Het is echt uitgestorven bij ons op de kinderlaag in het ziekenhuis. Wordt de hele tijd gevraagd of we vrij willen. Maar goed dat wil ik niet want het kost mij mijn uren. Heb al meerdere malen aangegeven om me ergens anders te laten werken. Vrijdagavond ben ik maar uit pure verveling allemaal handvatten van deuren en liftknoppen gaan schoon maken. Nu werd er net weer gevraagd of ik morgen vrij wil. Schaam me eigenlijk dood. Iedereen werkt zich volgens mij overal uit de naad. Laat me maar spatbrillen schoonmaken. Of desnoods ga ik e schoonmaak helpen.
Misschien heb je dit al gezegd maar wat voor werk doe je precies dat je wel in een ziekenhuis werkt maar nu niks te doen hebt?
@Slaapmuts ja ik ga min uren draaien dan, maar daar zit ik niet op te wachten aangezien de roosteraar mij al chronisch te weinig inroosterd om mij dan op andere momenten heel veel te laten werken. Als ik zeker weet dat ik komende tijd extra gevraagd gaat worden, geen probleem. Maar ik heb dat gevoel nu niet.
@Dombo ik ben kinderverpleegkundige. Tot nu zien we eigenlijk geen kinderen met corona. Onze vaste, niet spoed operaties, zijn uitgesteld. Het is dus echt heel rustig.
Mijn schoonouders die tegen het Suikerfeest zijn omdat het discriminerend naar mensen met diabetes is, geloven tegen alle verwachtingen in dat Corona een complot is omdat Jensen dat zegt verspilde hersencellen, echt
Dit is waarschijnlijk een vrij domme vraag, maar ik stel hem toch maar. Het RIVM adviseert om niet naar buiten te gaan als je verkoudheidsklachten hebt en als je naar buiten gaat (zonder die klachten) dat je minimaal 1,5 meter afstand moet nemen van anderen. Ik lees echter ook overal oproepen om alleen nog maar naar buiten te gaan als je echt moet (bv voor boodschappen) en niet meer als het niet noodzakelijk is (zoals een wandeling).
Ik raak hierdoor een beetje in de war: kan ik nou nog met een gerust hart naar buiten om te wandelen/sporten, of is dat echt dom en draag ik dan bij aan de verspreiding van het virus? Als ik naar buiten ga, hanteer ik vanzelfsprekend minimaal 1,5 meter afstand en ik heb verder geen verkoudheidsklachten.
Sorry als deze al gepost was
Ik had gestemd op ânaar mijn oudersâ maar eigenlijk bedoel ik gewoon terug naar mijn familie. Ik werk hier in Nederland in het ziekenhuis en die heeft ons afgeraden (lees: verboden) om nog privĂ© reizen naar het buitenland te maken. Waardoor ik niet terugkan naar BelgiĂ« om bij mijn vriend, in ons huis, en dichtbij mij vrienden en familie kan zijn. Dus wel teruja, ik zou gkeren als ik mocht en alles in lockdown gaat.
(en ja ik wallow in self pity, not a great look)
De WHO zegt nu wel dat een lockdown niets helpt (zie NOS liveblog).
Wat ik ook echt kut vind aan het idee van een lockdown is dat je dan écht niet meer naar buiten mag. Ik kan prima onthouden als ik enkele keren per week nog even een rondje kan hardlopen, of met een podcast op een kleine wandeling kan maken. Maar ik word echt gestoord bij het idee dat dat straks niet meer kan omdat men niet met die verantwoordelijkheid om kan gaan.
Nee dat zegt WHO niet. Lockdown helpt het niet te stoppen, wel het minder snel te laten verspreiden zodat de zorg minder belast wordt.
Same, maar volgens mij mag je in Frankrijk nog wel naar buiten in je eentje voor een fysieke activiteit, bijvoorbeeld hardlopen. Dus dat zou wel mogelijk moeten zijn denk ik.
Ik quote even mezelf een lockdown helpt idd niet tegen het virus zelf, het helpt wel om ons zorgsysteem functionerend te houden
Sterkte!! Hopelijk valt het mee.
In jouw plaatje zie ik maatregelen, niet per se een lockdown. Ik heb het ook alleen over een totale lockdown he, ik ben voor de maatregelen die nu gelden om het zorgsysteem in stand te kunnen houden.
Edit: plus het kan dus ook nadelen hebben, zoals een herhaling van alles.
Ik heb dan het meeste zorgen over boodschappen doen.
En zou je dan bijv ook nog je vuilniszak buiten op straat in de afvalcontainer kunnen doen, zulke kleine dingetjes vraag ik me dan af ook
Lees ook even de rest van mijn post:
En ik denk dat het met normale maatregelen prima zou kunnen als iedereen zich daar aan zou houden, maar mensen doen dat niet en gaan met zân allen naar de bouwmarkt of gezellig sporten in het vondelpark. Als een lockdown dan de enige optie is om mensen verdomme binnen te houden, dan moet het maar. Hoe heftig ookâŠ
Iedereen is denk ik wel voor die maatregelen, maar bijna niemand houdt zich er aan. Een lockdown is er dan ook meer om er voor te zorgen dat die maatregelen daadwerkelijk worden nageleefd, niet omdat ze niet genoeg zijn. Als een lockdown de enige manier is om die maatregelen te handhaven: so be it.
Ik word ook echt gek denk ik als er een lockdown komt. Ik woon ook nog op een appartement zonder balkon. Zelfs gevangenen krijgen luchttijdđ
Ik zal me natuurlijk wel aan de regels houden mocht het zover komen maar het lijkt me echt vreselijk.
âMisschien hebben zij wel iets onder de leden en ik wil niet aangestoken worden.â
OK BOOMER. Dit vat dus echt het probleem samen he. Al die idioten die denken dat het hen vast niet overkomt.
Mijn vriend en ik dachten net even een wandeling te maken, aangezien de straten vrij leeg leken. Komen we het hoekje om, zit heel de stad gezellig op de dijk op de bankjes te keuvelen
Dit is dus precies waarom we op 5 april nog lang niet klaar zijn met quarantaine
In België hebben ze het de dag ervoor aangekondigd dat het vanaf 12u 's middags (of 14u) de volgende dag in ging. Maar er was geen stormloop naar de supermarkten. Je mag nog steeds gewoon naar de winkel gaan en de meeste mensen zijn al een week bezig met hamsteren, ooit raakt de plaats in je huis voor toiletpapier op.
Volgens mij zitten wij in grote lijnen wel op één lijn alleen helpt een lockdown alleen voor de eigenwijze mensen, en dus niet om het virus op de meest logische manier te verspreiden over de tijd. Dat is eigenlijk de maatregelen van nu (waar iedereen zich dan inderdaad aan moet houden!) + veel meer testen zodat je die positief geteste mensen en omgeving isoleert.