Coronavirus #3

Ik vind het sowieso best onnodig dat al die cijfers zo in de media worden geplaatst, als de mensen die er wat mee moeten ze maar krijgen.

2 likes

nope, ook geen handschoenen. denk vooral ook om hoe het eruit ziet en dat het klanten kan afschrikken. maar gelukkig hebben we een hesje om ons en anderen te beschermen!!

2 likes

Maar waarom dan? Ik snap je aan de ene kant wel omdat mensen denken er zelf conclusies uit te kunnen trekken.
Maar ik vind transparantie in de media denk ik belangrijker dan mensen die zelf conclusies trekken.

2 likes

Vanwege dat eerste ja, ik zou dan eerder zijn voor een of twee keer per week. In plaats van elke dag en dat als het dan een dag minder is dat er gelijk zoveel mensen zijn die denken oh dan kan ik wel wat soepeler met de maatregelen omgaan.

Oh nee hahahaha, sterkte. Scheelt dat je ze waarschijnlijk de komende weken niet vaak tegenkomt buiten

1 like

Ik was net boodschappen doen en iedereen hield zich netjes aan de afstand behalve de jeugd die met 3 samen naar binnen gingen met allen een karretje wat leeg bleef om door de winkel te rausen. En dat waren dus meerdere groepjes
 :rage:

Maar (en dit is niet mijn vakgebied dus misschien gaat iedere medici mij nu uitlachen), zou je van een overleden persoon ook geen bloed of neus/speeksel test ding kunnen afnemen om te zien of deze Corona had/heeft?

Want op zich is het toch wel relevant om te weten of iemand daar aan sterft? Ook om vertekening van het beeld te voorkomen? Dus dan spaar je wel 3 testen uit: want je test niet alle 4.

1 like

Hahaha en ze werden dus door de politie staande gehouden en uit elkaar gehaald? :joy:

Ik zag dit net ook. Alleen dan zonder politie helaas. Was langs een fietspad een stukje waar je kan zitten op bankjes en van die picknicktafels en daar zaten denk ik 10-15 oudere mensen zonder afstand?? Que.

Sorry! Niet aangedacht. Zo belangrijk was het bericht ook niet, dus nevermind.

Weet iemand misschien hoe ze in de daklozenopvang met de coronamaatregelen omgaan? Of is dat vanwege de omstandigheden gewoonweg niet mogelijk?

Ik weet dat veel nachtopvang locaties nu ook overdag open zijn. 1,5 meter afstand is alleen niet erg haalbaar in dit soort settingen

1 like

In mijn gemeente is een sporthal nu omgebouwd tot opvang. Sporthal is van de gemeente en mag nu toch niet gebruikt worden.

1 like

Dit is een artikel dat wat meer info geeft!

1 like

51 likes

Ik las vorige week een artikel dat een naastgelegen hotel kamers beschikbaar hadden gesteld aan een daklozenopvang omdat die ruimte tekort kwamen omdat ze nog maar 1 persoon op een kamer konden leggen ipv 2. Vond ik wel een mooi gebaar!

3 likes

Bedankt voor al jullie antwoorden! @justaddicted @Nox @Protagonist @crazyplantlady @Bubbless

1 like

Hahaha heb deze net in mn story gezet. Zo herkenbaar

Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend.

Een vriendin vertelt me net dat ze met iemand van een dating app op date is geweest en ze hebben gezoend. Hiervoor kende ze die hele gast niet. Een andere vriendin appt dat ze koorts heeft “maar dat heeft ze altijd als ze stress heeft” dus ze gaat morgen gewoon weer werken. Mijn moeder heeft het in februari uitgemaakt met haar vriend, maar ook hij stond gisteren gewoon in onze achtertuin omdat hij haar zo miste. Ze hebben wel twee meter afstand gehouden in de tuin, maar dan nog, het is uit, WAT DOE JE HIER?

Het maakt me zo boos :mad: Ik maak me zo fucking veel zorgen en heb ook al een maand niemand behalve m’n moeder gezien terwijl ik hier met een angststoornis zit, het is niet alsof ik dit heel leuk vind of dit heel goed voor mijn brein is ofzo? Ik zou ook graag bij iemand uit willen huilen op de bank en samen wijn willen tanken. Ik snap dat het moeilijk is maar dat is het voor ons allemaal, beheers je gewoon?!

Ik heb die vriendinnen allebei wel een preek gegeven maar echt. Manmanman

3 likes