Oke zoals je het nu uitlegt vind ik het wel helder worden en snap ik het nu wel beter waarom naar buiten ook in zo’n situatie niet handig is.
Vandaag blijf ik wel binnen ben verkouden en ook al zou ik alleen hardlopen vind dat gewoon geen fijn idee voor andere mensen. Ik had wel het idee dat mensen die maatregelen best serieus nemen
Ja sorry ik dacht: wat maakt ‘t ook eigenlijk uit want mijn voorbeeld ging over picknicken en dat is überhaupt heel onnodig en een ommetje maken niet.
Ik las jouw bericht over solidariteit en dacht; ik heb gisteren dus uren buiten zitten lezen en ik ben niemand tegengekomen dus er was risico op besmetting maar het was gewoon niet echt heel nodig om dat te doen en eigenlijk weet je van te voren gewoon niet hoe een groot risico het is. Dat je zelf het risico klein inschat betekent niet dat het ok is om te doen, zie ik nu.
Ik ben wat vroeger uit bed gestapt voor een hardlooprondje, hoor ik halverwege HOI MEID! Is het mijn 65-jarige vader met zijn mountainbike-club hij schreeuwde nog na dat ze ‘lekker een rondje gingen’ op een bekend natuurterrein. Ik heb hem net allemaal boze appjes gestuurd maar het kwaad is al geschiet. GVD
Dit zie ik echt 100x gezegd worden maar dit is gewoon niet per se waar. Dat is gewoon heel erg afhankelijk van waar je woont. (Even los van dat het nog steeds niet mag en aso is om te doen, maar niet iedereen woont op een drukke plek.)
Hahah ik zag gister een groep van 10 behoorlijk seniore dames lekker kweppend op de e-bike voorbij komen… -.-
Dit idd. Vorige week hadden bij ons de winkels wel de regels van neem een karretje maar wel alle karretjes beschikbaar. Het was facking druk en je kon geen afstand nemen omdat je dan 3 mensen moest aanrijden met een karretje. Nu hebben ze voor het weekend en drukke tijdstippen dat het druk is wel strengere regels.
Ik vind ‘een frisse neus halen’ nogal voor interpretatie vatbaar en ik vind het gek dat mensen hier heel streng zeggen dat dat niet een uur wandelen kan zijn. In mijn ogen is dat dat wel, want dat doe ik normaal gesproken ook op een werkdag om een frisse neus te halen. Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar dan moet de RIVM iets duidelijker zijn in wat dat precies is.
Maar je kan de huidige situatie toch totaal niet vergelijken met wat 2 maanden geleden normaal was.
Ik wil graag met vrienden of bekenden samen sporten in de buitenlucht. Op welke manier kan dat veilig?
Hiervoor gelden dezelfde gezondheidsadviezen als voor al het andere sociale contact: houd minimaal 1,5 meter afstand en blijf binnen wanneer u last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts. Laat de groep bovendien uit niet meer dan 2 personen bestaan. Tot slot: Zoek geen risico’s op waardoor u bent aangewezen op medische hulp (bijvoorbeeld door een ongeval). En als u valt in een risicogroep zoals ouderen, moet u zoveel mogelijk sociaal contact vermijden, samen sporten gaat dus ook even niet.
Dit staat op het RIVM
Als dit dan zo onduidelijk is dan is het ergens wel logisch dat een mensen denken oke ik ga sporten en ik hou mij aan de maatregelen. Dit vind ik al zoiets anders dan nee je mag een klein ommetje maken om even een frisse neus te halen
Doorgestuurd naar mijn vader die per se met zn groepje wil wielrennen. Eigenwijs jonge.
Eigenlijk jammer dat er in het bos enzo niet van die ring deurbellen hangen. Ik vind het wel interesant om te zien hoe druk of juist rustig het daar is. En je kan zo lekker AFSTAND door die dingen heen schreeuwen.
Bedoel je webcams haha zoals bij ooievaarnesten enz
Ik zou nu best wel zo’n drone met microsofoon o.i.d. willen besturen en dan de hele dag lekker schreeuwen. “HOUD 1,5 METER AFSTAND”, “MOEILIJK HÈ JE AAN REGELS HOUDEN”, “DOORLOPEN”, “SPORT OF GA NAAR HUIS” EN “JE HOND IS NU WEL UITGELATEN GA THUIS LEKKER VERDER ZEIKEN OVER DEZE QUARANTAINEREGELS.”
Natuurlijk niet, maar wat is een frisse neus halen dan? Dat kun je op allerlei manieren interpreteren.
Wees maar niet bang, ik ga niet elke werkdag een uur lopen.
Over dat vallen niet eens nagedacht, hele goeie eigenlijk wel.
Het is dat ik het druk genoeg heb anders mochten ze mij daarvoor inhuren. Ik mis het gebruiken van mijn stem nu ik digitaal lesgeef. (Niet dat ik naar mijn studenten schreeuw hoor, maar het is toch een ander volume dan wanneer je af en toe iets zegt achter je computer en veelal schriftelijk communiceert.)
Olsen gaat wel heel erg uit van het principe dat mensen heel slecht in staat zijn om voor zichzelf en hun omgeving te zorgen. Het blijkt juist dat mensen dit wel kunnen, mits er een aantal afspraken worden gemaakt door het collectief zelf. Het idee van individuele rationaliteit (homo economicus) is eigenlijk ook een self fulfilling prophecy. Als je mensen niet vertrouwd gaan zij zich daar ook naar gedragen. Elinor Ostrom haar onderzoek over collectieve actie is echt fantastisch om te lezen haha. Al weet ik niet echt of haar principes ook werken tijdens een pandemie haha.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1574-0862.2010.00497.x
Haha ik geloof dat ik een kleine familieruzie heb ontketend wij wonen in de zwaarst getroffen regio, mijn schoonzus in Breda. Ik val in een risicogroep. Al weken niemand gezien, behalve heel af en toe mijn schoonouders op gepaste afstand als we die buiten tegen kwamen en 1x per week doet een van ons boodschappen. Nu wil mn schoonzus woensdag langs komen en ben ik de bitch die zegt dat dacht ik niet. “We kunnen toch afstand houden en dat mag gewoon ik zit ook alleen maar thuis hoor”. Ja troela, je zit iedere avond met andere vriendinnen op je balkon / bank. En alsof jij gaat komen en dan constant voldoende afstand van je nichtje van 9 maanden gaat houden
en nu heb ik het gedaan, echt rot lekker een eind op. (Overigens snapt me man het helemaal gelukkig).
Ik wil ook zo’n corona-drone besturen, maar dan zou ik hem gewoon gebruiken om groepen mensen uit elkaar te drijven door tegen ze aan te vliegen
Ik maak me best zorgen om mijn ouders omdat ze in een risicogroep vallen en vanwege het werk dat ze doen. Nu is er een verhaal in de media over iemand die overleden is en wiens situatie (werk/leeftijd etc.) ontzettend veel lijkt op die van mijn ouders. Rationeel weet ik wel dat het maar 1 geval is en dat je het “overal” kunt oplopen, maar gevoelsmatig is het erg confronterend en bevestigt het waarom ik echt niet blij ben dat mijn ouders nu doorgaan met hun werk.