Coronavirus #3

Naja toen het 63 steeg (18 op 19 maart) hadden we het wel over ‘het zijn er weer meer’. Zolang het daalt maakt het niet uit met hoeveel toch? (Oké, moet er niet maar 1 minder zijn dagelijks).

Maar goed, blijft scheef omdat je weet dat er weinig getest wordt. Anderzijds, daalt dan kennelijk het aantal ‘ernstige’ gevallen, want dat zijn waarschijnlijk de gene die in de test pool zitten toch?

Ik vind ‘Het je het nieuws gevolgd deze week?’ eerder een super kinderachtige reactie.
Deze reactie had je ook kunnen geven in plaats van die rare 2 hiervoor.

@Yzile Thanks!

13 likes

Hahaha shit

Echt hou je bek Segers.
Alsof mensen in Brabant niet ook nog op straat rondlopen, waarom is dit nou weer Zij vs. Wij? Enige antwoord is: niemand in de randstad stemt op de CU en hij denkt zo stemmen te winnen van mensen die altijd de schuld geven aan “de grote stad”. Zo dom dit.

22 likes

Tante van m’n moeder heeft een longontsteking, maar is vrijdag gewoon met antibiotica naar huis gestuurd. Nu gaat 't nog steeds niet beter en is ze dus alsnog opgenomen in het ziekenhuis. Als het goed is wordt ze vandaag getest.

3 likes

Goede kans dat mijn opa is besmet. Hij is vorige week woensdag in contact geweest met een kennis, en die kennis ligt sinds maandag in het ziekenhuis met corona. Hij heeft zelf sinds dinsdag lichte klachten en sinds vrijdag ook hogere koorts en kortademigheid. Gisteren hebben mijn ouders mijn oma bij hem weggehaald en naar een verzorgingstehuis gebracht waar ze in een speciale kamer wordt verzorgd zodat ze als ze besmet is geen anderen kan besmetten. Ze heeft sinds vandaag ook klachten en heeft een hele zwakke gezondheid dus ik maak me echt zorgen. Opa wordt 4x per dag gecheckt/onderzocht door de thuiszorg en verder mag niemand bij hem. Hij is nog te goed om naar het ziekenhuis te gaan dus hij wordt niet getest.

Het stomme is dat mijn moeder de afgelopen week boodschappen heeft gebracht, heeft geholpen op de computer enz, en nu ook mijn oma heeft weggebracht waardoor zij risico loopt en ik heb mijn moeder donderdag nog gezien toen we samen aan de slag zijn geweest in onze moestuin. Ik voel me zoo suf. We hadden onze cirkel al ontzettend verkleind, ik heb alleen m’n moeder gezien buiten m’n vriend maar nu zie je hoe snel het zich verspreidt… Ik zou via 'n moeder m’n vriend weer kunnen hebben geinfecteerd en hij is vrijdag nog in contact geweest met een collega. Bedenk me nu pas hoe moeilijk het is het in te dammen als je jezelf niet echt opsluit binnen en geen contact hebt met anderen. Nou lang verhaal kort, ik maak me echt zorgen niet zozeer om mezelf maar wel om hoe die verspreiding gaat als iedereen lekker z’n gang blijft gaan…

9 likes

O m g. Ik zou er gewoon reageren dat het niet verstandig is en zeker als arts moet je het wel beter weten. Overigens hebben meerdere ziekenhuizen de medewerkers aangesproken om sociale uitjes zoveel mogelijk te beperken.

5 likes

Sterkte iedereen met familieleden of andere naasten die ziek zijn.

2 likes

Oh my. Echt niet normaal zeg.

8 likes

Echt, dat dit het empathisch en intellectueel niveau is van gemiddeld NL vind ik bijna gênant :exploding_head: Iedereen-heeft-schijt-aan-de-RIVM-richtlijnen.
Hierdoor gaat het sowieso een stuk erger worden en langer duren voordat we hier van af komen.

1 like

Ik vind het een fijn gevoel dat op alle stranden etc. bezoekers vandaag geweerd worden, als je even bedenkt hoeveel besmettingen zoiets al kan schelen… Jammer dat ze dat gisteren nog niet gedaan hebben maar elke dag dat het wel gebeurt is een dag winst denk ik.

5 likes

Nou die video’s van het Vondelpark, die gymles met high fives en de file on het Amsterdamse bos zijn toch ook om woest van te worden?

Die mensen hebben echt niet begrepen hoe het ervoor staat bijvoorbeeld bij @Broodrooster
Hij zegt toch niet dat de rest van het land heilig is oid.
Vind je verontwaardiging raar, hoe meer geluid dat het niet kan hoe beter.

2 likes

Ik moet zeggen dat ik de cijfers nog wel vind mee vallen ergens. Ja het is een groot getal maar het is dan ook een heftig virus. Maar ong 5000 besmette mensen is niet zo veel als je bedenkt dat er 17miljoen ellendelingen zijn in dit land.

14 likes

ja maar het daadwerkelijke cijfer zal denk ik zo’n 6x meer zijn aangezien dit aantal echt het tipje van de ijsberg is

9 likes

Ik las Engerling. Maar dat is heel wat anders.
Hoewel er daar misschien ook wel een paar miljoen van zijn. Alleen is over de ellendelingen wel een liedje sinds deze week, en over Engerlingen niet haha.

1 like

Oei even engerling gegoogled ik hoop ook dat die gewoon netjes binnen blijven haha bah bah

Ja dat zijn die beestjes die je grasmat compleet naar de knoppen kunnen werken. Echt verschrikkelijk. Die waren voorgaande jaren rond april hier de mens grootste vijand (als je een grasmat hebt haha).
Nu is dat Corona.

4 likes

Mijn ouders nemen net nu eindelijk ook heel serieus! En ze hebben toegegeven dat ik de ernst van de situatie eerder door had dan zij. Ze blijven nu ook zoveel mogelijk binnen en ergeren zich aan alle mensen die nu naar het strand gaan.

16 likes

Een van mn Facebook vrienden loopt even te verkondigen dat hij het allemaal maar onzin vindt en dat alleen de slechte verhalen in het nieuws komen. Hij zegt dat we ons moeten focussen op alle goede verhalen en dat het allemaal wel meevalt.

Oh…en we moeten ook allemaal weten dat hij nu in Tilburg is en dat hij, als hij even pauze heeft (vrachtwagenchauffeur), gewoon even een kopje koffie gaat drinken en een praatje gaat staan maken met mensen, want dat moet toch kunnen… Hij trekt zich er niets van aan.

Het is sowieso al geen helder licht, maar dit achterlijke gedrag slaat echt alles. Hij wordt ook met de grond gelijk gemaakt nu.

Daarom vond ik het klappen voor de zorg ook zo hypocriet. Wel gaan klappen, maar vervolgens het risico lopen dat de zorg overbelast raakt door al die massale uitjes naar het strand/bos. Het is een mooi initiatief, maar dan wel als iedereen gewoon lekker thuisblijft

6 likes