Ja, dat mag gewoon. Er is geeen lockdown. Door al die regels loopt er een hoop door elkaar geloof ik. Op de website van de overheid staat het wel duidelijk. Net plaatste iemand een plaatje stuk terug.
Ik ben echt nog zo lamgeslagen van deze mededelingen.
Waar ik eerst het idee had van nou we slaan ons er door heen, ik werk dan nog even 2 tot 4 weken thuis of zonder kinderen op school, heb ik nu het idee dat de wereld gewoon even stopt met draaien.
Nee, niet alle samenkomsten van 3+. Ze zeiden alle evenementen en samenkomsten, ook minder dan 100 (dus 50 ook bijv.) maaaar later vroeg de pers ernaar, en toen verduidelijkte hij dat ze rond 6 april verder kijken omdat ze nog niet weten hoe het zit met horeca / winkels / onderwijs en hoeveel er dan bij elkaar mogen zijn. Voor nu is het gewoon: heb je een evenement gepland? Zeg het af tot 1 juni. Verder is er nog niks definitief over kleinere groepjes.
En @Dragoste dankjewel. Ik raakte idd in de war door dat binnen blijven tenzij essentieel. Wil niet onnodig risico’s veroorzaken voor anderen.
Heeft iemand trouwens tips voor een fijne bureaustoel? We wilden de Markus van IKEA, maar die is uitverkocht. Heb zoveel rugpijn elke dag!
Heel veel sporters hebben ook gezegd dat ze liever willen dat het niet doorgaat dus dat je als organisatie eerst dat zegt is ook een beetje raar haha.
Ja dat zijn al teveel mensen maar het gaat specifiek om kerkelijke bruiloften! Alle bruiloften wel toestaan (in kleine kring) of alle bruiloften niet lijkt me beter
Nou vgm was jij into planten dus je zal vast wel ergens een bloempot hebben die precies op zijn hoofdje past hahaha.
Ik ben blij dat ik m’n ouders deze week nog zie omdat ik ze van het vliegveld moet halen.
Ik moet zeggen dat ik schrik, van hoe erg iedereen schrikt dat bepaalde maatregelen nu tot 1 juni zijn. In China zijn ze na 3 maanden pas het ‘normale’ leven langzaam aan weer aan het opbouwen. Het is in mijn ogen naief om te denken dat het bij ons in een maand wel over zou vliegen, vooral met hoe de aantallen nu oplopen.
Ik vind alle maatregelen helemaal prima, had alleen op nog wat strengere maatregelen gehoopt. Baalde ook echt dat er werd gezegd dat je 3 man bezoek mag houden, want dat is dus niet sociale afstand houden?
Verder twijfel ik nu wel wat te doen met mijn vriend, we hebben elkaar nu 2 weken niet gezien en ik mis hem onwijs. Maar het zou ook niet goed voelen om af te spreken.
Omdat de SGP stennis heeft geschopt waarschijnlijk.
Ik beloof dat ik jou dan als enige van heel youtube land niet zal judgen in het youtubers topic.
De boomers zijn onschendbaar en hebben allemaal plot armor met hun anwb-jas.
De lockdown in Wuhan heeft een kleine 2 maanden geduurd, dus wel ietsjes korter. Maar verder ben ik ook niet zo verbaasd nee, ging er iig zeker niet vanuit dat het op 6 april wel klaar zou zijn. Het is pas net begonnen.
Klopt, alleen moet na die 2 maanden alles ook weer rustig opgebouwd worden om te voorkomen dat alles weer uit de hand gaat lopen. Lijkt mij dat ze daar nu ook geen festivals of evenementen hebben al. Daarom verbaasd 1 juni mij echt helemaal niks, het is inderdaad pas net begonnen!
Was inderdaad wel te verwachten. Ben wel verdrietig, over een maand begint de ramadan. Zal zo anders worden dan anders, niet het vasten verbreken met familie, geen moskee bezoek, niet samenkomen met het suikerfeest.
Hebben jij en/of je vriend een vitaal beroep? Want als je allebei thuis werkt en heel weinig andere mensen ziet (en buiten netjes je afstand houd) dan kun je denk ik gewoon afspreken hoor. Zelfs als je voor jezelf strengere regels aanhoudt dan de regels die nu gelden. Oh en mits je niet met mensen woont/mensen moet zien die in de risicogroep vallen natuurlijk.
Als je nu iedere week drie andere mensen bij je thuis gaat uitnodigen is het anders.
Mijn vriend heeft astma, woont thuis en beide ouders vallen in een risicogroep. Ik werk in de ggz en mijn vriend is vuilnisman. Allemaal geen optimale dingen bij elkaar, wat maakt dat wij waarschijnlijk echt niet kunnen afspreken helaas.
Oh jeetje wat een ongelukkige combinatie van omstandigheden nu. Veel sterkte!