De breaking van Omroep Brabant was ook: Voor het eerst meer nieuwe corona besmettingen buiten Brabant
Omg ga jij maar lekker je mondkapje opdoen. Ik KAN op mijn werk geen social distance doen met mijn patiënten. Want die moet ik verplegen aan bed. Houd aub over voor zorgpersoneel
Dit inderdaad. Ik moet mensen ook intuberen. Het beademen van mensen dan wel handelingen verrichten in gebied van mond/keel zijn voor zorgverleners de meest risicovolle handelingen, echter heb je vaak geen andere keuze als het draait om leven en dood. Hoe vreselijk irritant en egoïstisch is het dan als er mensen zijn die op straat met “onze” mondkapjes lopen. Blijf thuis en houd gewoon afstand dan is dat mondkapje nergens voor nodig. Wij zorgverleners kunnen niet anders dan in de 1,5 meter van een (Corona) patiënt komen om iemand te helpen met alle risico’s van dien. Wie gaat de mensen helpen als wij wegvallen door besmetting omdat niet zorgmedewerkers onze mondkapjes hamsteren?
Waar slaat dit nou weer op?
Ja vond ook zo raar dat ze m’n cliënt niet testen. Nu hebben we een week met pakken/brillen/mondkapjes gewerkt, terwijl het ook gewoon griep kon zijn. Had voor manier en werkdruk echt wel gescheeld. Had het zo benauwd met die mondkapjes
Loop je nu bewust te trollen of ben je echt zo blind voor je eigen gedrag?
Ik vind Nederland Doet Het van Linde Schone zo lekker om nu te horen. Word bijna vrolijk van de asr reclame tegenwoordig. Zo heerlijk optimistisch
Mensen willen gewoon graag “iets” hebben wat ze gaat helpen. Net als mensen een gek telsell apparaat kopen in plaats van gewoon dagelijks een uurtje wandelen of liever fatburn pillen slikken in plaats van minder eten…
Zo willen mensen denk ik liever een mondkapje dragen dan “gewoon” 1,5 meter afstand houden en niet met vrienden afspreken.
Misschien voelt dat te simpel en willen ze liever iets bijzonders
Oeh ja, heel bijzonder
Waarom? Je mag daar dan helemaal niet zijn!
Ik was net in de winkel en voelde me ineens niet lekker worden. Ik voelde me alsof ik flauw ging vallen, het geluid viel half weg en alles leek te flikkeren. Dus ben even in een hoekje gehurkt gaan zitten en er kwam toch een medewerkster even vragen hoe het ging terwijl ze haar hand op mijn schouder legde. Dat vond ik heel lief maar ik dacht ook voor haar, pas op, ik neem het je echt niet kwalijk als je ook nu afstand houdt. Ik moest even tot mezelf komen en dan ging het wel weer.
Is er iemand hier die corona heeft gehad en niet echt symptomen heeft? Ik ben namelijk niet verkouden en hoef ook niet te hoesten, maar m’n longen lijken wel echt vol te zitten? Ik heb normaal als ik ziek ben echt snel keelpijn maar dat heb ik niet totaal niet.
Vooral dus een piepende ademhaling en longen die vol lijken te zitten. Verder geen last van kortademigheid oid.
Edit: vind het dus een beetje lastig want dit staat niet in het lijstje van het RIVM qua thuisblijven. Ik kom voor woensdag de deur niet uit hoor, maar woensdag en donderdag moet ik wel werken. Dus weet nu niet wat ik moet.
Zou het hooikoorts kunnen zijn? Ik heb dit jaar ook heftiger last van hooikoorts dan ooit, maar met medicijnen verdwijnen de klachten grotendeels, dus zo kon ik controleren of het hooikoorts of wat anders is.
Als je woensdag nog steeds twijfelt zou i k toch het zekere voor het onzekere nemen en thuis blijven
Oh poeh geen idee. Normaal nooit last van, maar dat kan ook op latere leeftijd komen toch? Heb alleen totaal geen last van de andere typische hooikoortsklachten.
Ja zeker! Ik ben 29 en sinds vorig jaar pas last
Vind het best wel erg dat de mensen in mijn omgeving die heel erg stay home / voorstander lock down waren nu wel allemaal er klaar mee zijn en moeten leven
Ik moet zeggen dat ik 't er ook wel zwaar mee heb nu. Vind 't met tijden heerlijk hoor, maar mis het af en toe zo erg om ff mensen om me heen te hebben en naar m’n vrijwilligerswerk in poppodium te gaan.
Maar dan bedenk ik me maar dat ik nog mag werken en met m’n collega’s kan kletsen
Ik hoop zo dat het een van de koudste zomers uit de geschiedenis wordt. Ik kan het echt niet aan als het weer 4 maanden 25-40 graden wordt en je niet naar het strand/zwembad watdanook kan om af te koelen. Is anders echt niet uit te houden in mijn appartement op 3hoog in quarantaine
Ben je weer oké?