Coronavirus #3

Je de hele dag ergeren aan mensen die zich niet aan de maatregelen houden vind ik zelf doodvermoeiend, ik probeer gewoon meer op mezelf te letten. Wil mijn eigen energie behouden.

15 likes

Het gaat toch niet om ā€œergerenā€? Het gaat om zaken die nu simpelweg verboden zijn, zoals mijn buurman die een BBQ feest geeft met 8 man. Ik snap niet dat jij het ā€œheel erg overdrevenā€ vindt dat ik mij daar zorgen om maak.
Mijn andere buren zijn 75+ en die jongelui zitten lekker de hele tuin onder te kuchen met z’n allen.

5 likes

Wat jij beschrijft sta ik achter want dat is gewoon verboden, al zou ik er misschien voor kiezen om zelf er wat van te zeggen, de politie bellen is gewoon niet mijn ding. Wat je buurman doet is gewoon aso gedrag en keur ik absoluut niet goed

Waar ik op doel is dat het super lekker weer is en dat het logisch is dat mensen naar buiten gaan. Zolang je je dan aan de maatregelen houdt snap ik gewoon niet die boosheid? Mensen gaan nu allemaal regeltjes verzinnen, bijvoorbeeld zolang je niet 3 uur buiten zit…
Ik denk als je behoefte hebt om uren buiten te zitten prima toch? Zolang je je dan aan de maatregelen houdt doe je niets verkeerds. Heb het idee dat mensen het deze tijd ook zo lekker vinden om even lekker te zeiken en op mensen te gaan letten. Merk dat overal.

12 likes

Het gaat mij er niet om dat mensen buiten zitten maar dat ze niet gaan samenklitten.
Over 2 weken hebben we de piek op de ic. Als mensen nu massaal gaan samenscholen dan klapt de zorg misschien wel straks.

Juist dit weekend is heel cruciaal

5 likes

Maar als iedereen nu denkt van goh het is lekker weer ik ga naar buiten dan schiet het toch niet op zo? Dan kun je straks niet eens 1,5 meter afstand meer houden. Plus je kunt ook objecten besmetten

5 likes

Maar een van de eerste maatregelen is in eerste instantie gewoon: Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. Bijvoorbeeld om boodschappen te doen, of voor een frisse neus.

Daar doelt men op.
Dan vind ik uren buiten wandelen inderdaad een beetje vreemd in deze tijd. Rutte zei geloof ik ook heel duidelijk als voorbeeld bijv een ommetje doen. @JeMoeder

9 likes

Nou of ik nou een kwartier op een afgelegen plek zit, of urenlang. Kom op zeg. Je stoort niemand als je ergens zit waar verder niemand zit. Je bent geen gevaar voor een ander als je ergens zit waar niemand zit.
Samenklitten met anderen op een bankje is niet aan de orde, dat was het punt helemaal niet.

24 likes

Het punt is toch dat als iedereen zo gaat denken = iedereen dus weer buiten

Als ik geen 1,5 meter afstand kan houden dan ga ik absoluut naar binnen!! Zelf woon ik midden in de natuur en wandel hier in de buurt en kom bijna niemand tegen, ik kan lekker buiten sporten etc
Ik heb hier echt al boze reacties op gekregen ik vind dat gewoon echt overdreven

6 likes

Ja dat mag toch ook gewoon zolang je afstand neemt?

2 likes

Nu lukt dat afstand houden prima. Ik vind het dan echt onzin als iemand zegt dat ik niet uren op een verlaten kade mag zitten maar daar enkel een kwartiertje mag blijven.

2 likes

Er is ook gewoon wel een verschil tussen heel Utrecht dat even massaal naar de heuvelrug gaat om te wandelen, of je gaat ergens in diep donker Friesland wandelen waar je op een drukke dag twee paarden en een hond tegenkomt onderweg

12 likes

Klopt ook. En ik vind het dan raar als mensen je gaan veroordelen om buiten zijn terwijl ze kunnen lezen dat je ergens was waar niemand op meters afstand van je was.
Morgen wordt het al een ander verhaal in mijn geval; nog warmer dus zal wel nog meer volk zijn. Dan ga ik dus niet om 14u ofzo hier de deur uit. Die irritatie wil ik mezelf ook niet aandoen.

4 likes

Ja klopt maar als iedereen dus zo gaat doen dan gaat dat niet meer ben ik bang… Althans niet hier waar ik woon, dat is ook mijn referentiekader denk ik

1 like

Maar ben je er dan geweest? Ik woon hier midden op de U. Heuvelrug en ik zie echt heel heel weinig mensen? Ik fiets veel door het bos en het is echt niet heel druk of drukker dan normaal? Het is denk ik ook dat mensen dat echt overdrijven!

Nee misschien op plekken waar het altijd al druk is niet, ik zag inderdaad bizarre foto’s van een of ander wandelpad bij Amsterdam.

Maar ik woon net als @anon12348926 op een rustige plek en dan kun je makkelijk buiten zijn zonder iemand tegen te komen eigenlijk.

5 likes

Er werd onlangs ook op het nos journaal (of ander tv programma, not sure) gezegd dat het op de heuvelrug te druk was, dus ik denk dat daarom dit voorbeeld oa wordt gebruikt.
Ook bijv in dit artikel
https://www.ad.nl/utrecht/veel-parkeerterreinen-bij-natuurgebieden-in-utrecht-vanaf-morgen-afgesloten~a278f4d4/
Al is het een beetje onduidelijk of die boswachter ook daar boswachter is? Maar wellicht is het nu ook minder druk door afsluiting van de parkeerterreinen (gelukkig!)

1 like

Haha ik zat vooral ja shit welk natuurgebied ligt er nou naast een grote stad voor m’n voorbeeld even

Ik heb het er heel toevallig nog over gehad met iemand maar weer daarom vrij zeker days gehoord had op het journaal of ergens anders dat het dus echt te druk was op de heuvelrug!
Ik weet alleen niet meer precies waar, maar eerlijk gezegd verbaasd het me niet echt heel veel aangezien het ook druk was op het strand etc.
Ik begrijp het heel goed als je even naar buiten wil en desnoods even op een bankje wil zitten in de buurt van je huis, maar om massaal een strand/natuurgebied op te zoeken is wel even iets anders (tenzij dat juist op loopafstand is en dat je zodra het te druk wordt ook weggaat).

Nou als je terugleest was er wel commentaar (op mensen die in rustig gebied buiten komen) en gaan mensen opeens voor een ander tijdsrestricties bepalen. Ik ga er vanuit dat we allemaal wel na kunnen denken en ons alleen druk zullen maken om mensen die in groepjes samenkomen.

11 likes