Coronavirus #3

Lekker de politie bellen (dat kan op dit tijdstip sowieso toch?)
Ook lekker rustig voor jou :grimacing:

1 like

Nee hoor overal hoor ik " blijf gewoon thuis !! "
Of zijn er mensen boos dat andere mensen in de action of tuincentrum komen, ja zolang die nog open zijn blijven er gewoon mensen komen. Zeg ik niet mee dat het oke is maar wel begrijpelijk dat mensen komen ondanks dat het ook echt niet verstandig is!

Er is echt veel commentaar op mensen die sporten of mensen die hun partner waar ze niet mee samen wonen zien, of mensen die bij iemand op bezoek gaan…
Ben gewoon oprecht benieuwd hoe dat straks gaat als dit allemaal tot 1 juni blijft bijvoorbeeld of dat mensen denken joh die 3 weken waren wel leuk geweest ik ben er klaar mee .

1 like

De boosheid gaat niet om mensen die naar buiten gaan.
Het gaat om mensen die het nodig vinden om, zoals beschreven, een feestje geven. Of ergens samen klikken in een park of lekker met 1000 mensen het bos in, etc.

Ik snap nog steeds niet waarom jij die verontwaardiging zo enorm overbodig vindt ?

4 likes

Nee dat is aso gedrag en keur ik nergens goed dus verdraai niet mijn woorden

Ik zou eerlijk gezegd ook niet snel bellen hoor! Maar ik zou me echt groen en geel ergeren en heel erg hopen dat iemand anders zou bellen haha. Dus ik begrijp je zeker!
In deze Corona tijd zou ik me zeker weten nóg meer ergeren aangezien dit nu ook consequenties kan hebben op veeeel meer anderen, dus wellicht zou ik nu wel eerder bellen (maar ben misschien alsnog een schijterd).
Maar hoe dan ook is dit gewoon heel irritant (nu en elk ander weekend), hou even een beetje rekening met je medemens vooral als je ze kan besmetten met een virus als je over een aantal dagen naar de supermarkt gaat.

1 like

Ik zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als winkels een soort maximum instellen van aantal mensen in de winkel. De kruidvat bij mijn schoonouders heeft dat al, dan staan er mensen echt in de rij voor de winkel (wel op 1,5 meter afstand en er staat ook iemand aan de deur om toezicht te houden). Ik ben nu al bij meerdere supermarkten geweest die wel wat maatregelen hadden zoals een verplicht wagentje die schoon gemaakt wordt en strepen bij de kassa. Maar soms is het alsnog superdruk in de winkel waardoor je bijna tegen elkaar op loopt. Dan hebben die maatregelen ook weinig zin denk ik

Hahaha in de wereld of in de winkel?

1 like

Sorry, ik lach echt superhard om mezelf. Ja, allebei wel, maar ik bedoel dus de winkel

2 likes

Ah zo herkenbaar! Ik zit dan ook super erg te frusten. En durf het dan alsnog niet. En als ik niet weet waar het precies vandaan komt al helemaal niet. Een tijd geleden durfde ik eindelijk iets te zeggen van een box naast mijn slaapkamerraam, maar bleef het doorgaan. Toen was m’n moed wel op dus had het toch geen zin en wist het huisnr. niet.
Maar nu mag je denk ik sowieso wel bellen voor geluidsoverlast stel ze houden wel afstand? Dan heb je wel twee vliegen in ƩƩn klap want samenscholen is dan ook meteen klaar.
Ik hoop iig voor je dat het snel stopt! :pensive:

1 like

Kunnen jullie nog makkelijk aan paracetamol komen? Ik wou vandaag een nieuw doosje kopen maar overal is het uitverkocht.

Hier lag genoeg in de AH.

Ja maar wel aan de info-balie kassa of hoe dat ook heet. Waar je krasloten en sigaretten etc kunt kopen. Er stond een briefje bij max 3 per klant.

Vorige week in de AH in Zuid, hadden ze nog best veel! Een drogist hoef je niet te proberen hier, mensen weten wanneer het aangevuld wordt en het is binnen 30 min op vertelde ze me in de Kruidvat :woman_shrugging:

1 like

Bij de Lidl verkopen ze ook paracetamol en daar lag het ook vol vorige week

Bij de stadsapotheek (aan het …plein) hadden ze er laatst nog mega veel!

1 like

Je hebt ook wel gelijk eigenlijk. Ik had ā€˜een frisse neus halen’ verkeerd geĆÆnterpreteerd.

3 likes

Ik woon in de binnenstad en ik merk dat het een stuk drukker is dan in het begin. En hoe drukker het wordt, hoe minder mensen zich aan de maatregelen houden. Serieus, het lijkt opeens alsof een halve meter ook wel goed is.
En misschien ben ik dan overdreven, echt prima als je dat vindt, maar ik kan alleen maar denken aan die mensen die zich kapot werken in de zorg en dat is genoeg om er voor te zorgen dat ik niet meer naar buiten wil. Ook al woon ik in een mini appartement zonder buiten.
Zolang iedereen zijn best doet en zijn steentje bijdraagt is er niets aan de hand en zal ik me ook echt geen seconde ergeren. Maar ik vind dat we met elkaar een verantwoordelijkheid hebben.

7 likes

Ja daar heb je dan helemaal gelijk in, misschien ben ik dan echt bevoorrecht omdat ik weinig mensen tegen kom en een deel ook van mijn werk buiten afspeelt. Heb nooit een hele erge impressie hier van drukke gebieden heb juist het idee dat iedereen hier best netjes is? Als ik boodschappen doe merk ik juist dat mensen zich aan de regels houden. Ik voel best een relaxte sfeer.
Snap idd heel goed dat je in drukkere gebieden niet met zijn allen moet denken lekker weer we blijven de hele dag buiten. Vooral als je een tuin hebt lees dan lekker een boekje in de tuin in plaats van buiten op een bankje snap dat verschil ook niet.

1 like

Mijn ouders zijn allebei 50+ en ik heb ze graag nog even bij me, dus heel geruststellend vind ik dat niet :sweat_smile:

Ik woon vlak aan een bos dus dat is voor mij gewoon mijn plek om een frisse neus te halen, maar in het weekend en in de avond is het er zo belachelijk druk. Ook met mensen die er speciaal heen komen met de auto. Doordeweeks overdag is het gelukkig wel te doen, maar met dit mooie weer vandaag ga ik het niet eens proberen.

2 likes

Wij hebben gister een pallet opgehaald zodat we op het dak kunnen zitten (we heben geen buiten maar wel een plat dak waar we op kunnen) maar mijn vriend wil dit alleen maar in de uiterste noodsituatie dat we echt in lockdown komen.
Ik vind het zo’n gezeur, laat mij vandaag lekker op dat dak zitten. Maar zolang we nog ons bankje buiten voor de deur mogen zetten vindt m’n vriend dat we dat maar moeten blijven doen.