Coronavirus #3

Ik hoop gewoon dat iedereen die nog samenklit in groepen een dikke boete krijgt vanaf vanavond

14 likes

Mijn vriend is een nieuwe OK aan het bouwen die over een maand open moet en er is al afgesproken dat bij een eventuele lockdown zijn bouwproject door blijft gaan.
(bij het vorige ziekenhuis waar die werkte is die juist weggestuurd omdat de bouw werd stilgelegd, maar dat was echt in het ziekenhuis en meer gericht op vernieuwingen ipv urgente nieuwe afdeling)

Het is alleen ook weer een discussiepunt wat dan spoed is.

Ik verhuis over drie weken naar een huis waar nu nog geen internet is geĆÆnstalleerd. Ik wil graag dat een monteur dat voor mij fixt, want zelf heb ik daar geen verstand van. Is dit dan spoed? Ik vind van wel, want zonder internet kan ik niet werken, maar ik kan me ook voorstellen dat men dit geen spoed vindt.

(Toevoeging: ik lees in de mail van mijn provider dat ze wel nog monteurs langssturen voor het zekerstellen van internet, dus dat wordt nog wel gedaan)

3 likes

Hmm nu weer wel bezoek in gehandicaptenzorg als 't noodzakelijk is. Dit gaat zo veel discussie opleveren bij ons.
:roll_eyes:

1 like

Mijn woningbouw doet alleen spoed, zoals een gaslek.

2 likes

Is ook weer zo.
Ik vond de argumentatie vooral raar die werd gebruikt ā€˜ik mag geen familie/vrienden zien, maar er mag wel iemand een paar uur in mijn huis zijn’.
Die persoon vond dat het bedrijf dus zelf zijn deuren moest sluiten. Ik zou misschien zelf ook wel afzeggen (inderdaad discussiepunt wat nou spoed is), maar verwachten dat het bedrijf zelf zijn deuren sluit vind ik best wat. :woman_shrugging:t4:
(misschien ook doordat mijn broer monteur is en hij dus geen inkomsten heeft als ze hun deuren sluiten).

Ik twijfelde ook of ik naar de fysio moest gaan, voor een niet super noodzakelijke behandeling. Maar we ademen niet in elkaars gezicht, ik heb er meer profijt van als ik wel geweest ben, en die man heeft ook nog eens wat inkomen erbij. En ik vind dat dus eerder mijn verantwoordelijkheid, om te bepalen of ik wel of niet kom, dan dat ik vind dat de fysiotherapie zijn deuren moet sluiten.

Precies dit hier ook!

Ik volg hem! Thanks :smiley:

1 like

Ik word heel verdrietig van je reactie. Ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Toch hoop ik dat je je laatste opmerking niet in praktijk gaat brengen. Je hebt er niet alleen ouderen mee. Ik ben momenteel hoog zwanger. Oa Dankzij de mensen die zich nu niet aan de regels houden kunnen mijn ouders hun kleinkind straks niet zien, kan ik überhaupt geen kraamvisite ontvangen, is het maar de vraag of er straks nog voldoende verloskundigen zijn en of mijn man bij mijn bevalling kan zijn (als hij bijv verkouden is en ik word medisch niet namelijk). Zet nog even door!

23 likes

Bij KPN konden wij pas na 6 april een afspraak maken, dus denk dat zij vasthouden aan dat dingen dicht zijn tot 6 april?

Zit je helemaal alleen?
Heb je 1 iemand die je zou kunnen uitzoeken om je hier doorheen te helpen?

Oooohhh dit opent echt een vergeten herinnering in mijn brein. Dit was echt mn lievelings serie vroeger. Weer wat voor quarantaine serie lijstje haha

Heel herkenbaar (hoogzwanger) en met je verhaal eens, ben ook zo bang voor nieuwe maatregelen na vanavond. Lees al wat over ideeĆ«n om thuis te moeten bevallen bij niet-medisch zijn. Of dat als je dan toch (bij poliklinisch) in ziekenhuis wilt bevallen dat dan zonder partner moet. Nou aub niet…

4 likes

Sorry voor dubbelpost, maar hoe kom ik ook alweer bij de chat? Dank!

Ik ben vast blind maar ik zie de URL nergens staan?

ik zie ook niets. ook niet op de homepage

Yes ik ben blij :stuck_out_tongue:

Krijg net telefoon. Deze arts blijkt nu dus Corona te hebben. :roll_eyes:

67 likes

Horeca nou dicht tot 1 juni? Ik snapte het antwoord niet :nerd_face:

Ik snap er niks van, geld thuiswerken onder ā€œsamenkomstenā€?