Coronavirus #3

Nee maar er staat wel niet doen als het niet noodzakelijk is en met iemand afspreken omdat je anders alleen bent is naar mijn mening nu niet noodzakelijk.

3 likes

Waarom vind je dat Denemarken vroeger staat? De maatregelen gingen daar eerder in, maar er zijn veel minder doden/vastgestelde cases dan in NL of België. Daar zou je ook uit kunnen concluderen dat wij eerder in de piek zitten, maar we zijn leken dus laten we dat niet doen.

1 like

Mocht je in Rotterdam zijn, ik heb nog voldoende.

2 likes

Goed idee :drooling_face:

Maar dit is ook gewoon het verschil tussen de (bewoording van de) richtlijnen van de Nederlandse overheid vs de Belgische overheid. De Belgische overheid is er eenduidiger in. Of ze hanteren niet volledig dezelfde definities, dat kan.

Oh sorry laat maar!! Ik dacht dat het om Nederland ging dat we wel nog met mensen mogen afspreken!
Mijn fout! En ik kan niet lezen.

2 likes

Haha, ik had vanmiddag bij gebrek aan andere opties bijna een pak vlugkokende macaroni meegenomen voordat ik bedacht dat dat wel echt een wanhoopsdaad zou zijn.

Gelukkig wel eindelijk wc-papier kunnen kopen.

Ik vind het zo vreselijk dat sommige mensen die quarantaine als iets ‘makkelijks’ afschepen. Van de domme meme’s ‘onze opa en opa werden geroepen voor oorlog, wij om te Netflixen’
Deze quarantaine is voor mij echt 1 van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen. Ik stuiter tegen de muren en een paniekaanval vanochtend omdat ik me zo opgesloten voel. Ik wil zo graag een arm om me heen. Een knuffel van mijn moeder of een nacht naast mijn scharrel liggen. Als dit langer gaat duren ga ik denk ik echt een ‘fuck you oude zieke mensen ik ga gewoon naar buiten’ mentaliteit krijgen

3 likes

Maargoed mijn nutteloze bijdrage weer aan deze dag:
Ik vind in NL “blijf zoveel mogelijk thuis” en “beperk je sociale contact tot het noodzakelijke” e.d. niet duidelijk genoeg. Of blijkbaar als je de volle stranden ziet en ook de vele vragen of dit en dat en nog wat nog kan?
Maar weet ik veel ik zit al twee weken te kluizenaren :sweat_smile:

5 likes

Vervelend! Waar woon je? Ik heb nog genoeg dus je mag komen halen als je in de buurt van Arnhem woont!

Dit gaat iig nog weken en misschien wel maanden duren, dus hoop dat jezelf kan vermannen en die mentaliteit niet in de praktijk brengt.

37 likes

19.00 als het goed is!

18.30 uur!

Oh huh oeps

Ik zag dit

Maar misschien klopt het niet?

1 like

Haha, ik zit ook klaar. Niet dat ik anders nu zoveel te doen heb🙃

2 likes

Italië telde voor de tweede dag op rij minder coronadoden dan de dag ervoor. De afgelopen 24 uur zijn 602 Italianen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Gisteren waren er dat nog 651 . Ook het aantal nieuw geregistreerde besmettingen nam af, van 5560 naar 4789.

Bron: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-who-pandemie-verhevigt-corendon-schrapt-alle-vakanties-tot-1-juni~a3523299/

7 likes

Ah ik zie dat de gids op m’n tv zelf 18.30 uur zegt en online 19.00 uur. Nou ja
 soryyy @monkeyslut

1 like

Chatten er mensen mee over de persconferentie?
Die nog vet lang duurt maar ik zit vast klaar hahaha

1 like

Er is onenigheid in de vriendenapp, ben wel benieuwd wat jullie vinden.
Monteurs (zoals loodgieters, koeltechniek etc) moeten/mogen die doorwerken deze tijden? (Neem aan dat ze bij mensen thuis klusjes uitvoeren, houden vanzelfsprekend afstand en geen handen etc maatregelen in acht)

• Ze moeten alleen spoedwerkzaamheden oppakken
  • Ze kunnen/mogen naast spoed ook minder noodzakelijke klusjes oppakken

0 stemmers