Onze belgische regering mikt toch ook wel echt dat iedereen die niet onder hetzelfde dak woont, uit elkaars huis blijft. In België mag je ook niet bij je vriend/in langs. Enkel als het buiten is en je 1,5m afstand kan houden. Harsh but neccesary. En ik snap in jouw situatie dat dit zeer eenzaam is en dan snap ik ook dat je 1 iemand als coronabuddy hebt die in hetzelfde schuitje zit. Maar eigenlijk is dit geen situatie waarin je uitzonderingen moet gaan maken op de regels. Geen middenweg dus.
Een kennis van mij is verpleegkundige en geeft aan dat het virus zich snel via benzinepompen lijkt te verspreiden, dus let er goed op handschoenen te dragen of een papieren handdoek te gebruiken bij het vullen en weggooien, voor wie dat nog niet deed.
omg hier heb ik nog nooit over nagedacht hahaha eigenlijk sowieso best vies; je pakt dat tankding vast en daarna je sleutels en stuur ook weer. Goeie!
Shit vorige week getankt niet aan gedacht
Nog geen nieuwe cijfers van het RIVM vandaag toch?
Asociaal! Zelfs mijn peuter van 4 snapt het zelfs dus als zij het kan… En elkaar aanspreken helpt wel degelijk, dus gewoon mee door gaan wat de reacties ook zijn:
We liepen langs de bomvolle speeltuin omdat we brief op de bus wouden doen. Thuis had ik mijn peuter uitgelegd dat we niet naar de speeltuin mochten omdat we dan misschien ziek worden. Mijn peuter zei braaf toen we er langs liepen: "mama, nu gaan we weer naar huis en niet naar de speeltuin.’
En dit terwijl er een vriendinnetje van haar aan het spelen was, ik had echt een woedeaanval verwacht.
Ik riep dus vanaf de straat naar de moeder van haar vriendinnetje die ons gebaarde, op een gewone toon: nee, wij gaan even niet naar de speeltuin vanwege corona.
Kreeg ik later via whatsapp een lief filmpje van haar dochter die thuis een ketting aan het knutselen was en daarbij zei het meisje: ‘Hoi, wij kunnen even niet meer samen spelen en wij gaan nu ook niet meer naar de speeltuin maar ik mag wel een ketting voor jou maken. Die komen we zo meteen door de brievenbus gooien.’
Ik zou bijna een kapsalon laten afleveren bij jouw kapsalon met lekker veel knoflooksaus etc zodat het zo ruikt dat de kapsalon om een andere reden moet sluiten. 
dat zijn minder mensen dan gisteren toch?!
Is toch weer minder, vergeleken met 573, zou er dan een dalende lijn in blijven? Of stabiel? Ben benieuwd…
iig positief, want in Italië ging het gewoon rap exponentieel door toch?
Ja en gister was ook 65 minder als eergisteren.
Ja, maar zoals ik gister ook afvroeg, zegt het toch sowieso iets?
Want ze testen alleen de ernstige gevallen toch? Die dalen dan kennelijk in toename.
Of ben ik te positivio🤪
Ja idd, of letterlijk wat @Drawster zegt: onderneem geen onnodige activiteiten.
Net zoals het reisadvies, dat je alleen moet gaan als het niet anders kan.
Ik laat wel elke dag de kinderen eventjes uit maar wel verantwoord
Ik heb geen tuin ik heb geen balkon dus ik moet ze wel even laten wandelen
Nee precies, maar ik bedoelde met die vergelijking dat het daar steeg. Niet zegmaar de aantallen tegen over elkaar, maar wel dat het daar bleef stijgen en bij ons lijkt te stabiliseren/lichtjes dalen
Ergens jammer, want nu denkt 75% van NL dat ze idd best wel naar t strand kunnen 
Zullen we als leken niet dit soort ongefundeerde conclusies gaan trekken, danku.
Maar dit is toch pas de eerste dag dus daar kan je dan toch nog helemaal niks over zeggen.
Ik durf nu nog niet heel positief te zijn over de cijfers, maar ik hoop echt dat dit het begin is van een doorzettende daling.
Tweede! Gisteren was het 65 (of 67 ofzo) minder. Dus dat is een beginnetje toch 
Maar gister wel meer overleden dan de dag daarvoor. Je kan sowieso niet zoveel met die getallen aangezien het aantal ernstige gevallen wel terug kan lopen maar als de verspreiding wel nog verder gaat dan zegt het nog niks.