Ah oke. EƩn iemand vind ik wel wat anders inderdaad! Maar als diegene huisgenoten heeft en iedereen ƩƩn coronabuddy heeft, schiet het toch alsnog niet op? En ik woon niet in Belgiƫ, dus ik weet niet hoe het daar is.
We zijn het denk ik niet eens over niet-essentiĆ«le contacten haha. Deze situatie gaat zo lang duren, omdat mensen elkaar dus blijven besmetten Als iedereen zoveel mogelijk thuisblijft, kunnen we sneller weer verder met ons normale leven en kunnen de maatregelen sneller opgeheven worden. Nu worden ze alleen maar aangescherpt, omdat er geen drol luistert. Als er een lockdown komt, mag je helemaal geen coronabuddy meer hebben, dus kan iedereen beter nu gewoon zān best doen.
Als je alleen woont, begrijp ik het wel beter. Als je dan bijvoorbeeld een coronabuddy hebt die ook alleen woont en je met elkaar afspreekt zie ik geen problemen. Maar binnen afspreken vind ik gewoon onzin, want weinig mensen blijven dan 1,5 meter bij elkaar uit de buurt. Een stuk wandelen ofzo vind ik wel acceptabel.
Ik krijg net vanuit mijn werkgever bericht dat wij in elk geval tot 1 mei moeten thuiswerken. Ik kan het heus wel begrijpen, maar ik baal flink, want een groot deel van mijn sociale leven doordeweeks is met mijn collegaās. Niet dat ik denk dat de maatregelen die nu tot 6 april staan niet ook verlengd worden, maar toch.
Ja echt he, dit is niet echt tijd voor een democratisch proces.
Snap ook niet helemaal het doel van dit onderzoek. Ben ook een beetje onderzoeksmoe en mensen die wat van corona/de toestand vinden moe.
Ik vind het ergens ook echt zuur dat het nu net mooier weer wordt. Als de regen met bakken uit de hemel kwam storten, hadden veel minder mensen problemen gehad met gewoon binnen blijven. Mijn vriend doet ook ineens alsof het al hartje zomer is, terwijl het 's nachts gewoon kouder is dan het de hele zomer geweest is.
Ik word echt zo verdrietig en hopeloos van hoe egoĆÆstisch de mensheid eigenlijk is. Je weet het altijd wel maar toch confronterend. En ik weet dat er ook goede mensen zijn en solidaire acties en heel veel moois maar ik kan er echt niet tegen dat zoveel mensen het allemaal wel beter denken te weten. Het gaat godveredomme om de gezondheid van andere mensen niet om wat jij wel of niet overdreven vindt
Het ging hierboven ergens over dierenasielen. Heb niet alles kunnen lezen dus misschien is het al gezegd.
Of ze veel katten/honden hebben, hangt af van asiel tot asiel. Waar ik vrijwilliger ben, hebben ze inderdaad minder katten dan normaal maar waarschijnlijk binnenkort nieuwe nestjes dus dan kan het weer helemaal veranderen.
Vele asielen hebben het echter moeilijk omdat ze niet aan sponsoring kunnen komen zoals gewoonlijk. Bijvoorbeeld in een winkel om donaties vragen, op markten spulletjes verkopen (paasacties bv), wandelingen, typische spaghetti avonden, etc.
Als je het wil en kan, zou ik een donatie geven aan een asiel in je buurt
Neederlanders houden niet van nee, wij zijn een āja,maarā volk.
al mijn colleges gaan door in een online vorm. had net de eerste. best wat internationale studenten die nu in hun āeigenā land zitten en mede daardoor wordt er nu elk college 15 minuten gewijd aan ācurrent situationā waarin iedereen zijn/haar eigen verhaal of ideeĆ«n mag delen. vind dat echt heel goed!
Dit volg en adviseer ik dus ook.
Maar ik kan dit echt niet vinden op de site van het RIVM, en daarom willen mensen (kuch mn baas) niet naar me luisteren.
Dichtstbijzijnde wat erop lijkt is dit:
Wat wordt bedoeld met social distancing?
Door social distancing, ook wel sociale onthouding genoemd, heb je minder contact met anderen of houd je afstand tot anderen. Hierdoor is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: thuiswerken, gespreide werktijden als thuiswerken niet mogelijk is, thuisblijven met luchtwegklachten en het mijden van plekken waar veel mensen bij elkaar kunnen komen.
Het is gebeurd. Zojuist is het draaiboek voor de te openen cohortafdeling gepubliceerd. Drie keer raden wiens afdeling de gelukkige is. Wel bijzonder dat er dus al een heel plan/draaiboek klaar lag!
Onze belgische regering mikt toch ook wel echt dat iedereen die niet onder hetzelfde dak woont, uit elkaars huis blijft. In Belgiƫ mag je ook niet bij je vriend/in langs. Enkel als het buiten is en je 1,5m afstand kan houden. Harsh but neccesary. En ik snap in jouw situatie dat dit zeer eenzaam is en dan snap ik ook dat je 1 iemand als coronabuddy hebt die in hetzelfde schuitje zit. Maar eigenlijk is dit geen situatie waarin je uitzonderingen moet gaan maken op de regels. Geen middenweg dus.
Een kennis van mij is verpleegkundige en geeft aan dat het virus zich snel via benzinepompen lijkt te verspreiden, dus let er goed op handschoenen te dragen of een papieren handdoek te gebruiken bij het vullen en weggooien, voor wie dat nog niet deed.
omg hier heb ik nog nooit over nagedacht hahaha eigenlijk sowieso best vies; je pakt dat tankding vast en daarna je sleutels en stuur ook weer. Goeie!
Shit vorige week getankt niet aan gedacht
Nog geen nieuwe cijfers van het RIVM vandaag toch?
Asociaal! Zelfs mijn peuter van 4 snapt het zelfs dus als zij het kan⦠En elkaar aanspreken helpt wel degelijk, dus gewoon mee door gaan wat de reacties ook zijn:
We liepen langs de bomvolle speeltuin omdat we brief op de bus wouden doen. Thuis had ik mijn peuter uitgelegd dat we niet naar de speeltuin mochten omdat we dan misschien ziek worden. Mijn peuter zei braaf toen we er langs liepen: "mama, nu gaan we weer naar huis en niet naar de speeltuin.ā
En dit terwijl er een vriendinnetje van haar aan het spelen was, ik had echt een woedeaanval verwacht. Ik riep dus vanaf de straat naar de moeder van haar vriendinnetje die ons gebaarde, op een gewone toon: nee, wij gaan even niet naar de speeltuin vanwege corona.
Kreeg ik later via whatsapp een lief filmpje van haar dochter die thuis een ketting aan het knutselen was en daarbij zei het meisje: āHoi, wij kunnen even niet meer samen spelen en wij gaan nu ook niet meer naar de speeltuin maar ik mag wel een ketting voor jou maken. Die komen we zo meteen door de brievenbus gooien.ā
Ik zou bijna een kapsalon laten afleveren bij jouw kapsalon met lekker veel knoflooksaus etc zodat het zo ruikt dat de kapsalon om een andere reden moet sluiten.
dat zijn minder mensen dan gisteren toch?!
Is toch weer minder, vergeleken met 573, zou er dan een dalende lijn in blijven? Of stabiel? Ben benieuwdā¦
iig positief, want in Italiƫ ging het gewoon rap exponentieel door toch?