De campings moeten hier gesloten blijven. Maar de camping hier tegenover is schijnbaar toch gewoon open gegaan want er staan opeens mensen met een caravan. Dus gaat mijn vader morgen de gemeente/politie bellen.
Ja stel je voor dat we allemaal een chip krijgen via de vaccinatie, dan kunnen ze ons volgen…
Heeft de overheid dat dan bedacht of wa?
Ik heb bij dit soort ideeen altijd het gevoel dat de mensen die het geloven niet echt ever een hoge intelligentie beschikken
Dat het bedacht zou zijn omdat het beter is voor het millieu ofzo kan ik inkomen.
Maar 5g jezus zeg. En waar vinden die mensen hun info… juist op hun trage internet
Ik ken iemand die op een privéopleiding zat en zijn scriptie schreef over de schadelijkheid van G5 en speciale *spullen die je daar tegen kunnen beschermen. Diegene kreeg een 8.
Complete bullshit of weten de happy few meer dan wij?!!
(Dat laatste is een grapje hè, zeg ik maar even voor de zekerheid.)
*even wat meer anoniem
Ik zou echt meteen zo’n ID chip nemen waar je ook mee kan pinnen, lijkt me heerlijk
Het is niet alsof we nu zo veilig zijn op internet, integendeel zelfs
Wat verschrikkelijk
Bij mijn oma in het verpleeghuis is op haar afdeling een man positief getest en nu overgeplaatst. Meerdere bewoners onder wie mijn oma hoesten veel maar ze gaan vooralsnog niet testen hoop echt niet dat ze besmet is geraakt.
Als er iemand door dit alles toch wel benieuwd is wat er nou eigenlijk gebeurt in zo’n virus en hoe ze werken, is dit een mooi artikel!
disclaimer over de titel: dit gaat niet over “nieuw ontdekt” slecht nieuws, dus schrik alsjeblieft niet als je alleen de titel leest!
Ik hoef van de bedrijfsarts maar 24 uur klachtvrij te zijn. Omdat ik nog niet was ingeroosterd deze week, blijf ik 24 uur langer thuis. Dus na woensdag kan ik weer de (co)hort op
Voor de geïnteresseerden: ik ben ongeveer 12 dagen “ziek” geweest (verkoudheid, keelpijn, geen reuk/smaak). Op een gegeven moment verdwenen de verkoudheidsklachten. Daarna heeft het nog 3-4 dagen geduurd voor mijn smaak en reuk terug kwamen.
Fijn dat je maar milde klachten hebt gehad!!
Weet niet of dit hier al gedeeld was. Best interessant
Edit: Artikel gaat over Finland
Ik kan het niet lezen zonder mij aan te melden.
Ik wil gewoon weten welk land het was
Finland!
Vond het ook al stom dat dat niet in de titel stond
Ah sorry, was me er niet van bewust dat het een betalend artikel was. Finland dus inderdaad.
Zal even een stukje kopiëren:
Finland beschikt momenteel over een benijdenswaardige voorraad hulpmiddelen: niet alleen een overdaad aan beschermende kledij voor medisch personeel zoals de broodnodige mondmaskers, maar ook olie, graan, landbouwuitrusting en zelfs het ruwe materiaal om munitie te maken. Een logisch gevolg van het feit dat die voorraad, alom beschouwd als de best uitgebouwde in Europa, de afgelopen decennia werd opgebouwd uit vrees voor De Grote Buur uit het oosten: Rusland.
Ook de Scandinavische buurlanden Noorwegen, Zweden en Denemarken bouwden tijdens de Koude Oorlog dergelijke reservevoorraden op, maar gaven die zelfdiscipline de afgelopen jaren op. Maar niet Finland, dezer dagen de zelfverklaarde trotse “ preppers ” van Europa
Nu het coronavirus toeslaat, kan de Finse overheid voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog gebruikmaken van die voorraad. “De Finnen zijn altijd klaar voor een grote ramp of de Derde Wereldoorlog”, zegt Magnus Hakenstad van het Noorse Instituut voor Defensiestudies bewonderend.
Bizar toch? Ze hebben ook nog “maar” 28 doden en 2000tal besmettingen.
Wat rot dat laatste… Hoop voor jullie dat het toch niet al te lang meer duurt en er redelijk snel toch mensen langs kunnen komen. Wanneer was je ook alweer uitgerekend?
Kom ik weer heel even zeuren hoor. En ja, ik weet het, er gaan mensen dood en er zijn ergere dingen in de wereld, maar ik vind dat ik wel af en toe mag balen van de situatie (en ik hou me netjes aan alle regels).
Mijn droomreis is gecancelled. En ik zou in juni een band gaan zien die ik al 15 jaar wil zien (mijn droomreis hangt een beetje samen met mijn liefde voor die band) en ik baal gewoon zo superveel hiervan en ik ben er ook een beetje verdrietig van. Al SNAP ik waarom het niet doorgaat etc etc
Eind van het zeurbericht.
Ja dat is al best snel, en vanuit het buitenland natuurlijk nog lastiger. En tuurlijk is het allemaal heel begrijpelijk, het is ook gewoon rot.
Toch maar proberen te genieten van de rust zoals je vriend zegt! Volgens mij zijn er op dit forum ook genoeg klaagposts te vinden over bemoeizuchtige (schoon)familie tijdens de kraamweken, dat loop je in elk geval mis!
Als op m’n werk iemand moeten kuchen of niezen dan zegt diegene altijd wel iets van ‘gewoon pollen/stof/verslikt/iets anders hoor, ik ben niet ziek’.
En de rest reageert dan iets als ‘ok prima’.
Daar zit ik dus even over te denken en bedacht me dat de reden toch helemaal niet uitmaakt? Als je niest door pollen verspreid je op dat moment evengoed deeltjes. En als jij ongemerkt corona hebt dan verspreid je dat met die nies.
Dus ook die collega die zich verslikt in z’n thee hoort niet zo te gaan kuchen in de open ruimte omdat hij de oorzaak weet. Ook dat moet in je elleboog. (En dat gebeurt op mijn werk dus niet)
Precies deze discussie had ik met m’n tante gisteren en het kwam er gewoon niet in, wat een gezeik. Alsof dat virus denkt “ohhh wacht dit is een pollen-nies, niet onze beurt jongens blijf maar lekker zitten hier!”???