Coronavirus #3

Ik las ook berichten van het RIVM dat deze week cruciaal was om te zien of de maatregelen hielpen. Maar zie nu dat ze weer zeggen pas vanaf het einde van de week. :woman_shrugging:

we weten dat er meer besmettingen zijn dan genoemd, maar vind het dus vooral zorgwekkend dat dus die 5560 echt ziek er van zijn of dus zorgverleners zijn… of lees ik het verkeerd?

goed en heel relevant dat ze die laatste aanvulling eraan hebben toegevoegd over de maatregelen en het effect.

Jaa dit heb ik ook af en toe, dan word ik wakker 's ochtends en hoop dat het gewoon een slechte droom is geweest!

Argh allemaal mensen op twitter ook weer die nu roepen dat de diploma’s dit jaar niks waard zijn omdat er geen eindexamens zijn. Alsof die kinderen hier om gevraagd hebben. :rage:

10 likes

klopt ook niet dat ze het examen niet maken betekent niet dat ze de kennis missen

6 likes

Bah, had gisteren toch een beetje valse hoop met die minder doden en besmettingen :pensive:

Dit riepen zelfs collega’s hier op school. Eentje zei zelfs ā€˜als ik een goede leerling was zou ik het volgend jaar opnieuw willen doen’. Uh nee? De meeste leerlingen willen gewoon door naar hun vervolgopleiding en geen jaar verliezen

25 likes

Hahaha omg :unamused:

Hahaha ja hoor, is die nooit jong geweest?
Ik ken echt niemand die vrijwillig nog ff een jaartje over zou doen in deze situatie hoor doeii

4 likes

Ja, dit? Natuurlijk is het CE een belangrijke afronding, maar kom op zeg, als je die kunt afronden betekent het niet dat je het dan beter gaat doen op je vervolgopleiding. Voor mij waren de CE’s 3 weken blokken en daarna keihard wegdrinken in Lloret de Mar.

31 likes

Ik zat niet in NL op school maar ik heb die eindexamens altijd een raar fenomeen gevonden. Dat is toch een momentopname? Je kan toch beter kijken naar hoe studenten doorheen het jaar presenteren ipv alles af te laten hangen van 1 examenperiode? Ik heb ook niet het gevoel dat ik iets gemist heb in mijn leven door geen CE te doen

2 likes

Ik vond CE ook veel makkelijker dan SE, dus het zegt echt niks als je CE een jaar mist.

3 likes

Mijn zusje zit in mavo 4 en is dus super blij dat ze geen examen hoeft te doen

6 likes

Oh toevallig! Interessant, dankje.

Offtopic over cijferopbouw

Het centraal examen bepaalt 50% van je eindcijfer, de andere 50% wordt bepaald met schoolexamens die gedurende de laatste 2/3 jaar van de middelbare school worden afgenomen. Dit schoolexamen zijn toetsen maar bijvoorbeeld ook een profielwerkstuk en op het vmbo ook praktische opdrachten. Dus er wordt ook gekeken naar hoe de studenten in de laatste 2/3 jaar presteren. Het is inderdaad nog steeds een momentopname, maar gelukkig niet allesbepalend

1 like

Tot zover mijn ijdele hoop de afgelopen 2 dagen dat er een daling was :frowning:

1 like

maar deze piek deze week was de verwachting/voorspelling al. vandaar dat sommigen er niet van ā€˜schrikken’
naar verwachting (rivm) merken we eind deze week begin volgende week het effect van de maatregelen!

1 like

Haha nee precies. Ik was keihard gezakt als ze me hadden beoordeeld op m’n SE cijfers, ging volgens mij met 5 onvoldoendes m’n CE in :joy: (en toen dus wĆ©l in 1x geslaagd)

wat @Oprah en @Enthusiasm al zeiden, de mensen die nu overleden zijn, zijn nog besmet geraakt voor alle maatregelingen ingevoerd zijn. Dus nog even geduld (al is het natuurlijk logisch dat je liever een daling ziet)

2 likes

ik heb geen bron maar een collega vertelde me dat er op een webinar (goed verhaal dit) werd gezegd dat de minderheid van de IC patiƫnten en overlijdens tot de rokersgroep behoort. Heb het zelf nog niet gecheckt.