Het aantal doden en besmettingen is vandaag in Italië afgenomen. Hopelijk is nu het kantelpunt bereikt.
In NL zouden we over een paar dagen de eerste effecten van de maatregelen moeten gaan zien…
Het aantal doden en besmettingen is vandaag in Italië afgenomen. Hopelijk is nu het kantelpunt bereikt.
In NL zouden we over een paar dagen de eerste effecten van de maatregelen moeten gaan zien…
Het was gister drukker dan ooit op de stranden, in de bossen, tuincentra en bouwmarkten. Plus de totale gekte in de supermarkten van afgelopen week. Lekker met 300 man elkaar onder hoesten in de Appie.
Als mensen het vanaf nu eindelijk echt serieus gaan nemen, zie je met een beetje mazzel over 2 weken een afname.
De maatregelen in Italië zijn niet voor niets nog meer aangescherpt.
Of nu een afname en over 2 weken een piek thanks to dit weekend
Dit heb ik gedaan en ze zouden er een auto langs sturen. Ik ben verder niet meer langs geweest om te controleren of ze dicht waren
Ja, dat zeg jij inderdaad beter.
De piek van carnaval is nog niet eens voorbij.
Ik vind het heel jammer dat de situatie zo polariserend werkt. Zooooo veel berichten overal over dat mensen zich niet aan de voorschriften houden, of over hamsterende mensen. Heb het idee dat de media dat ook wel aan het ophitsen is. Nu.nl had ook een filmpje van Scheveningen en dat het daar superdruk was, maar toen ik het filmpje keek viel dat reuze mee en had ik het idee dat ze echt naar overtredingen hadden moeten zoeken. Denk eigenlijk ook dat dat soort berichtgeving averechts werkt, dat als men gaat denken dat toch niemand zich er aan houdt ze er zelf ook weer slapper in worden. Of dat mensen bij berichten over hamsteraars het idee krijgen dat ze zelf ook moeten hamsteren. Denk dat je beter kan zeggen dat de voorschriften over het algemeen goed worden nageleefd (wat volgens mij het geval is).
Haha in Amerika vieren jongeren nog masaal spring break…
Sterkte @Daytona en @MrsCarr. Lijkt me verschrikkelijk om iets zoals dit in deze periode mee te maken
———————
Als ik dit topic lees en niet naar buiten ga zou ik gedacht hebben dat iedereen massaal de regels aan hun laarzen lapt, maar tijdens mijn (solo) wandeling net ging iedereen netjes op afstand aan elkaar voorbij en werd er niet samengeklit. Is uiteraard anekdotisch bewijs, maar dat is het van de andere kant ook.
Ondertussen babyboomers be like
Je kan er eigenlijk een playlist van maken haha
Volgens mij is de reden dat we thuis moeten blijven in de eerste plaats om ouderen en zwakkeren te beschermen. Dan vind ik het behoorlijk misplaatst als juist zij naar buiten gaan. Daarnaast kun je aan de manier waarop iemand zich door een tuincentrum of winkel begeeft echt wel zien hoe doelgericht iemand te werk gaat. Dus ik vind wel dat er verschil is tussen mij en die ouderen.
Dank lieve meiden voor jullie woorden . Zowel in dit topic als gister in het wjekwt. Zojuist op deze manier naar mijn dochter buiten gezwaaid. Ze zou morgen komen en nu dus niet meer mag(en had vandaag al bezoek gehad net voor het nieuws bekend werd gemaakt). Dus dan maar creatief zijn hè… (ze heeft met stoepkrijt een tekening gemaakt)
.
Och wijffie toch, zo lief
Kan me niet eens voorstellen hoe bizar de situatie voor jullie is. Heel veel sterkte
Ah ja zo las ik het niet, dat het nergens anders zou gebeuren
Meer als een oproep die persoonlijker gemaakt is
Denk wel dat we flink wat boomer-polarisatie hier in het topic hebben, meer dan randstadpolarisatie.
Vind ik ook heel stom.
Wat lief
Heel veel sterkte in deze rottijd