volgens mijn teamleider zou dat eigenlijk pas later naar buiten moeten komen dus dat volgt allemaal nog (behalve de 1 per vierkante meter en winkelwagens verplicht(
liever geen Pasen dan geen kerst
Ja echt veeeeel liever nu. Als ik nu naar buiten kijk dan word ik al vrolijk van de blauwe lucht en de zon op het water. Als ik drie maanden in de winter binnen had moeten zitten dan zou ik echt de hele dag janken denk ik.
Oef, ik denk dat ik al heel snel eenzaam en ongelukkig zou worden van drie maanden thuis zitten in de winter. Ook al heb ik geen tuin, daglicht doet zoveel met mijn humeur.
Ah top! Ik werk bij een adviseur voor huurders van winkelpanden en wilden graag alvast een overzicht voor iedereen maken. Maar dat lukt dus eigenlijk niet eens momenteel haha.
Voor mijn schoonmoeder is dit dus wel zo, afgelopen januari weduwe geworden. En die zit inderdaad vreselijk in zak en as, zo lastig om aan te zien.
haha daar gaan we weer hamsteren 3. 0
Ik denk misschien wel dat het door mag gaan tegen die tijd, maar ik denk dat ze het toch afblazen omdat ze het risico niet willen nemen qua geld en organisatie. Althans, ik denk dat als je zoān groot festival organiseert dat je daar al voor juni aan moet beginnen en de verzekering dekt het tot nu toe niet als je een evenement moet afblazen vanwege corona.
Het probleem met dergelijke festivals is dat er ook zeer veel mensen ( zowel bezoek als artiest) van buiten Nederland op afkomen. We zijn dus ook sterk afhankelijk van hoe het onze buurlanden vergaat.
We kunnen hier wel āvirusvrijā zijn, maar als het Duitsland, BelgiĆ« en de UK nog doorgaat dan kan in je september weer opnieuw beginnen met de ellende. Plus al die artiesten die veelal uit de US hier naar toe moeten reizenā¦
Ik zou dus zeggen, doe maar ff niet dit jaar.
Zelfs al is de situatie tegen die tijd onder controle in Nederland, die artiesten komen uit alle hoeken van de wereld. Als daar landen tussenzitten waar corona nog actief rondwaart kunnen die ook niet gaan touren. Ik kan me niet voorstellen dat Lowlands doorgaat.
Zo bizar te beseffen dat alle bevrijdingsdag festiviteiten niet door gaan. Festivals, marktjes, alles door het hele land.
Nog een positief puntje, ik werk als postbode en bezorg de laatste week veel meer handgeschreven kaartjes dan voorheen (de reden waarom is natuurlijk niet fijn maar ik vind het wel mooi dat er dus ook mensen zijn die overstappen op 'n kaartje sturen)
Hebben jullie ook dat als je lekker thuis in je bubbel zit, je het soms even āvergeetā ofzo?
Ik had gister dit gesprek met mn vriend:
Ik: zullen we binnenkort weer even lekker bij favo restaurant uit eten gaan ?
Hij: ja lieverd, maar dat kan niet ivm corona
Ik: oh nee tuurlijk⦠zullen we dan zaterdag even naar de markt om lekker hapjes en wijn te kopen?
Hij: eeehhhā¦
Echt, soms sta ik er zó niet bij stil als eventjes alles normaal lijkt. Het is zo gewoon geworden om āevenā naar de markt te gaan, āevenā te borrelen in een cafĆ© etc.
Ik vond dit opiniestuk ook interessant hierover (weet niet of het al eerder gepost is):
Schrik er toch weer van, wat veelā¦
Gek hoe ik deze cijfers obsessief bekeek toen het nog om 90, 150 en 180 man ging en nu kijk ik zelf niet eens meer op rivm en zie ik 5000 en doet het me weinig. Niet dat het me weinig doet dat zoveel mensen ziek zijn (!!!) maar gewoon het getal - het is nu allemaal zo ānaar verwachtingā.
Ik vind het wel opmerkelijk dat het aantal patiƫnten bijna precies 50/50 is qua mannen en vrouwen, maar zowel het aantal ziekenhuisopnames als het aantal doden is bijna 2/3 man en maar 1/3 vrouw. Hoe zou dat komen? @Ovenschaal misschien nog een hypothese of bron over?
Ik schrik hier ook van! Bijna het dubbele van gisteren.
Het RIVM had al aangegeven dat ze verwachtten dat deze week de piek zou zijn toch?
Daar gaan we danā¦
Ik vind het echt zooooo bizar allemaal. Soms geloof ik echt nog niet dat dit echt is en denk ik dat het snel weer allemaal verdwenen is, maar dat kickt de realiteit weer in.