Coronavirus #3

Zo bizar te beseffen dat alle bevrijdingsdag festiviteiten niet door gaan. Festivals, marktjes, alles door het hele land.

2 likes

Nog een positief puntje, ik werk als postbode en bezorg de laatste week veel meer handgeschreven kaartjes dan voorheen (de reden waarom is natuurlijk niet fijn maar ik vind het wel mooi dat er dus ook mensen zijn die overstappen op 'n kaartje sturen)

38 likes

Hebben jullie ook dat als je lekker thuis in je bubbel zit, je het soms even ā€˜vergeet’ ofzo?
Ik had gister dit gesprek met mn vriend:

Ik: zullen we binnenkort weer even lekker bij favo restaurant uit eten gaan :grin:?
Hij: ja lieverd, maar dat kan niet ivm corona
Ik: oh nee tuurlijk… zullen we dan zaterdag even naar de markt om lekker hapjes en wijn te kopen?
Hij: eeehhh…

Echt, soms sta ik er zó niet bij stil als eventjes alles normaal lijkt. Het is zo gewoon geworden om ā€˜even’ naar de markt te gaan, ā€˜even’ te borrelen in een cafĆ© etc.

30 likes

Ik vond dit opiniestuk ook interessant hierover (weet niet of het al eerder gepost is):

https://www.statnews.com/2020/03/17/a-fiasco-in-the-making-as-the-coronavirus-pandemic-takes-hold-we-are-making-decisions-without-reliable-data/

3 likes

Schrik er toch weer van, wat veel…

4 likes

Gek hoe ik deze cijfers obsessief bekeek toen het nog om 90, 150 en 180 man ging en nu kijk ik zelf niet eens meer op rivm en zie ik 5000 en doet het me weinig. Niet dat het me weinig doet dat zoveel mensen ziek zijn (!!!) maar gewoon het getal - het is nu allemaal zo ā€˜naar verwachting’.

8 likes

Ik vind het wel opmerkelijk dat het aantal patiƫnten bijna precies 50/50 is qua mannen en vrouwen, maar zowel het aantal ziekenhuisopnames als het aantal doden is bijna 2/3 man en maar 1/3 vrouw. Hoe zou dat komen? @Ovenschaal misschien nog een hypothese of bron over?

1 like

Ik schrik hier ook van! Bijna het dubbele van gisteren.

3 likes

Het RIVM had al aangegeven dat ze verwachtten dat deze week de piek zou zijn toch?

Daar gaan we dan…

:frown:

2 likes

Ik vind het echt zooooo bizar allemaal. Soms geloof ik echt nog niet dat dit echt is en denk ik dat het snel weer allemaal verdwenen is, maar dat kickt de realiteit weer in.

8 likes

Ik las ook berichten van het RIVM dat deze week cruciaal was om te zien of de maatregelen hielpen. Maar zie nu dat ze weer zeggen pas vanaf het einde van de week. :woman_shrugging:

we weten dat er meer besmettingen zijn dan genoemd, maar vind het dus vooral zorgwekkend dat dus die 5560 echt ziek er van zijn of dus zorgverleners zijn… of lees ik het verkeerd?

goed en heel relevant dat ze die laatste aanvulling eraan hebben toegevoegd over de maatregelen en het effect.

Jaa dit heb ik ook af en toe, dan word ik wakker 's ochtends en hoop dat het gewoon een slechte droom is geweest!

Argh allemaal mensen op twitter ook weer die nu roepen dat de diploma’s dit jaar niks waard zijn omdat er geen eindexamens zijn. Alsof die kinderen hier om gevraagd hebben. :rage:

10 likes

klopt ook niet dat ze het examen niet maken betekent niet dat ze de kennis missen

6 likes

Bah, had gisteren toch een beetje valse hoop met die minder doden en besmettingen :pensive:

Dit riepen zelfs collega’s hier op school. Eentje zei zelfs ā€˜als ik een goede leerling was zou ik het volgend jaar opnieuw willen doen’. Uh nee? De meeste leerlingen willen gewoon door naar hun vervolgopleiding en geen jaar verliezen

25 likes

Hahaha omg :unamused:

Hahaha ja hoor, is die nooit jong geweest?
Ik ken echt niemand die vrijwillig nog ff een jaartje over zou doen in deze situatie hoor doeii

4 likes

Ja, dit? Natuurlijk is het CE een belangrijke afronding, maar kom op zeg, als je die kunt afronden betekent het niet dat je het dan beter gaat doen op je vervolgopleiding. Voor mij waren de CE’s 3 weken blokken en daarna keihard wegdrinken in Lloret de Mar.

31 likes