Coronavirus #3

Haha mijn vriendin maakte zich vooral druk omdat ze een minnaar heeft en het haar nu wel heel erg aangreep :grimacing:

17 likes

Mijn zoontje blijft 2 dagen per week naar m’n ouders gaan zodat we iig dan kunnen werken. Tenzij een van ons koorts of andere klachten krijgt natuurlijk.

Begreep ik trouwens goed dat het rivm bezig was met een rapport over de scholen? Hoop dat daar misschien uit komt dat scholen en opvang eerder dan 1 juni open kunnen :pray:t3:

1 like

Hoop het ook, maar hoop wel dat ze voorrang geven aan de examenkandidaten. Dat die in elk geval in rust en ruimte eventueel CE’s kunnen maken. En dan daarna pas de rest er weer bij. Scheelt al een paar 100 examenleerlingen dan ook haha

Ja ik hoop vooral puur egocentrisch op de kinderopvang, anders ben ik doorgedraaid op 1 juni denk ik :crazy_face:

Ja ga het denk ik ook voorstellen voor dit weekend! Het houdt me een beetje tegen dat ik er wel voor in het ov moet en het is natuurlijk geen noodzakelijk iets, maar als we die 1,5 m afstand houden moet het op zich kunnen denk ik :grin:

Echt intens blij nu dat ik nog geen kinderen heb, en dat die van m’n vriend al uit huis zijn

5 likes

Ik kon al geen huis kopen want veel te duur voor in mijn eentje. Toen dacht ik: met een recessie zijn huizen wel betaalbaar. Alleen heb je dan geen baan om het van te betalen :’)

2 likes

Ow nee… kom net thuis dus heb het nu pas terug kunnen kijken. Kan echt veel dingen cancelen, hopelijk geld terug van die tickets (ok overleven we wel) mƔƔr waaronder ook een vrijgezellenfeest voor mijn vriendin :slightly_frowning_face: en haar bruiloft. Zo erg…

En mijn zieke vader. Mijn hart breekt dat dit nog langer gaat duren… wanneer en hoe moet ik hem bezoeken… :disappointed:
Wat zouden jullie adviseren?

Ik ga ook niet meer naar mijn ouders nu. Mijn moeder werk (ook) in een verzorgingshuis waar 4 vastgestelde corona patiƫnten zijn dus kan het naar mijn cliƫnten toe niet maken als ik bij haar langs ga (vind ik)

Ga de hond wel missen

16 likes

Precies, mijn vader is ziek.

Maakt me zo verdrietig… wil aan de ene kant alle momenten die we nog samen kunnen hebben, koesteren. Maar door Corona en de risico’s kĆ”n dat gewoon niet

Ja goede, zoiets kan ik doen. Bij mijn ouders in de tuin staan

1 like

Is de fiets een optie? Maak je er een sportief uitje van :wink:

Bah ik lig wakker, het overvalt me allemaal echt even ofzo. Ben echt verdrietig :pensive:

Ik denk dat ik betreft mijn ouders liever het zekere voor het onzekere neem. Ze wonen in Brabant en ƩƩn van mijn ouders heeft diabetes (waar het nu door stress ook niet echt stabiel mee is) en zoekt een paar keer per week mijn grootouders op omdat zij anders niemand zien. Maar mijn ouders zijn ook prima in staat om te videobellen, dat scheelt wel.
Maar goed ik ben er nog niet helemaal uit hoor.

2 likes

Ik kan wel bij mijn ouders op bezoek maar ik vind het wel moeilijk dat ik ze niet even gewoon een knuffel kan geven :frowning:

2 likes

@Shinshell @Flamoes
Ik denk dat een verschil ook zit of je moet reizen om je ouders te zien.
Ik zou niemand nu aanraden om met het ov te gaan om iemand te bezoeken.

Mijn ouders wonen op fietsafstand en ik denk dat ik dat idee van kletsen in de tuin wel voor elkaar ga krijgen. Ze hebben alleen een lange brandpoort voor de tuin dus dan moet niemand daardoor gaan maar ook dat lukt me denk ik wel.

1 like

En de eventuele kleinkinderen… de dreumes wil gewoon naar opa. Punt. We hadden opa door het raam even gesproken, maar dat gaf een enorm drama; huilen schreeuwen ā€œdie die die! Opa opa!ā€
Dat ik me afvraag of dat nou zo goed is voor beide…

Edit; tegelijkertijd ben ik dankbaar dat we een paar jaar terug toch besloten hebben hier (op loopafstand) te gaan wonen, en niet in de stad/dorp waar we eigenlijk misschien liever wilden wonen.
Altijd gezegd dat nu mijn vader ouder werd ik dichtbij wilde wonen, en daar wooncomfkrt voor wilde inleveren; en het is heel fijn dat dat nu zo uitpakt. Even boodschappen brengen oid is nu zo gepiept :yellow_heart:

10 likes

Vandaag werk ik een dienst bij het rouwvervoer, en kom ik dus in verschillende ziekenhuizen en verzorgingshuizen en ookal kom ik elke dag in aanraking met mogelijke/besmette patiƫnten, vandaag vind ik het ergens best spannend/eng.

24 likes

Kan ik me goed voorstellen.

In mijn supermarkt is een besmette vrouw gewoon haar boodschapjes komen doen.
Want ja ze moest ook gewoon eten.

Ik heb net een nieuwe lijst met regels gekregen met een Max aantal klanten… dit gaat echt ff een kut dag worden.

2 likes

Heb helaas geen fiets hier! Woon in het centrum van een grote stad dus doe eigenlijk alles lopend. Alleen nu vind ik het wel heel lastig want een fiets zou idd echt een goeie oplossing zijn geweest.
Ahw :heart: ik had het gisteravond heel erg, kan het nu wat beter relativeren. Hang in there, je bent niet alleen :heart:

1 like

Meh, weer zo’ n dag vandaag. :(.

1 like