Coronavirus #3

Nah we moeten juist echt oppassen dat we mensen die corona hebben gehad niet als paria gaan behandelen. Zij is nu als het goed is immuun en niet meer besmettelijk dus zij kan juist naar buiten en mensen informeren op televisie en weer aan het werk. Ik wordt juist echt boos van dit soort opmerkingen, niet van die vrouw zelf. @MevrWillem

21 likes

Harvey Weinstein test positief op coronavirus https://www.nu.nl/coronavirus/6039518/harvey-weinstein-test-positief-op-coronavirus.html (via @NUnl)

17 likes

Mijn moeder werkt op de kaak afdeling in een zkh en bij haar is alles afgezegd tot 6 april. Ze verwachten in de loop van komende week meer duidelijkheid over verlenging van de maatregelen na 6 april. Als die duidelijkheid er is, dan gaan ze eind deze week/begin volgende week patiënten informeren over hun afspraak. Mijn moeder en haar afdeling hebben besloten om niet direct nieuwe afspraken in te plannen, omdat er een grote kans is dat die weer afgezegd worden ivm de aanhoudende situatie. Misschien heb je er iets aan :slight_smile:

1 like

Hebben meer mensen er last van, die niet in de vitale beroepen werken uiteraard, dat ze zich tijdens de Coronacrisis lastig kunnen concentreren op werk/studie? Want a) je zit thuis en b) het voelt ineens zo onbelangrijk allemaal

32 likes

Jawel, zeker als je geen ‘harde deadlines’ hebt. Maar ik denk dat het er ook gewoon een beetje bijhoort. Dingen die af moeten, moeten natuurlijk gewoon af en daarin kun je wel iets harder voor jezelf zijn. Maar stel dat je nu bijv. een vak hebt waarvan je nog niet weet wanneer het tentamen is, dan vind ik dat je al trots mag zijn als je elke dag een klein stukje doet.

Ugh ja, nu de groothandel geopend is voor particulieren, is dat ook een pretpark geworden.

Terwijl de Sligro bv zelf aangeeft: kom zonder kinderen.
Hele families die geen hol te doen hebben en natuurlijk nog nooit in de Sligro zijn geweest, dus dit aangrijpen als leuk uitje. Iedereen overal aanzitten met die gore plakhanden. Opbokken.

4 likes

Ik vraag me trouwens af of zon lockdown met politie die je naar huis stuurt hier in Nederland gaat werken. Volgens mij zijn in zuid europese landen de politie wat strenger en nie bang om te meppen. En hier in NL gaat elke gekkie een hele discussie aan met de politie om toch ff een wandelingetje te kunnen maken.

9 likes

Maar een wandeling maken mag bijv. in Frankrijk en België nog begreep ik. Alleen of met max 1 ander. Dus dat zou hier ook zo zijn, hoop ik vurig.

2 likes

Oh waarom denk ik hier nu pas aan. Honden die zitten nu natuurlijk ook 24/7 thuis. Als je bijvoorbeeld echt een grote hond hebt die veel beweging nodig heeft en je zit in een flatje. Worden die honden dan misschien soms uit noodzaak ergens anders naartoe gebracht tijdelijk of?

1 like

In andere landen met lockdown mogen huisdieren gewoon uitgelaten worden. Daarom lopen er sommige mensen met een geit :sweat_smile:

6 likes

Dat is toch een aanname dat ze nu immuun is en niet meer besmettelijk. Er zijn nog veel zaken die onbekend zijn over het virus en er worden ook steeds weer nieuwe dingen ontdekt (bv. Dat je toch besmettelijk kan zijn ondanks dat je weinig tot geen symptomen hebt).

Ik vind het daarom echt onverstandig dat ze daar gaat zitten. Ze had ook kunnen videobellen (zoals dat gebeurde met een herstelde patiënt bij Jinek) .

2 likes

Ik zag dat ze in Servie een ‘weekendklok’ hebben. Van vrijdag 20.00 tot maandag 05.00 mag niemand de deur uit (behalve vitale beroepen etc). Hoop bijna dat we dat hier ook krijgen voor alle tuincentrum en Sligro daguitjes mensen

6 likes

Omg mn hart raast gewoon van woede. Ik had een soort ruzie met iemand op Whatsapp omdat hij zei dat ik een emotioneel incapabele robot was. Ik moest voor mezelf denken en mensen die de richtlijnen opvolgden vond hij juist eng. Die zeiden alleen maar ja en amen. Omg. Het liep helemaal uit de hand uiteindelijk. Nouja geblokt. Wtf. Ja ga lekker schijt hebben aan politie etc. Ik zei zelfs dat ik hoopte dat ie eraan doodging. Ja dat ging te ver maar écht. Gewoon niks van alle regels volgt hij op. Onvoorstelbaar.

1 like

1 like

Immuniteit is waar nu vanuit wordt gegaan door het RIVM. Ik zou het echt prettig vinden als mensen gewoon naar het RIVM luisteren en niet hun eigen regeltjes gaan bedenken.
Het is niet erg als je zelf liever ‘het zekere voor het onzekere’ neemt maar ga geen mensen ‘shamen’ omdat ze de regels van het RIVM en de GGD volgen.

21 likes

Er is nu in India al in diverse districten ook een lock down tot in ieder geval 31/03.

Ja ik werk in een bepaalde sector in de marketing waarvan ik echt denk: wie the fuck gaat dit nu kopen. Maar ja, afgelopen week ging het heel slecht met de concentratie, nu helpt het wel om het nog een beetje “normaal” te houden. Dus ik ben weer wat gemotiveerder aan de slag. En collega’s helpen daar ook wel bij.

Ja ik zag het, thank god! Alsnog megaveel mensen op straat zag ik, dus ik hou mijn hart vast!

1 like

Ik heb een grote hond, maar plaatste gister al in het wjekw dat hij echt de dagen van zijn leven heeft. De hele dag gezelschap, we gaan vaker wandelen als gezin. Meestal als we werken doet mijn vriend dat alleen. En zelfs de buren nemen hem mee wandelen omdat ze dat gezellig vinden. Maar moet wel zeggen dat mijn hond vrij lui is en alleen al erg goed gaat op veel gezelschap.

19 likes

Dit was eigenlijk mijn punt gisteren met die eerste tabel. Er zijn zoveel manieren om te vergelijken. Uiteindelijk hopen we allemaal maar op het beste.

Edit: komt uit een artikel van het AD. (https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/opvallende-cijfers-koersen-we-af-op-italiaanse-toestanden~a2665ea2/)

Edit2: AD noemt het gunstiger maar vind eigenlijk niet dat je er een waardeoordeel aan kan hangen, het is toch gewoon afwachten hoe het hier gaat

41 likes