Coronavirus #3

Oei als je in zo’n hete woning zit moet dat inderdaad niet uit te houden zijn!

Als ik puur voor mezelf spreek lijkt het me juist wel prettig als ik voornamelijk thuis kan blijven als het weer zo warm wordt als vorig jaar. Ik had toen vooral veel last van de warmte doordat ik normaal gesproken steeds heen en weer aan het fietsen ben tussen mijn werk en mijn studie, een aantal keer per week met het ov moet en op mijn werk ook nogal druk bezig ben. Dan liever alles vanuit huis doen met een ventilator op mijn hoofd en zo min mogelijk bewegen.

Ik moest net boodschappen doen, het is zulk lekker weer. Ik heb helemaal geen “buiten” in mijn huis. Geen balkon, geen tuin, ik kan het raam niet wagenwijd open zetten. Ik voel me heel even zo dramatisch en zit echt van: hoe ga ik deze zomer overleven? (Het gaat dus niet om warmte, ik heb een lekker ventilatortje, maar gewoon niet naar buiten mogen/kunnen om ergens lekker een boek te gaan lezen)

8 likes

Volgens mij is er niet zo veel mis om naast een frisse neus even op een bankje te zitten? Natuurlijk niet voor een 3 uur durige picknick maar even een boekje lezen afgezonderd lijkt mij prima.

7 likes

Pff ik ben dus vanmorgen door de GGD gebeld dat mijn test corona positief is. Ik werk als therapeut in de revalidatiesector en ben dus afgelopen donderdag getest omdat een collega van mij positief getest is en ik milde klachten heb. Ik heb al sinds zondag geen geur- en smaakvermogen meer en ben ook ‘s avonds heel snel vermoeid. Echt raar dat je eigenlijk met zo’n lichte klachten gewoon ook positief getest kan worden. Ik wist dat het kon maar de realiteit slaat toch wat harder in dan gedacht.

5 likes

Vooral dat laatste. Ik ben nergens geweest de afgelopen 3 weken behalve op mijn werk waar ik natuurlijk ook met kwetsbare mensen werk. Hopelijk heb ik niemand aangestoken omdat ik maandag wel gewoon heb gewerkt ondanks dat ik de klachten heb aangegeven bij mijn manager. Als ik zie hoeveel mensen zich nog niet aan de regels houden of het niet serieus nemen, maak ik me wel zorgen hoeveel mensen zij dan weer zouden kunnen besmetten.

6 likes

:frowning: zo herkenbaar!! ik heb een raam van 30 bij 30 cm en dat is het enige wat ik open kan doen, verder zit ik hier in een aquarium

1 like

Ik heb gelukkig wel veel en grote ramen, dit lijkt me echt vreselijk. Woon je wel in een rustige omgeving waar je er even op uit kan?

Ik ben uit ramptoerisme lid van een FB groep waar ze claimen dat 5G de grote boosdoener achter Corona is. En nu heeft een vrouw opgeroepen om maandag te gaan protesteren massaal op het binnenhof in Den Haag en ik vind het echt zo zo zo zo zo zo superdom en ik weet niet zo goed of ik hier iets mee moet of kan?

2 likes

Zoiets?

29 likes

Ik woon midden in de stad, dus echt ver kan en ga ik niet. Maar, alles gaat voorbij

2 likes

Even een geruststellend feitje voor de “Jongeren” onder ons.

Van alle overledenen die gemeld zijn (1650) en de “verborgen” overledenen ( 1100)
Zijn er maar 6 onder de 50 overleden.

Bron: nu. nl

2 likes

De boodschappenfrustraties zijn heel herkenbaar. Ik stel het telkens zo lang mogelijk uit omdat ik het zo kut vind. Maar moest er vandaag wel aan geloven. Bij mijn supermarkt werden de karretjes helemaal niet schoongemaakt en er was ook niets om ze zelf mee te ontsmetten. Vind dat echt raar.
En zoooooo veel mensen in de stad. Er stond zelfs een fucking orgel. Waarschijnlijk omdat er ook gewoon markt was. Terwijl we weet ik veel hoeveel supermarkten hebben. Doe normaal zeg. En het lijkt wel of iedereen weer vergeten is dat er iets was met anderhalve meter.
Echt zodra ik een stap naar buiten zet loop ik me constant te ergeren. Gelukkig kan ik nu weer een paar dagen binnen blijven.

7 likes

Ik erger me zo aan mijn bovenbuur. Die heeft zowat iedere dag iemand nieuw over de vloer, geeft nog etentjes, gaat soms elders logeren, etc. Vorige keer hoorde ik hun gast bij het binnenkomen zelfs zeggen van “Hey, wil je me nu serieus een kus geven?” en haar vriend lachte er maar wat mee. Ik woon in België trouwens, dus ik denk dat de regels hier zelfs nog strenger zijn dan NL.

1 like

Haha herkenbaar, denk dan echt pff jullie wonen al samen en zien elkaar de hele tijd, dan kan je toch wel in de supermarkt zonder elkaar :unamused: ik stoorde me er denk ik minder aan als ik mijn vriend/familie wel kon zien de afgelopen maand.

3 likes

Dit artikel vond ik leuk om te lezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/02/de-spits-bestaat-niet-meer-sinds-corona-op-die-ene-stranddag-na-a3995689

Bedoel je zoiets?

Deze twee artikelen gaan daar wel deels op in

1 like

Mijn buurjongen houdt een gezellig BBQ feestje met opzeker 8 vrienden!

Ik vind het zo kut, maar heb toch de wijkagent gebeld :pensive:

70 likes

oh ja dit bericht raakte me ook. :slightly_frowning_face: ook die video, oh echt als ik er weer aan denk…

1 like

Hopelijk valt het mee, maar ik zou zoiets nu ook wel even extra serieuzer nemen en even in de gaten houden! hopelijk ben je gauw van dat gevoel af

1 like

Hé wat kut zeg :cry: sterkte!!

1 like

Oh wat een kut situatie… Kan mij voorstellen dat je dat scenario weer voor je ziet… Heel veel sterkte en we duimen voor je oma en opa :kissing_heart:

1 like