Coronavirus #3

De kapper wat ik altijd heen ga was vorige week dicht gegaan maar is sinds afgelopen vrijdag ook weer open gegaan :woman_shrugging:t3:

ja, dat was ook zo, dat is de reden waarom het na een bepaalde leeftijd niet meer werd aangeboden en ik die vaccinatie ook niet heb gehad. Maar ik heb het erover gehad met een vriendin van mij (nadat ik weer HPV negatief was na een eerdere pap 2), die gepromoveerd is op dit onderwerp (HPV en cervixcarcinoom) en zij geeft aan dat het nog wel zin heeft. Mogelijk dat het effect wat minder is dan als je nog helemaal geen seksueel contact hebt gehad, maar nog wel zinvol. Alleen dat weten niet zoveel mensen.

7 likes

Ami? Hhaha. Die is sinds vandaag weer dicht.

Die mails stonden/staan zo rommelig.

Open dicht open dicht…

1 like

Je overlevingskansen met corona zijn wel wat hoger dan met een hartstilstand. Dus in zo’n noodgeval geldt de social distancing niet lijkt me. Zou wat zijn als ook alle zorgverleners zouden zeggen ja sorry ik mag u niet aanraken want ja corona he, dus zoek het maar lekker uit met uw acute blindedarmontsteking :woman_shrugging:

17 likes

Zoals er in het ziekenhuis altijd wordt gezegd als er sprake is van meerdere problemen: treat first what kills first. Maar ook de eerste regel van de EHBO is: denk aan je eigen veiligheid.

1 like

En hoe weet je dan of je hpv negatief bent als je nog niet mee doet met het bevolkingsonderzoek, kun je zelf zo’n test aanvragen? En wat kost zo’n vaccin als je het zelf betaalt? Ik was destijds ook echt net te oud voor die vaccinatie maar nooit geweten dat het later ook nog kon.

1 like

Ja, je kunt zelf bij de huisarts een uitstrijkje vragen. Ik heb dat ook gedaan toen ik 25 was en het graag wilde weten. Je moet het dan alleen wel zelf betalen.
Het vaccin zou dan in 3x moeten (boven de 15 was dat geloof ik) in in totaal 300-400 euro kosten (volgens mij iets meer dan 100 per injectie, maar pin me er niet op vast)

3 likes

Dankjewel voor je uitleg! Sowieso bedankt voor alle reacties en duidelijke uitleg die je hier geeft, ik vind ze heel interessant en nuttig :blush: ik denk inderdaad dat je de komende tijd je expertise (of innerlijke nerd zoals je het zelf noemt haha) zeker mag laten zien aan de wereld, kunnen wij alleen maar van leren!

3 likes

en @Fukaeri nee, dit gaat tegen het hele opzet van ā€œsocial distancingā€. Als iedereen per 1 afwisselend bij iemand anders thuiskomt, dan kan je net zo goed gewoon weer allemaal aan het werk en alle winkels en horeca open, want zo hou je het virus niet tegen.

2 likes

Jullie hebben gelijk, heb er nog eens over nagedacht en heb alles afgezegd (of nouja, gevraagd of ze willen videobellen).

8 likes

Sorry reageerde niet aardig maar had wel verwacht zeker na gisteren en dit weekend dat heb wel echt duidelijk was dat het echt geen goed idee is…fijn dat je nu ook tot dit inzicht bent gekomen.

Nee, geen Ami. Hij is nog open…

en @Fukaeri maar waarom zou je dit doen? Want stel dat je het hebt, corona blijft toch zoveel uur op bepaald materiaal zitten? Dus dan ben je het alsnog aan het verspreiden… Ik begrijp gewoon niet waarom mensen nog voor de lol met iemand afspreken. Doe gewoon niet? Hoe moeilijk is het. Er wordt ook echt geen 1,5 meter afstand gehouden bij alle borrel- en spelletjesavonden en etentjes die ik voorbij zie komen op Snapchat. Ik hoor ook de hele tijd overal ā€œJe mag gewoon nog met iemand afspreken hoorā€ ja maar als een spelletjesavond niet kan met 1,5 meter afstand dan mag dat dus niet.

Persoonlijk vind ik het mega egoĆÆstisch om je huis te verlaten voor onnodige dingen. Hoe meer het verspreidt blijft worden, hoe langer we in deze situatie zitten. Wordt er echt een beetje verdrietig van :disappointed_relieved:

Dit komt heel aanvallend over, maar dat is niet zo bedoeld haha. Ook niet per se aan jullie gericht dit bericht hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom je nog met iemand zou afspreken. Bevorderend voor de situatie is het in ieder geval niet.

4 likes

Bron: https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus/ik-heb-mogelijk-nieuwe-coronavirus#ik-heb-klachten-wat-nu

O en beterschap natuurlijk!

1 like

Oh, ik hoop eigenlijk wel op strengere maatregelen…

3 likes

Maar er zit wel een verschil tussen met iemand gaan wandelen, in de buitenlucht op 1.5 meter afstand, of 1 op 1 thuis afspreken. Ik vind persoonlijk dat het niet geoorloofd is om thuis af te spreken ā€œvoor de mentale gezondheidā€.

2 likes

Aantal collega’s zeggen dat er vanavond persconferentie is, maar ik vind er niks over terug? Of kijk ik verkeerd.

Oh noo ik vind dat zo triest he! Ik hoop dat ze snel een pak vindt.

1 like

Hier is ook alles leeg .en de Albert Heijn heeft tweede pak page papier gratis omg

2 likes
  • Naar verwachting volgt rond 18.30 uur een persconferentie, die is live te zien bij de NOS op NPO 1, NPO Radio 1, NOS.nl, de NOS-app en de socialemediakanalen van de NOS.

Het staat in elk geval bovenaan bij de Liveblog vermeld.

1 like