Ik heb even gemist wanneer je uitgerekend bent maar moet je ook in zo’n hotel? Lijkt me echt zo gek om nu een kindje te krijgen en dan later te vertellen “ja mama kreeg je in het v/d Valk maar er was geen ontbijtbuffet bummerrr”
Oh wat spannend! Optie thuisbevalling was ik helemaal vergeten haha, is natuurlijk logischer nu. Dat zou grappig zijn, bevallen op je oude werkplek, ook een mooie om later uit te leggen aan je spruit.
Dat stukje over alleen toegestaan met medische indicatie geldt nog niet overal… toch? Hoop ik :’)
Bijna overal wel (aldus onze vk). Omdat ze bedden écht nodig hebben.
Dus dit soort alternatieven in t hotel, een soort kraamhotel/verplaatste thuisbevalling moeten daar ene alternatief voor worden…
Jeetje wel een bijzondere zwangerschap heb je nu ja!
En gewoon nieuwsgierig, misschien had je het al verteld, maar is de baby daddy nog in het buitenland of wel weer terug in NL?
Even iets anders waarvan ik niet weet of het in dit topic hoort - als het niet mag haal ik het weg. Een vriendin van mij werkt in een bedrijf dat zorg verleent en waarvan al is aangekondigd door zowel de beroepsvereniging als Grapperhaus dat zorg nu zoveel mogelijk op afstand moet plaatsvinden (bv met beeldbellen, tenzij een arts een indicatie geeft dat behandeling toch per se door moet gaan). De eigenaar van het bedrijf wil echter dat iedereen het werk gewoon blijft voortzetten met de maatregelen van een paar weken geleden omdat ze bang zijn anders failliet te gaan, en vraagt dus het personeel om gewoon cliënten te blijven behandelen face to face, vaak handen wassen, etc… Het personeel durft er niet tegen in opstand te komen, en sommige collega’s denken dat zij behoren tot het essentiële zorgpersoneel dat toch gewoon door moet werken, zélfs als ze een verkoudheid hebben Zou er nu een meldpunt voor dit soort praktijken komen vanuit de overheid? Om het allemaal nog erger te maken zit dit bedrijf ook nog eens midden in het gebied waar de ergste uitbraak is.
Ik vraag het me ook af. Ik werk voor een bedrijf die veel online diensten doen. Iedereen kan makkelijk thuis werken (doe ik ook, gaat makkelijk), maar het kantoor is nog steeds open en er blijven mensen op kantoor werken. Ik vind t eigenlijk gewoon arrogant, heel NL is thuis maar dit moet koste wat kost open blijven.
Ik zie dat ook inderdaad veel meer!
Pff jeetje word gek van alle verschillende informatie overal. Heb gister m’n zorgen geuit naar 1 vd verloskundigen, die zei dat daar helemaal geen sprake van was blabla. Voelde me totaal niet gehoord ook en maak me alleen naar meer zorgen omdat ik verhalen als deze juist op meer plekken tegenkom…
Precies, vind ik van mijn en vele andere werkgevers ook, achten zichzelf zo belangrijk?
De hele retail en horeca ligt op z’n gat, scholen zijn gesloten en zelfs fysiotherapeuten en poliklinieken werken op afstand maar deze directeuren vinden hun eigen bedrijf wel een uitzondering? Jemig ja, dat vind ik ook echt arrogant.
Op de site van de KNOV (Koninklijke bblabla verloskundigen) staat alle algemene informatie.
Dat geldt als sort of zeer graag over te nemen advies. Maar goed, daar kan een vk van afwijken
Wij hebben vanochtend pas te horen gekregen dat we overlijdens aan covid-19 zelf moeten melden aan de GGD, we hebben dus nu nog weer een paar mensen van het weekend gemeld. Ik kan me goed voorstellen dat dat in andere ziekenhuizen ook zo gaat, dus die variatie in sterftecijfers zegt eigenlijk maar heel weinig over welke kant het werkelijk op gaat.
Wat ik me nog afvroeg trouwens is of er al een topic is voor ‘Quarantaine Tips’: tips voor thuis werken, sporten (streams, videos), online cultuur zoals festivals/concerten/musea, en of mensen hier uberhaupt op zitten te wachten.
Ik zie namelijk steeds meer dingen voorbij komen, maar vind het niet helemaal passen in dit topic.
Ja! dit lijkt me leuk aangezien ik me echt doodverveel.
Heel erg bedankt voor het delen! Ik dacht al dat er al iets moest zijn ergens op dit forum, maar kon t niet vinden. Vandaar dat ik het even vroeg haha.
Ik heb ook al gehoord van een verpleeghuisorganisatie die alvast een bepaalde locatie heeft aangewezen waar besmette bewoners naartoe moeten. Hopelijk gaat het niet nodig zijn.
Waar ik woon is vanaf vrijdag een lockdown! Denk wel de beste beslissing, maar wel heel erg gek!
@tuula is jouw vriendin inmiddels veilig terug in NL?
1 rol voor 12 dagen pp? Dat is toch heel weinig haha?
Mijn docenten weigeren dus zo lessen op te nemen omdat dat teveel werk is en teveel wennen voor ze op dit moment
Mijn vriend is afgelopen week ziek geweest. De symptomen leken op corona, maar hij heeft gelukkig geen zware koorts gehad of iets en voelt zich langzaam steeds beter. Maar grote kans dat ik ben aangestoken natuurlijk, ik begon gister al te snotteren. Nu ga ik voorlopig dus helemaal niet meer naar buiten, ook niet een rondje wandelen met de lunch, en dat valt me wel even tegen zeg. Ik heb niet dit hele topic kunnen bijhouden, maar zijn er hier al meer die echt het huis niet uit kunnen?