Coronavirus #3

Ik moet zeggen dat ik schrik, van hoe erg iedereen schrikt dat bepaalde maatregelen nu tot 1 juni zijn. In China zijn ze na 3 maanden pas het ‘normale’ leven langzaam aan weer aan het opbouwen. Het is in mijn ogen naief om te denken dat het bij ons in een maand wel over zou vliegen, vooral met hoe de aantallen nu oplopen.

Ik vind alle maatregelen helemaal prima, had alleen op nog wat strengere maatregelen gehoopt. Baalde ook echt dat er werd gezegd dat je 3 man bezoek mag houden, want dat is dus niet sociale afstand houden?

Verder twijfel ik nu wel wat te doen met mijn vriend, we hebben elkaar nu 2 weken niet gezien en ik mis hem onwijs. Maar het zou ook niet goed voelen om af te spreken.

33 likes

@HvO misschien is dit het moment voor mij om een YouTube kanaal te beginnen.

19 likes

Omdat de SGP stennis heeft geschopt waarschijnlijk.

2 likes

Ik beloof dat ik jou dan als enige van heel youtube land niet zal judgen in het youtubers topic.

4 likes

De boomers zijn onschendbaar en hebben allemaal plot armor met hun anwb-jas.

3 likes

De lockdown in Wuhan heeft een kleine 2 maanden geduurd, dus wel ietsjes korter. Maar verder ben ik ook niet zo verbaasd nee, ging er iig zeker niet vanuit dat het op 6 april wel klaar zou zijn. Het is pas net begonnen.

2 likes

Klopt, alleen moet na die 2 maanden alles ook weer rustig opgebouwd worden om te voorkomen dat alles weer uit de hand gaat lopen. Lijkt mij dat ze daar nu ook geen festivals of evenementen hebben al. Daarom verbaasd 1 juni mij echt helemaal niks, het is inderdaad pas net begonnen!

Was inderdaad wel te verwachten. Ben wel verdrietig, over een maand begint de ramadan. Zal zo anders worden dan anders, niet het vasten verbreken met familie, geen moskee bezoek, niet samenkomen met het suikerfeest.

7 likes

Hebben jij en/of je vriend een vitaal beroep? Want als je allebei thuis werkt en heel weinig andere mensen ziet (en buiten netjes je afstand houd) dan kun je denk ik gewoon afspreken hoor. Zelfs als je voor jezelf strengere regels aanhoudt dan de regels die nu gelden. Oh en mits je niet met mensen woont/mensen moet zien die in de risicogroep vallen natuurlijk.
Als je nu iedere week drie andere mensen bij je thuis gaat uitnodigen is het anders.

1 like

Mijn vriend heeft astma, woont thuis en beide ouders vallen in een risicogroep. Ik werk in de ggz en mijn vriend is vuilnisman. Allemaal geen optimale dingen bij elkaar, wat maakt dat wij waarschijnlijk echt niet kunnen afspreken helaas.

1 like

Oh jeetje wat een ongelukkige combinatie van omstandigheden nu. Veel sterkte!

1 like

Ik zou gewoon deze doen

8 likes

Hier komt morgen informatie over (nosapp)

https://www.instagram.com/p/B-FOBD8BbAI/ ga je ook nog even vloggen voor de vpro en je bent binnen!

1 like

Ah mijn moedertje (70) ziet eindelijk de ernst van de situatie in… Ze is kankerpatiënte en heeft astma dus ze valt opzich wel in de risicogroep maar ze vond het allemaal nogal overdreven. Ze kwam ook nog gewoon bij ons thuis terwijl ik al had gezegd dat ze dat beter niet kon doen enz.
Ineens is ze toch tot de conclusie gekomen dat het echt wel ernstig is… Ze belde me net huilend op of ik voor haar boodschappen wil doen en of ik veel foto’s wil sturen van de kinderen en de puppy.
En ineens vind ik het heel heftig… Ik hield me al aan alle regels, ga niet onnodig de straat op, de kinderen mogen niet naar school, ik weet hoe het bij oma in het bejaardenhuis gaat en ik zie het nieuws. Maar nu komt het gewoon even kei hard binnen, een beetje zo van als mama zegt dat het erg is dan is het ook echt erg.

Overigens werd ik gebeld door het ziekenhuis (die de laatste dagen veel in het nieuws is geweest) dat mijn afspraak gecanceld wordt. Toen ik zei dat ik dat wel begreep en het geen probleem was zei die mevrouw dat ze voornamelijk boze reacties kreeg… echt hoe dan?!

28 likes

Ik vind de reacties super onterecht, maar snap de eerste boze reactie wel en die geef je toch snel an aan de telefoon. Loop zelf al sinds september in het ziekenhuis en in april stond eindelijk een kleine ingreep gepland. Baal als een stekker, is niet anders en ik kan me voorstellen dat je primair boos reageert als je al lang wacht en hem toch niet ziet aankomen

2 likes

Mochten jullie nog wat tijd over hebben de komende tijd: de voorleesexpress zoekt online voorlezers om 3x per week met een gezin te videobellen en taalstimulerende activiteiten te doen zoals voorlezen en taalspelletjes.

Meer info:

VoorleesExpress Amsterdam zoekt tijdelijk online voorlezers!

De maatregelen tegen het Corona-virus zorgen ervoor dat velen van ons de komende weken aan huis gekluisterd zitten. Dit is voor veel gezinnen die wij ondersteunen problematisch, zeker in deze periode waarin de scholen gesloten zijn.

Gelukkig zijn er ontzettend veel leuke manieren om de taalontwikkeling op afstand te stimuleren. Dus… Zit jij thuis, heb je tijd, en wil jij gezinnen online ondersteunen? Meld je dan nu bij ons aan via amsterdam@voorleesexpress.nl o.v.v. ‘online voorlezen’. Wij plannen dan op korte termijn een online intake met je in en brengen je in contact met een gezin dat jouw hulp goed kan gebruiken.

Als online voorlezer help je het gezin door 3x per week een half uurtje online leuke taalstimuleringsactiviteiten met ze te doen. Denk aan video voorlezen en online taalspelletjes. Wij zorgen voor voldoende ideeën, materialen en ondersteuning.

Vragen? Neem contact met ons op, we vertellen je graag meer!

24 likes

Ik was in de Kruidvat en ik zei ‘ik wil pinnen uiteraard’, want stond echt in koeienletters het verzoek of je wilt pinnen. Zegt dat meisje nou zo uiteraard is dat niet, ik krijg continu mensen aan de kassa die per se met contant geld willen betalen omdat ze hun kleingeld kwijt willen :weary: Gelukkig hield daarna in de appie zich super goed aan de 1,5 meter, anders was ik m’n vertrouwen in de mens volledig verloren.

7 likes

Op mijn werk (kantoorbaan die je prima thuis zou kunnen uitvoeren) zeggen ze nog steeds: scherp zijn en goed handen wassen en tot morgen iedereen. Ja weet niet hoe ik hier nu mee om moet gaan… Het liefst blijf ik thuis werken maar voel me gedwongen naar kantoor te gaan, collega’s doen dat ook gewoon.

1 like

Blijf thuis! Als de overheid het zowat oplegt, waarom zou je dat niet durven opbrengen richting een teamleider/baas? Het is enorm dom van je baas, maar je kunt ook als team actie ondernemen door gewoon thuis te blijven werken. Spreek het af met een collega, dan ben je iig niet alleen. En als niemand wil, dan zou ik toch in mijn eentje thuisblijven. Je werk lijdt er niet onder zeg je.

7 likes