Coronavirus #3

Die nu in Nieuw Zeeland zitten?

Positief ding aan dit thuiswerken (vandaag is mijn eerste thuiswerkdag ivm werken in het onderwijs); mijn studeerkamer is straks hartstikke opgeruimd en leuk!
Een gezellig klein whiteboard, spulletjes aan de kant, laptops op een standaard.
Moet wel zeggen dat ik dus eerst naar de action moest om inkopen te doen (eettafel ging niet, dan liep het bloed uit mijn hand weg), maar dat heb ik heel vroeg gedaan zodat ik bijna niemand tegen kwam.
Ik denk dat ik een prima werkkamer heb aan het einde van de week :stuck_out_tongue: !

Zouden mensen hierdoor juist nog meer gaan hamsteren? Lijkt me echt kut. Moet je al in een wachtrij staan om de winkel binnen te mogen, is alles op😑

Edit: wellicht overbodig, maar uiteraard snap ik de maatregel wel en vind ik het ook goed dat dit wordt uitgevoerd!

3 likes

Ah, mijn moeder appte net dat het ineens tot haar doordringt dat 1 juni echt nog lang duurt… Ik belde haar daarna even en ze was het meteen alweer aan het relativeren:

• maar gelukkig is het lekker weer en gebeurt dit niet in de winter!
  • pietje en klaasje hebben het veel erger, hun moeder is ziek in een verpleeghuis en die mogen ze nu niet opzoeken.
  • gelukkig is het niet vorig jaar, net na het overlijden van je vader.
  • oh, ik had verwacht nog slechter te slapen dan anders, maar ik slaap gelukkig goed!

Haha, vind het zo fijn dat ze altijd positief denkt.

44 likes

wel onder de betaalmuur

Ja ik heb ook wat positieve kanten verzameld:

• veel geld besparen, wat ook fijn is in het geval ik mijn baan verlies
  • het huis is nog nooit zo schoon geweest omdat ik allemaal rotklussen nu zie als leuke activiteiten
  • de afwas wordt elke dag gedaan
  • elke dag tijd om een youtube filmpje met oefeningen te doen
10 likes

Denk dat hier wel genoeg Psychologie achter zit. 2 weken geleden mochten we geen handen meer schudden, toen maakte iedereen nog geintjes daarover…

Behalve mijn Italiaanse collega’s die hielden zich er direct aan…

Trump wil zo snel mogelijk de economie weer draaiende houden… Wat een loser.

Weet iemand toevallig waar de regels staan over hoeveel mensen er in een winkel mogen komen? Wordt dat bepaald door de overheid, verschilt het per vierkante meters of is het je eigen verantwoordelijkheid als winkel indien er maar 1,5 meter afstand wordt gehouden? Ik kan geen duidelijke informatie vinden op de website van Rijksoverheid.

Op de nos app staat volgens mij 1 per 10 vierkante meter

Plus verplicht winkelwagen of bij kleine winkels een mandje

1 like

volgens mijn teamleider zou dat eigenlijk pas later naar buiten moeten komen dus dat volgt allemaal nog (behalve de 1 per vierkante meter en winkelwagens verplicht(

liever geen Pasen dan geen kerst

13 likes

Ja echt veeeeel liever nu. Als ik nu naar buiten kijk dan word ik al vrolijk van de blauwe lucht en de zon op het water. Als ik drie maanden in de winter binnen had moeten zitten dan zou ik echt de hele dag janken denk ik.

12 likes

Oef, ik denk dat ik al heel snel eenzaam en ongelukkig zou worden van drie maanden thuis zitten in de winter. Ook al heb ik geen tuin, daglicht doet zoveel met mijn humeur.

1 like

Ah top! Ik werk bij een adviseur voor huurders van winkelpanden en wilden graag alvast een overzicht voor iedereen maken. Maar dat lukt dus eigenlijk niet eens momenteel haha.

1 like

Voor mijn schoonmoeder is dit dus wel zo, afgelopen januari weduwe geworden. En die zit inderdaad vreselijk in zak en as, zo lastig om aan te zien.

1 like

haha daar gaan we weer hamsteren 3. 0

1 like

Ik denk misschien wel dat het door mag gaan tegen die tijd, maar ik denk dat ze het toch afblazen omdat ze het risico niet willen nemen qua geld en organisatie. Althans, ik denk dat als je zo’n groot festival organiseert dat je daar al voor juni aan moet beginnen en de verzekering dekt het tot nu toe niet als je een evenement moet afblazen vanwege corona.

4 likes

Het probleem met dergelijke festivals is dat er ook zeer veel mensen ( zowel bezoek als artiest) van buiten Nederland op afkomen. We zijn dus ook sterk afhankelijk van hoe het onze buurlanden vergaat.
We kunnen hier wel “virusvrij” zijn, maar als het Duitsland, België en de UK nog doorgaat dan kan in je september weer opnieuw beginnen met de ellende. Plus al die artiesten die veelal uit de US hier naar toe moeten reizen…

Ik zou dus zeggen, doe maar ff niet dit jaar.

3 likes

Zelfs al is de situatie tegen die tijd onder controle in Nederland, die artiesten komen uit alle hoeken van de wereld. Als daar landen tussenzitten waar corona nog actief rondwaart kunnen die ook niet gaan touren. Ik kan me niet voorstellen dat Lowlands doorgaat.

1 like