Mijn contract loopt af voor 1 juni. Nu maak ik me nog meer zorgen om mijn baan. Ik ben niet degene die het hardste getroffen wordt hierdoor, maar toch mooi kut als ik straks werkloos ben
Nos
Wat een zwak besluit!
Alleen de bijeenkomst-evenementenregel geldt tot 1 juni toch?
Je ouders kun je neem ik aan gewoon blijven zien, mits je afstand houdt dan. Tenzij je het zekere voor het onzekere wil nemen.
Hoe doen degenen hier dat met hun partner, als ze niet samenwonen?
Dat is al goed. Ja meer kun je niet doen en vervelend dat jij nu ziek bent, beterschap!
Ik vind het gewoon nog steeds onduidelijk? Snap er nog minder van dan voor de persconferentie.
Pff ik was wel gewend aan het thuiswerken en dergelijke, maar tot 1 juni zo leven? Al zeiden ze niet specifiek dat deze maatregelen tot 1 juni gelden, maar ik vermoed dat dit wel zo blijft.
Ik moet ook bijna huilen bij de gedachte mijn familie gewoon zo lang niet te zien.
Ik wil mijn vader nog opzoeken. Hij heeft longkanker en nu dan? Misschien maar een taxi nemen daarheen & nog 1 x op bezoek?
Vind die 3 personen die thuis mogen komen heel vervelend geformuleerd. Op deze manier kunnen er alsnog veel meer mensen aan ‘kruisbestuiving’ doen, want als je verschillende keren 3 andere mensen thuis hebt, schiet het allemaal niet op hè!
Hoezo? Het is best veel.
De experts hebben dit besloten, die zullen wel het beste weten wat nodig is. Iig beter dan wij.
Evenementen afgelast tot 1 juni - zou de horeca, entertainment industrie zoals bioscopen en theaters, retail etc. ook stil liggen tot dan .
En hoe zal het met de scholen gaan …
Ondernemers, mensen met een tijdelijk contract (ikzelf ook), (eenzame) ouderen, afstudeerders, studenten in het buitenland of vanuit het buitenland, risicogroepen, zwangere vrouwen, kersverse ouders, gezinnen waar huiselijk geweld speelt, mensen met mentale problemen, mensen die dierbare verliezen - wat een hel, iedereen lijdt
Omdat het mij niks zou verbazen als er nog mensen zijn die misbruik gaan maken om een frisse neus buiten te halen. De softe aanpak werkt tot nu toe niet. Anders zouden er niet nog strengere maatregelen moeten komen.
als er misbruik wordt gemaakt, dan zijn er handhavers. er mogen nu boetes worden gegeven tot 400 euro per persoon.
Edit: kak, ik wilde niet jou quoten @boemboem sorry. Mijn reactie is bedoeld voor @MrsCarr
Al die dingen gaan ze komende week bekijken en dan wordt er besloten of de maatregelen die tot 6 april gelden, zullen worden verlengd. Maar dat ligt nu natuurlijk wel in de lijn der verwachting. Vind het wel heftig hoor.
Weet even niet wat ik moet zeggen maar heel veel liefs
Hoe doen mensen dit die een relatie hebben, maar nog niet samenwonen? Ga je toch bij elkaar slapen in het weekend, of blijf je tot 1 juni in je eigen huis?
Tja dan had men maar de flexibeler regels gewoon moeten op volgen. Ik neem het mensen die tot nu toe gewoon nog steeds schijt hebben kwalijk. Dat mensen zoals ik nu geen bezoek meer mogen ontvangen zodat ze ons nog beter kunnen beschermen. Dus van mij mag het wel zoals in Italië en Spanje!
Het gaat mij puur alleen om het naar buiten gaan als het niet nodig is. De rest heb ik verder geen mening over.
Precies.
Hoe kun je een feestje van 25 man aflassen om vervolgens wel 100 man in een bioscoopzaal toe te laten … dus denk dat we dat wel kunnen invullen.
Mijn ouders discussiëren nu over of er wel of niet gezegd is dat er ook tot 1 juni thuis gewerkt moet worden
Dan kun je het net zo goed nu meteen uitmaken toch?
Ja, helaas wel! Je hebt helemaal gelijk dat ik zelf had kunnen weigeren, maar deed het echt uit automatisme en pas toen het al gebeurd was besefte ik me dat het niet de bedoeling was. Blijf het wel raar vinden dat hij, als arts, er dan zo laconiek over doet, terwijl ik me gelijk “schuldig” voelde.