind de periode zelf echt al complex genoeg zonder dat er van alle kanten eigen visie op de trend worden gedeeld. Of dat nou positief of negatief is. Daarnaast doet het ook af aan de officiële boodschap. Lijkt me toch het belangrijkst dat die leidend is. Zelfs al heb je er nu voor gestudeerd of begrijp je het helemaal denk ik dat een voorspelling over de trend nu gewoon echt niet behulpzaam is. Ik vind dit topic echt heel fijn om te lezen hoe het met anderen hier gaat, hoe iedereen ermee omgaat, wat mensen mee maken, wat vanuit verschillende expertise het zicht is op beslissingen die nu genomen worden of duiding over bepaalde onderwerpen, maar hoe het gaat verlopen adhv cijfers van het rivm vind ik gewoon echt een nare vorm van speculeren, omdat je merkt dat zelfs de experts daar geen volledige grip op hebben.

18 likes

Mijn moeder (verpleegkundige) gaat vanaf dinsdag op de COVID unit werken. Ik vind het best eng, zij niet. Ze zegt: op de poli waar ik normaal werk zagen we patienten (wel minimaal) zonder enige bescherming en nu gaan we met pak en al de unit op. Heeft ze wel een punt, maar ik maak me ook wel zorgen om hoe ze het mentaal gaat ervaren.

2 likes

Mijn moeder had een aantal dingen gedeeld over hoe zorgprofessionals voor hun mentale gezondheid kunnen zorgen in deze tijd, misschien heeft je moeder er wat aan (of jij om te zien hoe je je moeder kan ondersteunen)

1 like

Bedankt, ik ga het eens lezen!

Het ziekenhuis waar mijn moeder werkt heeft ook een Ronald McDonaldhuis. Deze hebben ze open gesteld voor personeel om na/voor hun dienst te spreken met professionals, dus dat vind ik ook wel een heel fijn idee.

2 likes

In meerdere tehuizen waar wij medicatie aan leveren zijn nu ook besmettingen met Corona. Echt zo kut.

Nogmaals, het is geen doodvonnis? De vraag is wat je wil. En juist als je oma in topconditie is, bijna volledig zelfstandig woont en nog volop geniet, is dat al belangrijk om als familie en huisarts te weten. Dat kan namelijk, als het moment daar is, al helpen bij het maken van een keuze door artsen. Artsen krijgen een medische voorgeschiedenis van een patient, maar niet de verdere context van zijn/haar leven. Je oma had ook 90 kunnen zijn met een vrij blanco medische voorgeschiedenis, maar geen levenslust meer en ‘op’ zijn. Dat kan je als arts in the heat of the moment niet ruiken, dus is belangrijk om als familie en huisarts te weten.

6 likes

Ik vind het vooral heel interessant en bijzonder om te zien, horen, lezen dat jan en alleman zichzelf blijkbaar allemaal deskundig genoeg vinden om een toekomstvoorspelling op het verloop van een virus of andere meningen over zorgvraagstukken die nu spelen als een soort waarheid te verkondigen.

2 likes

Het was geen corona

Oh was ook niet per se naar jou, maar ook naar @Monstertruck

Ik heb vaste reiskostenvergoeding maar die komt nu te vervallen zegt mijn werkgever. Ik mag het wel declareren wat ik precies naar het werk heb gereden. Maar dit word niet meteen uitbetaald. Klopt dit?

1 like

Lijkt me wel, waarom niet?