Coronavirus #3

Ik ben inmiddels van het onrustige gevoel af . Dat maakt het binnen zitten minder erg. Ik vreet knoflook voor het leven draag dagen lang de zelfde outfit laat mn winter vacht weer staan en ik word steeds creatiever met mezelf vermaken.

Ik heb bijvoorbeeld skeelers staan en daar kijk ik elke dag na en dan denk ik " Ah ja lijkt me leuk om te doen" maar dan vervolgens durf ik niet maar heb ik me toch weer ff 10 sec vermaakt met het idee van skeeleren.

58 likes

Zijn er meer mensen met een soort van dilemma of schuldgevoel dat je niet kan/wil voldoen aan de oproepen om lokale/kleine geraakte ondernemers te steunen?
Ik was zelf eigenlijk juist begonnen met bezuinigen omdat ik een tijdje geen inkomen zou hebben (al eerder en met andere oorzaak), dus wil eigenlijk geen extra uitgaven gaan doen die ik normaal ook niet zou doen. Maar met al die oproepen denk ik oei, is dat egoïstisch, want zo krap zit ik ook niet

Hallo, jij bent toch op niet op aarde om ondernemers overeind te houden? Zij zijn een onderneming begonnen, is niet jouw verantwoordelijkheid

Met andere woorden: nee ik heb daar geen last van

15 likes

Ja beetje wel. Ik ben zelf ZZP’er en wij dragen een dubbele hypotheek momenteel. En dat allemaal maakt dat ik juist nu een beetje bezuinig, terwijl wij normaal wel 1x per twee weken of uit lunchen gingen of uit eten
 Maar nu denk ik: ja als die huizenmarkt flink instort zijn we deel vd overwaarde kwijt + als ik flink achteruit ga in inkomen
 Zijn dit toch de eerste dingen waar je op bezuinigd.
Maar nee; ik wil ook onze favo restaurantjes niet kwijt
 Dubbel he

2 likes

Ik heb dit gevoel ook.
Maar ik vind dat vet oneerlijk dat ik me zo voel erover want eigk vind ik dat de overheid gewoon beter moet handelen.

edit: reactie was op @Hazel

1 like

Is er donderdag pas een debat van de tweede kamer? Ik dacht dat Jetten zei dat er vandaag ook een vergadering zou zijn?

Ze hebben de tijd van de persconferentie naar 19:00 geschoven, dit stond eerst toch nog op 18:30?

Hahahah, wat top dit.

Heb gisteren voor het eerst sinds 15 jaar weer rondje geskeelerd. Kan het je aanraden als je rustige straten met asfalt in de buurt hebt!

1 like

Bij mijn NOS liveblog staat dit bovenaan:

• Naar verwachting volgt rond 19.00 uur een persconferentie, die is live te zien bij de NOS op NPO 1, NPO Nieuws, NPO Radio 1, NOS.nl, de NOS-app en de socialemediakanalen van de NOS.

Ik ben wel blij dat het langer licht blijft kan ik straks in de stilte even lekker sporten buiten
Ben benieuwd of de sportscholen geld gaan terug betalen, van mij hoeft het niet

Haha thanks for caring haha <3

1 like

Summerbody is door quarantaine food verplaats naar 2021

28 likes

Bij de keten (woonretail) waar ik werk is een heel team medewerkers geveld door coronaverschijnselen en nu moet ons filiaal dicht en gaan wij in hun filiaal werken
 ik hoop echt dat ze vanavond zeggen dat alle niet essentiële winkels dicht moeten want ik vind het echt niet meer fijn. Ze zouden ook schermen komen plaatsen bij de kassa maar nog steeds niets gebeurd. Maar wij lopen ook gewoon veel op de vloer om klanten te helpen dus die schermen slaan ook nergens op.
Zowat alle kledingwinkels en ikea zijn al dicht maar onze branche doet verder echt niks.

2 likes

Die 66 en 49 zijn de absolute aantallen, de percentages staan erachter (31% en 23%).

3 likes

Ze hebben bij de liveblog van nu.nl nu dit erbij gezet als disclaimer:

Landen onderling vergelijken kan niet: zo brak het virus niet overal op hetzelfde moment uit en bevinden de verschillende landen zich dus niet in dezelfde fase. Bovendien verschillen de landen in bevolkingsaantal en hebben veel landen ook andere manieren van testen.

Ik denk door die grafiekjes die overal verschijnen nu.

8 likes

Ik vind het heel fijn want ik spreek geen Deens haha. Waar volg jij het Deense nieuws?

1 like

Tante van m’n moeder (kende haar zelf niet echt goed hoor) heeft vrijdag antibiotica gekregen voor een longontsteking. Vervolgens ging 't zondag toch niet zo goed, dus opgenomen in 't ziekenhuis. Vandaag gehoord dat 't toch corona is en vanmiddag is ze al overleden
 Echt bizar snel gegaan. Terwijl ze vanochtend nog gezegd heeft dat ze zich eigenlijk niet eens zo ziek voelde en toen ook nog goed aanspreekbaar was. Ze is 80 jaar geworden.

18 likes

Wat vreselijk komt dan zo dichtbij hé :frowning: sterkte voor jullie familie

Het zijn ook de percentages tov het totaal aantal overleden patienten. Dus niet dat 31% van de 80-84-jarigen overlijdt, maar dat 31% van de overledenen tussen de 80-84 jaar is.

Dat is nog steeds veel, zeker in verhouding tot het aantal patiënten in die leeftijdsgroep, maar geeft dus vooral aan dat het virus voor die leeftijdsgroep gevaarlijk is.

4 likes

Ja dat is wel even een besefmomentje hoor! Hoop dat m’n oma er nu ook wat serieuzer mee om gaat.