Vriendje van mijn zusje komt hier wel thuis. Verder gaat hij ook niet echt naar vrienden en moet hij van zijn vader (oude man/risicogroep) met de auto ipv de tram.
Door t stoppen met mijn medicatie komen emoties zo erg binnen, dus nu zit ik als een klein kind te janken op de bank door alle aangescherpte maatregels.
Je kunt niet zeggen: evenementen en groepsvorming verboden en dan wel horeca, sportscholen etc open gooien? Meeega contradictie zou dat zijn
Gebeurd nu ook al voor de mensen die in het ziekenhuis liggen. Ik heb er verder niet heel veel op te zeggen maar dit is gewoon nu mijn mening en gevoel sinds gister. Misschien als mijn situatie anders was er anders naar had gekeken. Maar ik ben nog steeds boosâŠ
Kan je nu zelf 14 dagen in volledige quarantaine gaan en boodschappen thuis laten bezorgen (of door een vriendin/familie?)? Zodat je mocht je het nu toch onder de leden hebben, je de incubatie tijd voorbij bent. Dan verklein je de kans volgens mij tot een minimum dat je het hebt. En misschien maatregelen treffen als je langs gaat: mondkapje om etc.?
Niet langs gaan in jouw situatie lijkt mij heel zwaar en te verdrietig. Hoe denkt je vader er zelf over?
Niet? Ik kan me juist niet voorstellen dat we vanaf 6 april weer gezellig met zân allen in de kroeg staan.
Dat zou een lachwekkend slecht besluit zijn.
Heb overigens met mijn oma besproken dat ik binnenkort even langsfiets. Dan doet ze de tuindeur open, en gaat dan aan de andere kant zitten 5m verderop net in de keuken, en ik ff voor de tuin staan. Kunnen we elkaar toch even zien. Of is dat ook heel dom?
Nee maar daar werd van gezegd: joh dit bekijken we rondom 6 april nogmaals? Of ik volg deze crap helemaal niet meer.
Ik hoop dat het werkt en doordringt bij de mensen die dat risico alsnog willen nemen.
Noodzakelijk is het niet, en je zou 1,5m afstand moeten houden tot een ander. Maar denk dat veel mensen, of ja iedereen, een uitzondering maakt voor zijn/haar partner?
Maar het ene wordt nu wel resoluut tot 1 juni verboden. Dan moet logischerwijs de rest dat ook. Anders niks te handhaven
Ik zou dan ook verwachten dat ze iets erbij zeggen van maak na het bezoek alle veel gebruikte oppervlakken schoon. Zoiets simpels nog extra ofzo. Alhoewel het raar blijft
Dat kan toch gewoon? Zolang jullie beiden geen klachten hebben?
Ik heb vandaag ook met mijn moeder afgesproken in de tuin, ongeveer 3 meter van elkaar afgemeten en toch even kunnen kletsen. We hebben geen klachten en beperken verder onze sociale contacten, dan zie ik hier geen probleem in.
Ik kan echt niet op 1,5m afstand van collegaâs zitten. Of dat ĂŒberhaupt in de trein voor elkaar krijgen, die afstand in acht nemen. Dus dat kan toch niet anders dan dat thuiswerken ook tot 1 juni gebeurt?
Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik had zoveel ritme en structuur en zag het weer zitten door oa werk en een sportroutine. En nu moeten we dit gaan doen tot 1 juni?
Maar er is wel een uitzondering voor kerkelijke bruiloften? Zei Grapperhaus dat nou?
Ik wil niet zeiken op de overheid en de experts want dit zal kapot lastig zijn voor ze, maar ik vind dit zo vaag.
Resolutie en duidelijkheid is volgens mij waar de mens nood aan heeft in deze situaties. Niet tussen de regels door kunnen lezen. Tot 1 juni geen vluchten, geen evenementen, horeca dicht, winkels dicht, bedrijven die thuiswerken niet toelaten een boete geven, scholen dicht behalve voor eindexamenlln enzovoorts. Niet het een is duidelijk - het ander bekijken we dan - het anders is vrijblijvend.
Ik vind het zo raar dat je max. 3 mensen bij je thuis mag hebben, ze hadden volgens mij beter dit kunnen afraden (bezoek thuis). Want hier is toch helemaal geen zicht op en als je 3 mensen op bezoek hebt en die gaan ook weer op bezoek etc. etc.
Het is zo vaag en de nieuwe maatregelen zijn zo tegenstrijdig? Hopelijk wordt alles nog iets duidelijker na het overleg met de veiligheidsregioâs vanavond.
Ja zoiets hoorde ik ook. Vond dat dan wel weer bizar
Mijn ouders zijn 75 en 76, één van de twee heeft COPD én ze wonen op 3 uur rijden van hier. Ik kan ze dus helaas ook niet even snel voor een frisse neus zien. Vind het vreselijk allemaal.
Ik zit deze week best goed in een ritme van werken, sporten âs avonds en wandelen. Als je het fijn vindt om wat motivatie te krijgen kunnen we evt wel dmen/appen? Dit is ook echt mijn houvast