Coronavirus #3

Nou precies dat @Shaaar en @ElizabethGilbert probeerde ik gisteren te zeggen in mijn gesprek @ellegirltalk maar jullie verwoorden het beter.

En nogmaals als iedereen dus zo gaat denken dan gaat die 80-90% van de mensen die binnenblijven dat ook doen en dan is het hele idee van de kaart

2 likes

Pff ja ik word zo moe van alle mensen die dan hun eigen uitzonderingetje hebben. Ik heb niet eens zin om met vrienden in discussie hierover te gaan, jullie nog wel?

• ja, doe ik wel
  • nee, doe ik niet (meer)

0 stemmers

De een gaat naar de stad om te winkelen, want ze had niks te doen.
De ander doet boodschappen elke dag samen met haar vriend, is zo gezellig.
Beide echt 0 besef van ernst, valt niet tegen op te discussiƫren :weary:

Een collega heeft een paar foto’s en filmpjes op fb gezet van gisteravond. Gezellig met vrienden bij een vuurkorf. Ook gewoon op elkaars schoot zitten en alles. Ik wil eigenlijk reageren maar weet nu al dat ik dan weer gezeik krijg dat ik me aanstel en daar heb ik redelijk weinig zin in.

2 likes

Ben net een stuk gaan wandelen, lekker langs de maas tussen de Galloways in (koeien). Op een verhoging, want op de 60 weg rijden veel fietsers en nog wat auto’s. Komen 2 mannen tegemoet, close naast elkaar. Ik ga al opzij staan, zij blijven gewoon stug naast elkaar lopen. Heb ze nageschreeuwd dat ze ook gvd gewoon even achter elkaar kunnen gaan lopen om elkaar de ruimte te gunnen. Hoop dat ze in de greppel naast de maas zijn geflikkerd

29 likes

M’n vriend en ik hadden gepland om de tafel te lakken. We hadden alles online kunnen bestellen dus waren vet blij, maar komen we er net achter dat we afplak tape waren vergeten. Dus ik toch maar naar de bouwmarkt, ging om 12 uur open en ik was er om 5 over 12. Stond er al een RIJ echt niet normaal. Alsof ze alles in die winkel gratis weg aan het geven waren, zooooooo druk. Wel netjes afstand en winkel ging er dus goed mee om; maar echt bizar. Dus gelijk maar rechtsomkeert gemaakt :sob:

Ik keek net in de nextdoor app, daar zit nu een functionaliteit in dat je je hulp aan kunt bieden (bijv. boodschappen doen voor anderen). De hele kaart stond vol met groene punten van mensen die hun hulp aanbieden. Vind ik echt ontroerend en mooi om te zien.

9 likes

Ik heb met mijn eigen gezinnetje vroeg in de ochtend een rondje door de duinen gefietst. Het was rustig en mensen hielden echt goed afstand. Behalve dat er gewoon hele groepen wielrenners op pad waren. Zelfs gewoon een keer een groepje van ongeveer 8 mannen en die hielden echt geen 1,5 meter afstand. Gingen ze ook met drie naast elkaar in razend tempo de bocht om en werd een moeder met kinderen in de bakfiets zo bijna omver gereden.

Ik woon ook in de natuur en hier houdt iedereen zich netjes aan alle regels! Al moet ik zeggen dat iedereen ook een ruime tuin heeft dus volgens mij vermaken mensen zich prima op hun eigen erf.

Voor wie nog wat herkenbare? Literatuur wil lezen. Albert Camus heeft een boek geschreven over een epidemie. Het boek heet de pest. Het is zo vreselijk herkenbaar allemaal. Het kalmeert mij enorm door er vanuit een historisch perspectief naar te kijken.

10 likes

Niet echt een positieve video (als je angstig bent), maar ik vind het te mooi om niet te delen. Helaas is de man in kwestie overleden…

4 likes

Wow, maar wel fors minder ziekenhuisopnames?
253 vandaag en 336 gisteren en meer dan 500 eergisteren.

En de nieuwe besmettingen gaan nu toch mega hard stijgen? Door dat we meer gaan testen in NL vanaf morgen? Of had ik dat verkeerd begrepen?

2 likes

Vind het echt fijn dat m’n oude oma met Alzheimer gewoon snapt dat het stom is om bij de buurvrouw op de koffie te gaan, zoals ze tegen me zei:ā€œHad daar verdorie ook geen zin in, maar had nu mooi een reden :thumbsup:ā€

Jemig zag nu pas m’n typfout

55 likes

Ik was net in de supermarkt en het was rustig. Mijn supermarkt zit in een winkelcentrum en normaal gesproken val je daar (in het weekend) over de mensen heen. Kon op m’n gemak met de winkelwagen overal bij. Ik vind het wel irritant dat mijn pasta steeds uitverkocht is :confused:

Ja zeker een aanrader. Ik ben het boek ook aan het lezen.

Ik hoor van meerdere mensen dat het weer overal druk is :sweat:
Ik verlies mijn vertrouwen in de mensheid. Waarom nou?

Druk is overdreven hoor. Ja het is zo dat een aantal mensen het zonnetje opzoeken, maar een heel klein deel ervan zorgt mogelijk voor gevaarlijke situaties. We moeten het ook niet overdrijven

1 like

Ik weet niet hoe het in de rest van het land is maar in Haarlem is het Te druk op straat

Overal is ook wel heel overdreven. Ik woon zelf aan de kust en het is hier echt alles behalve druk.

1 like

Hier is t ook rustig, in de winkelstraat sws en in de supermarkt gewoon normaal rustig, iedereen houdt lekker afstand. Al moet ik daar zelf nog steeds aan wennen :stuck_out_tongue: