Coronavirus #3

Ja dat is wel even een besefmomentje hoor! Hoop dat m’n oma er nu ook wat serieuzer mee om gaat.

Heftig!

1 like

Shit. Toch sterkte gewenst, ook aan je moeder.

1 like

Ah wat ontzettend naar… Heel veel sterkte voor jullie!

1 like

Tante van m’n vriend is ook opgenomen en positief getest helaas. Was al een week ziek met koorts en benauwdheid en nu opgenomen, koorts schijnt al wat gezakt te zijn maar heeft wel zuurstof nodig. Duimen maar :crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3:

2 likes

Maar waarom laat ze haar man geen boodschappen doen? Ze zegt zelf dat zij door haar beroep eerder besmet raakt, maar doet vervolgens wel zelf de boodschappen zodat haar man niet besmet hoeft te raken. Snap de logica niet zo.

Gecondoleerd :frowning: heel veel sterkte de komende tijd.

1 like

Maar dit geldt dan toch ook voor mensen die samenwonen? Ik geloof niet dat iedereen die samenwoont met 1 of meer personen, de afspraak heeft dat er maar 1 persoon van het huishouden nog naar buiten gaat.

Voor de geïnteresseerden: https://www.facebook.com/events/302867117343198/
Vanavond (online, uiteraard) symposium rond corona, georganiseerd door Universiteit Antwerpen en VFSO. Ik denk wel een aanrader (zeker op wetenschappelijk vlak), maar ben ook licht bevooroordeeld want de helft van de panelleden zijn de professoren van mijn onderzoeksgroep :blush:

5 likes

Ik krijg een mail van mijn sportschool dat ze het abonnement tijdelijk stopzetten en wat al betaald is in de periode dat we niet kunnen sporten verrekend kan worden. Wo, heel netjes en fijn, maar dit gaat ze zóveel geld kosten

2 likes

Ja heel netjes heb ook oprecht te doen met ze
Vind het zo schijnheilig van die mensen die daar boos over worden! Zelf 4 x per jaar gaan maar oh oh als ze " nu echt niet kunnen komen "

1 like

Maar mensen die niet samenwonen maar wel een relatie hebben, zien jullie je partner nu helemaal niet meer?

Ja ik ben ook echt geneigd contact op te nemen van joh jongens die 20 pm van mij houd maar gewoon :sweat_smile: echt sneu inderdaad.

1 like

Ik dacht altijd dat mijn ouders wel redelijk nadenkende mensen waren, maar dat had ik mis geloof ik. Mijn moeder en ik hebben lichte symptomen. Maar mijn moeder is manager bij een tuincentrum, waar het nu hartstikke druk is. Dus wil ze alsnog gaan werken ‘om haar collega’s te helpen’. Echt ik snap het NIET. Lekker alle klanten besmetten en de zorg nog verder belasten (ik werk nota bene zelf in de zorg). “Ja dan moeten die klanten maar niet komen he”. Zo kortzichtig en dom. En maar klagen over de financiële gevolgen voor het tuincentrum als ze dicht gaan en klanten die zich niet aan de regels van het RIVM houden.

Ben echt boos nu en voel me net een moeder die haar dochter probeert te weerhouden van naar een of ander wild drugsfeest gaan. Mijn vader houdt zich gelukkig wel braaf aan de regels vooralsnog.

3 likes

Ik vind dit best wel tegenstrijdig klinken. Maar af gaan op die eerste zin zou ik zeggen niet met vrienden afspreken ook al is het steeds dezelfde. En die eventueel een extra meer zien als dat iemand is waar je iets voor moet doen/ die hulp nodig heeft met iets.

1 like

Bleh vind dit toch vervelend: houd me thuis en buiten/supermarkt echt aan de regels. Kom ik op mijn werk: iedereen zit op een kluitje bij elkaar. Het is ook lastig, werk op een afdeling in het ziekenhuis dus kom sowieso in contact met anderen, maar het begrip social distancing is zodra je het ziekenhuis inloopt verdwenen… In ons medicijnhok weet ik niet hoe ik 1,5 M afstand moet houden van een collega hoor… Hoop zo erg dat deze ellende overgaat, het is bij ons nog stilte voor de storm…

Ik vond deze best grappig. Vlaamse hamsteraars :smiley:

1 like

Ik speek nog wel met m’n vriend af. Maar we werken op dezelfde afdeling en kunnen beide met coronapatienten in contact komen.
De kans is groter dat we het op ons werk kunnen oplopen dan buiten.

1 like

Wauw mooi gemaakt inderdaad, als een animatie die je in je eigen tempo kan bekijken

1 like

Ik zie m’n date idd niet.
Ik heb met niemand real-life sociaal contact, alleen digitaal/telefonisch en verlaat m’n huis 1-2x per week om zoveel boodschappen te halen als ik kan tillen want ik ben lopend.

4 likes