boven is vandaag, onder is van gisteren
Ja en gister was ook 65 minder als eergisteren.
Ja, maar zoals ik gister ook afvroeg, zegt het toch sowieso iets?
Want ze testen alleen de ernstige gevallen toch? Die dalen dan kennelijk in toename.
Of ben ik te positivio🤪
Ja idd, of letterlijk wat @Drawster zegt: onderneem geen onnodige activiteiten.
Net zoals het reisadvies, dat je alleen moet gaan als het niet anders kan.
Ik laat wel elke dag de kinderen eventjes uit maar wel verantwoord
Ik heb geen tuin ik heb geen balkon dus ik moet ze wel even laten wandelen
Nee precies, maar ik bedoelde met die vergelijking dat het daar steeg. Niet zegmaar de aantallen tegen over elkaar, maar wel dat het daar bleef stijgen en bij ons lijkt te stabiliseren/lichtjes dalen
Ergens jammer, want nu denkt 75% van NL dat ze idd best wel naar t strand kunnen
Zullen we als leken niet dit soort ongefundeerde conclusies gaan trekken, danku.
Maar dit is toch pas de eerste dag dus daar kan je dan toch nog helemaal niks over zeggen.
Ik durf nu nog niet heel positief te zijn over de cijfers, maar ik hoop echt dat dit het begin is van een doorzettende daling.
Tweede! Gisteren was het 65 (of 67 ofzo) minder. Dus dat is een beginnetje toch
Maar gister wel meer overleden dan de dag daarvoor. Je kan sowieso niet zoveel met die getallen aangezien het aantal ernstige gevallen wel terug kan lopen maar als de verspreiding wel nog verder gaat dan zegt het nog niks.
Maar Coronavirussen zijn toch RNA? Die muteren toch veel makkelijker?
Ik woon tegenover een verpleeghuis en er staan allemaal mensen uitgeknipte hartjes omhoog te houden naar de ouderen die voor het raam staan te kijken, echt super schattig
Net even een robdje gewandeld. Blij om te zien dat mensen zich hier wel aan de voorschriften houden (rustig, afstand, enkel tweetallen).
In welk land is dit gebeurd? Volgens rivm is de jongste overledene in NL nu 55 jaar… veel sterkte iig!
Ik snap wat je bedoelt, en je hebt gelijk, en het zou beter zou voor “the greater good”. Maar ik ben er persoonlijk toch wel bij mee, omdat ik het binnenzitten wel beter trek nu er een zonnetje binnen schijnt, dan wanneer het ook nog grijs en grauw is.
verbaast me nu vooral dat noord Holland nu bij de top drie hoort terwijl dat eerst verre van was, maar maar ik lees normaal niet verder dan de titel dus misschien was dat al een tijdje het geval
Ja vind ik ook! Dat maakt ook de weinige tijd die je dan wel naar buiten kan/mag/gaat ook echt waardevol en iets waar je van opknapt, itt als het grijs was en regende en je dan je ene ommetje op een dag er ook maar bij in laat schieten. Denk dat dit weer er wel voor zorgt dat het mentaal een stuk draaglijker is daardoor. Anders zou je echt alleen maar in je grijze huis kunnen zitten somberen. Maar goed liever niet natuurlijk dat men dan en masse naar het strand gaat.
Snap ik heel goed! Heb ik zelf ook hoor, vind het veel makkelijker om op te staan 's morgens en iets van mijn dag te maken. Vind het zelf dus ook nogal dubbel. Maar het maakt me ook boos om te zien hoe mensen massaal naar natuurgebieden, parken en naar het strand gaan, wat dus niet zou gebeuren als het slechter weer was.