Ik zag dat ze in Servie een ‘weekendklok’ hebben. Van vrijdag 20.00 tot maandag 05.00 mag niemand de deur uit (behalve vitale beroepen etc). Hoop bijna dat we dat hier ook krijgen voor alle tuincentrum en Sligro daguitjes mensen
Omg mn hart raast gewoon van woede. Ik had een soort ruzie met iemand op Whatsapp omdat hij zei dat ik een emotioneel incapabele robot was. Ik moest voor mezelf denken en mensen die de richtlijnen opvolgden vond hij juist eng. Die zeiden alleen maar ja en amen. Omg. Het liep helemaal uit de hand uiteindelijk. Nouja geblokt. Wtf. Ja ga lekker schijt hebben aan politie etc. Ik zei zelfs dat ik hoopte dat ie eraan doodging. Ja dat ging te ver maar écht. Gewoon niks van alle regels volgt hij op. Onvoorstelbaar.
Immuniteit is waar nu vanuit wordt gegaan door het RIVM. Ik zou het echt prettig vinden als mensen gewoon naar het RIVM luisteren en niet hun eigen regeltjes gaan bedenken.
Het is niet erg als je zelf liever ‘het zekere voor het onzekere’ neemt maar ga geen mensen ‘shamen’ omdat ze de regels van het RIVM en de GGD volgen.
Er is nu in India al in diverse districten ook een lock down tot in ieder geval 31/03.
Ja ik werk in een bepaalde sector in de marketing waarvan ik echt denk: wie the fuck gaat dit nu kopen. Maar ja, afgelopen week ging het heel slecht met de concentratie, nu helpt het wel om het nog een beetje “normaal” te houden. Dus ik ben weer wat gemotiveerder aan de slag. En collega’s helpen daar ook wel bij.
Ja ik zag het, thank god! Alsnog megaveel mensen op straat zag ik, dus ik hou mijn hart vast!
Ik heb een grote hond, maar plaatste gister al in het wjekw dat hij echt de dagen van zijn leven heeft. De hele dag gezelschap, we gaan vaker wandelen als gezin. Meestal als we werken doet mijn vriend dat alleen. En zelfs de buren nemen hem mee wandelen omdat ze dat gezellig vinden. Maar moet wel zeggen dat mijn hond vrij lui is en alleen al erg goed gaat op veel gezelschap.
Dit was eigenlijk mijn punt gisteren met die eerste tabel. Er zijn zoveel manieren om te vergelijken. Uiteindelijk hopen we allemaal maar op het beste.
Edit: komt uit een artikel van het AD. (https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/opvallende-cijfers-koersen-we-af-op-italiaanse-toestanden~a2665ea2/)
Edit2: AD noemt het gunstiger maar vind eigenlijk niet dat je er een waardeoordeel aan kan hangen, het is toch gewoon afwachten hoe het hier gaat…
Wel heel goed om te zien hoe relatief cijfers en statistieken zijn als je niet het hele verhaal / context vertelt!
Ja ik, zit wel gewoon 8 uurtjes klaar maar ben zo niet productief
dat verhaal deed me zo denken aan

Het RIVM is ook niet stellig over immuniteit (zie hun website). Ze denken dat mensen meestal immuun worden, maar of dat zo is is niet zeker.
Dus in deze onzekere periode vind ik dat mensen geen onnodige risico’s moeten nemen.
Vergis je aub niet in dat die fulltime werkende gezinsmensen ook in tranen zijn hoor. Ballen ophouden kan heel goed voor de bune zo lijken.
Ik ben zo een die een scriptie moet schrijven, maar ineens dubbele uren werkt (want gehandicaptenzorg en SO/VSO dicht dus allemaal ineens opvang en begeleiding en paniekende ouders). En geen opvang voor dreumes en zwanger. Maar ik weet van ellende niet wanneer ik nog naar die scriptie moet kijken en jank regelmatig.
Wees zacht voor jezelf
! Het is allemaal gewoon een rot situatie en niemand vraagt er om 
ik neem aan dat dat mettertijd bekend gemaakt zal worden, dat briefje is nu nog niet beschikbaar denk ik
Hoe kunnen we daar nou een antwoord hebben als er (nog) helemaal geen lockdown is? Wordt weer lekker speculeren zo.
Deze man
“Nee ben verkouden en had wel koorts maar geen hoge hoor, net een of twee dagen boven de 38 geweest.”
Hij zit hier te kuchen 
Speculeren over het middel waarmee je kan aantonen dat je een vitaal beroep hebt? 
Maar dat is niet wat je vroeg. Mijn opmerking was niet onaardig bedoeld, maar ik vind het wel een gekke vraag ja.
in frankrijk moet je zo ver ik weet een formulier uitprinten en invullen, maar ik zie niet helemaal in hoe dat fool proof is. we zullen het wel merken als het zover is.