Coronavirus #3

Ja het is dan voor de komende weken. Of dat ik naar mn familie ga voor komende weken.
Ik voel me echt knettergek worden door al dit nadenken

1 like

Als er sowieso gereisd moet worden klinkt het voor mij veiliger dat 1 persoon naar 1 ander persoon gaat dan 1 persoon naar meerdere personen.

1 like
2 likes

Wat een ellende om in die kleine kamers en ā€œappartementjesā€ te moeten blijven zeg :pensive:

2 likes

Nouja ik heb contact met zijn zus, dus ik kan het oprecht niet anders verifiƫren, neem aan dat zij de waarheid spreekt

1 like

Ik snap je goed!! Wilde gewoon een fijn nieuwtje delen tussen al het nare nieuws door

5 likes

Dit was toch ook allang bekend? Een lockdown is er niet om het virus te verslaan, maar om er voor te zorgen dat het zich langzamer verspreid zodat onze IC’s het aankunnen. Flatten the curve. En ik denk dat het met normale maatregelen prima zou kunnen als iedereen zich daar aan zou houden, maar mensen doen dat niet en gaan met z’n allen naar de bouwmarkt of gezellig sporten in het vondelpark. Als een lockdown dan de enige optie is om mensen verdomme binnen te houden, dan moet het maar. Hoe heftig ook…

7 likes

Geloof dat er iets niet helemaal goed gaat bij de NOS.

12 likes

Om me heen hoor ik dat veel mensen denken dat het tot een lockdown komt. Ik begin inmiddels ook te twijfelen. Denk dat vandaag cruciaal zal zijn. Of de gemiddelde NLer ook echt binnen blijft ondanks dat het zondag Ʃn mooi weer is. Wat denken jullie? Komt er een lockdown?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nederlanders zijn echt dom. Ze denken dat ze het beter weten dan het rivm

5 likes

Moet dat nou iedere keer zo’n NOS push bericht met het nieuwe aantal doden :thinking:

Voor mij was dat en die info allang bekend ja!

2 likes

Moet ik nou stemmen of ik denk dat er een lockdown komt of dat de gemiddelde Nederlander binnen blijft? :stuck_out_tongue:

9 likes

Perfect voorbeeld van negatieve correlatie

4 likes

Nou ik ben sinds vandaag hartstikke ziek, was te verwachten na 3 vluchten en heel veel uren doorbrengen op 4 vliegvelden. Had net m’n hond weer opgehaald na 2.5 maand bij de oppas gisteren, maar vandaag dus maar weer terug gebracht :sob::sob::sob::sob:

1 like

Heeee is dat niet veel minder als gisteren?!

edit: de geteste mensen.

Ik hoop dat de NL zich eens aan de regels en adviezen houdt en zo veel mogelijk in hun eigen ruimte bevinden ipv met z’n allen naar de strand te gaan. Dat zou een totale lock down kunnen voorkomen. Het kost naar mijn idee ook zoveel. Als die politiemensen die de straat opmoeten en papieren moeten gaan controleren etc. Nergens voor nodig als iedereen z’n beste beentje voorzet.

4 likes

Scheelt 64 dus zeker niet ā€˜veel minder’ toch?

Ik schrik wel van de aantallen die opgenomen zijn (geweest) in het ziekenhuis.
Ik bedoel met ā€˜wel’, omdat het al bekend is dat er nog een piek zou komen aanstaande week dus ik verwacht nog meer aantallen besmettingen, maar dat er inmiddels al zoveel in het ziekenhuis zijn (geweest) vind ik wel eng…

Aanvulling: des te bozer het mij maakt dat zoveel mensen schijt hebben aan de maatregelen, is het nog steeds niet duidelijk dat de zorg overbelast raakt?!

2 likes

Mee eens!

Hoe gaat het met jou? Jij werkt in de drukste regio nu toch?

Afgelopen paar dagen was ik ziek thuis (niet vanwege Corona), maar krijg alles mee via WA en mails. Het is echt VRESELIJK! Recent is het A overgegaan op nieuwbouw wat bestaat uit 4 torens. 1 van de toren was voor de interne geneeskunde, MDL en longpatienten. Die is nu volledig voor alle Coronapatienten die niet naar de IC hoeven maar te ziek zijn om naar huis te gaan (dus zeg maar wel wat zuurstof of vocht nodig hebben). DE IC is volledig opgeschaald. Heel veel personeel is in een rap tempo omgeschoold om te kunnen verzorgen en om direct te kunnen behandelen. Iedereen werkt met elkaar. De internisten en longartsen vormen nu een team. Geen onderscheid meer in patiƫnten. Ook de chirurgen en gynaecologen werken met ons mee na een omscholing om de werkdruk te verminderen. Echt top hoe dit gaat. Het zou fantastisch zijn, dat iedereen die binnen hoort te blijven ook binnen blijft. Deze mensen hebben voor de zorg gekozen, maar hebben er niet voor gekozen om met gevaar voor eigen leven (keihard werken, beperkt beschermingsmaateriaal) te werken.

Iedereen kan een sterntje bijdragen door binnen te blijven en de voorzorgsmaatregelen te volgen. Dan zijn we sneller van deze ellende af.

41 likes