Sterkte, ik duim voor jullie 
Ja hoor, dank je!
Hoe was het met drukte kwa mensen die samenklitten vandaag bij jullie?
Ik las op het nieuws dat stranden enzo erg leeg waren maar bij de opmerkingen stond dat er wel overal mensen aan het winkelen waren…
Oh ik begin zo’n hekel te krijgen aan iedereen die expres de grens op zoekt van die maatregelen. Als het niet nodig is doe het gewoon niet
Edit: dit is niet naar iemand van hier of in dit topic. Merk in mijn eigen omgeving dat veel mensen toch met elkaar afspreken ‘want maximaal 3’ etc.
De wijkagent had zelf geen tijd ( go figure…) Ik woon zo ongeveer naast de kazerne van de marechaussee en die zijn langs geweest ( dat is geen gek beeld hier hoor, we hebben geen politiebureau dus dan komt de marechaussee)
Van de 8 zijn er nu nog 2 bezig om de BBQ uit te krijgen 
Kreeg een appje van m’n andere buren dat zij ook hebben gebeld.
Bij mij in de stad was het wel rustig maar bij mijn ouders in de stad zag ik dat mensen nog massaal naar parken gingen en naar recreatieplekken. Ik word er zo boos van dat ik bijna moet huilen ervan. Ik wou dat dit soort mensen gewoon niet geholpen zouden worden als ze ziek worden, maar dat is natuurlijk helemaal geen realistische wens
Waarom mag het niet drie uur lang als je wilt en je alleen/afgezonderd bent?
Ja dit. Ik heb vandaag heerlijk gezeten op een grasveldje vlak bij mijn huis. Was echt niemand te bekennen. Ik snap wel dat je niet naar recreatiegebieden moet gaan waar het mogelijk heel druk is, maar wat maakt het nu uit als je buiten zit? Al zit je daar de hele dag. Zolang je geen anderen ziet is dat toch prima?
*Hm gezien de reacties hier misschien toch niet zo slim achteraf. Ben niemand tegengekomen maar ik zou dit nu niet meer doen. Ik had ‘een frisse neus halen’ verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb ook 1,5u ergens gezeten. Ik dacht ik moet nu vitamine d opslurpen want ben afgelopen week amper tijdens daglicht buiten geweest.
Ik ben gewoon veel buiten, zolang je je buiten aan de maatregelen houdt is dat toch niet erg? Vind het echt allemaal heel erg overdreven worden om nu heel erg op mensen te gaan letten.
Je vindt het heel erg overdreven om nu heel erg op mensen te letten?
Wat bedoel je daar mee?
En ja, je kan zeker naar buiten, als je je aan de richtlijnen houdt.
Eens hoor. Ben vanochtend ook 2 uur wezen wandelen door mijn stad. Inclusief een stuk door een natuurgebied waarvan de parkeerplaats was afgesloten. Ben in niemands 1,5m zone gekomen en voelde me daarna weer top. Wandelen is mijn therapie, ik zou gek worden als dat niet meer mag.
Niemand zegt toch dat je niet naar buiten mag?
Je de hele dag ergeren aan mensen die zich niet aan de maatregelen houden vind ik zelf doodvermoeiend, ik probeer gewoon meer op mezelf te letten. Wil mijn eigen energie behouden.
Het gaat toch niet om “ergeren”? Het gaat om zaken die nu simpelweg verboden zijn, zoals mijn buurman die een BBQ feest geeft met 8 man. Ik snap niet dat jij het “heel erg overdreven” vindt dat ik mij daar zorgen om maak.
Mijn andere buren zijn 75+ en die jongelui zitten lekker de hele tuin onder te kuchen met z’n allen.
Wat jij beschrijft sta ik achter want dat is gewoon verboden, al zou ik er misschien voor kiezen om zelf er wat van te zeggen, de politie bellen is gewoon niet mijn ding. Wat je buurman doet is gewoon aso gedrag en keur ik absoluut niet goed
Waar ik op doel is dat het super lekker weer is en dat het logisch is dat mensen naar buiten gaan. Zolang je je dan aan de maatregelen houdt snap ik gewoon niet die boosheid? Mensen gaan nu allemaal regeltjes verzinnen, bijvoorbeeld zolang je niet 3 uur buiten zit…
Ik denk als je behoefte hebt om uren buiten te zitten prima toch? Zolang je je dan aan de maatregelen houdt doe je niets verkeerds. Heb het idee dat mensen het deze tijd ook zo lekker vinden om even lekker te zeiken en op mensen te gaan letten. Merk dat overal.
Het gaat mij er niet om dat mensen buiten zitten maar dat ze niet gaan samenklitten.
Over 2 weken hebben we de piek op de ic. Als mensen nu massaal gaan samenscholen dan klapt de zorg misschien wel straks.
Juist dit weekend is heel cruciaal
Maar als iedereen nu denkt van goh het is lekker weer ik ga naar buiten dan schiet het toch niet op zo? Dan kun je straks niet eens 1,5 meter afstand meer houden. Plus je kunt ook objecten besmetten
Maar een van de eerste maatregelen is in eerste instantie gewoon: Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. Bijvoorbeeld om boodschappen te doen, of voor een frisse neus.
Daar doelt men op.
Dan vind ik uren buiten wandelen inderdaad een beetje vreemd in deze tijd. Rutte zei geloof ik ook heel duidelijk als voorbeeld bijv een ommetje doen. @JeMoeder
Nou of ik nou een kwartier op een afgelegen plek zit, of urenlang. Kom op zeg. Je stoort niemand als je ergens zit waar verder niemand zit. Je bent geen gevaar voor een ander als je ergens zit waar niemand zit.
Samenklitten met anderen op een bankje is niet aan de orde, dat was het punt helemaal niet.