Coronavirus #3

wat een nachtmerrie, sterkte @Daytona!

1 like

Afschuwelijk… Heel veel sterkte

Wel alsnog meer omzet als normaal gesproken? En ik weet niet in wat voor winkel je werkt, maar zou het ook niet kunnen dat iedereen nu eindelijk genoeg heeft ingeslagen?

Wat ontzettend erg, heel veel sterkte!

Wow wat vreselijk! Heel veel sterkte.

Want ? Je had nu zin om gezellig naar de zara te gaan…

3 likes

Niet-essentiƫle winkels moeten sluiten.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Alleen supermarkten en drogisterijen mogen openblijven.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Wel ietsje meer dan een normale zondag (ik werk bij de grote rode drogist). En denk het niet eigenlijk, er is nog steeds mega veel vraag naar paracetemol/vita c/handzeep/handgel/thermometers/pleepapier maar echt alles daarvan is op. Mensen komen er nog steeds speciaal voor.

1 like

Is die tweede vraag anders dan de eerste?

1 like

Ik heb zelf spullen nodig van de bouwmarkt en ik zou echt balen als ik die niet kan halen, maar ik merk dat ik eigenlijk niet meer durf omdat mensen naar mijn mening toch niet genoeg bewust zijn van hun omgeving en de 1,5 meter niet in acht nemen.

Edit: En ook dat sommige mensen nog steeds met meerdere personen een winkel instappen en op hun dooie gemak rondkijken, kan ik niet bevatten. Kom alleen, maak een lijstje. Klaar.

Voor sommigen wel, het kan namelijk zijn dat er mensen zijn die ā€œniet-essentiĆ«le winkelsā€ anders interpreteren. Daar was ergens deze week al een discussie over, geloof ik.

1 like

Wat verschrikkelijk :frowning: hee veel sterkte voor jou en de familie. :kissing_heart:

Een daklekkage zou wel balen zijn ja.
Scheuren uit je broek ook :’)

Ik zou het jammer vinden als bakkers en groentewinkels en tokos ook moeten sluiten. Het zijn geen supermarkt maar ze verkopen wel de essentiƫle producten.
De hygiƫne/social distancing bij mijn bakker is ook beter dan die bij mijn ah.

Maargoed ik had al eerder gezegd dat ik 't wel snap als ze moeten sluiten, en de volksgezondheid gaat uiteraard voor.

19 likes

Dat soort beelden komen echt niet alleen uit Amsterdam hoor. Daarbij heeft Amsterdam bijna een miljoen inwoners dus het is ook nogal een oneerlijke vergelijking. Ik vind het echt polariserend en daarbij ook achterlijk om zo met het vingertje te gaan wijzen naar andere steden/delen van Nederland.

——
Ik word trouwens helemaal wild van dit soort geprivilegieerde kutonzin:

12 likes

Heel veel sterkte

1 like

Ik zie dat dit alweer in het vorige topic gereageerd was, maar ik ben een tijdje niet op het forum geweest haha.
@mercurysummer Ja klopt! Ik voelde me de volgende dag weer goed, dus ik denk dat het misschien toch een soort over vermoeidheid is geweest. Ik ben ook echt de hele tijd in slaap aan het vallen op de bank haha. Ik denk dat het gewoon komt door de stress om in een winkel te werken terwijl er een pandemie gaande is :sweat_smile:

@Floepsie Omg ja precies dit had ik ook! Ik ging ook diep in en uit ademen zodat ik kon ā€˜voelen’ of er iets mis zou zijn met mijn longen haha. Het zou ook kunnen zijn dat er misschien iets anders heerst, want ik kan me niet voorstellen dat een virus waar sommigen aan dood gaan mij alleen een beetje rillingen, vermoeidheid, hoofdpijn en een zwaar gevoel op de borst zou geven, maar toch voel ik wel dat ik niet helemaal 100 ben op het moment.

@Superkonijn Wow precies dit idd! Ik heb wel het gevoel dat ik weet waar de hoofdpijn vandaan komt bij mij. Ik ben nu de hele dag in de weer met dettol op mijn werk, en ik zit continu alles schoon te maken, handen te wassen en alles, dus ik denk dat ik daar enorm hoofdpijn van krijg, want ik merk dat het telkens weer weggaat zodra ik thuis ben haha :sweat_smile: Zou dit voor jou misschien ook zo kunnen zijn ?

@Vesta Ja dit denk ik ook. Sowieso is het nu geloof ik ook weer het griep seizoen, dus het zou best kunnen dat het gewoon iets anders is!

1 like

Ik ben zo boos op iedereen die naar buiten blijft gaan terwijl het niet nodig is. Mijn vriend begint verdomme met de dag zieker te worden. Ik in afwachting ben van een vroeg geboorte. En ziekenhuizen op slot nu zijn voor iedereen die geen patiĆ«nt is. Dus vrouwen die nu gaan bevallen mag hun partner niet mee…

14 likes

NL Alert

50 likes

Ik ben de afgelopen dagen redelijk kalm geweest, maar vandaag krijg ik toch een gevoel van angst over mij heen. Het idee dat veel mensen zoveel dierbaren kunnen gaan verliezen, en eventueel zelf ook hier aan kunnen sterven. Het leven gaat zoveel veranderen en de toekomst is ineens zo onzeker.

1 like