Coronavirus #3

Vooral “je hebt jarenlang Excel-sheets gemaakt alsof je leven ervan afhing,en nu blijkt dat niemands leven ervan afhing”.Thanks haha :+1:t2:

4 likes

Ook eerst heel snel de grenzen dicht terwijl toen al werd gezegd dat ze zich vooral zorgen moesten gaan maken om de verspreiding binnen Amerika.
Ik vind de situatie in Amerika echt beangstigend, met veel armoede en slechte zorg.
Ik zou in juni mijn opa en oma bezoeken in Amerika, maar we zijn nu al alles aan het annuleren. Ben wel bang dat het daar erg uit de hand gaat lopen en mijn opa en oma zijn allebei heel erg risicogroep (overgewicht, diabetes, oma paar maanden geleden hartoperatie, opa maand geleden opgenomen en heel zwak) dus ben heel bang dat we ook niet meer de kans krijgen om ze te bezoeken.

1 like

Ohnee… Verschrikkelijk.

1 like

Dit is toch niet heel veel anders dan “Ja ik heb iemand misbruikt maar ik voel me OOK onbegrepen” gedrag? Moeten we nou echt beetje zielig gaan zitten doen omdat we niet de hemel in geprezen worden als je geen werk hebt waar mensen nu hun bewondering voor uitten?

2 likes

Jeetje! Het lijkt me oprecht zo kut om nu ergens in het buitenland te zitten terwijl deze hele situatie gaande is. Sterkte! Hopelijk kun je je een beetje vermaken. En echt mega balen van die trail… Is het nog een optie om het later af te maken?

4 likes

Bah balen zeg :disappointed:

2 likes

Welke bescherming heb je nodig dan? Ons wordt verteld dat het gelijk is aan influenza, dode mensen hoesten niet, dus is alleen handschoenen (of als je dichterbij komt een schort) voldoende.

Komt toch nog wel eens lucht uit overledenen?

Het nos journaal heeft nu aan het einde telkens een soort van vrolijk nieuwsberichtje, ik vind het zo aandoenlijk haha. Gisteren iets over ooievaars en nu iets over twee broers :pleading_face:

17 likes

Door het vervoeren van een overledene kan er toch nog lucht ontsnappen. Plus dat het virus waarschijnlijk wel ook buiten het lichaam op enkele plaatsen overleeft.

En de schildpadden dan!!

Ik vraag me opeens af hoe het nu met de Oeigoeren in China is. Is daar nieuws over geweest?

2 likes

Wij zijn verplicht om een heel pak aan te hebben, dubbele handschoenen, bril en een FFP2 masker. Het virus is nog 3 dagen “actief” zou nog besmettelijk kunnen zijn.

Interessant wel. Doen jullie dat ook allemaal bij gewone influenza-patiënten? Je zou denken, geen hoesten, geen aerosolen, dus ook geen kans dat jij die inademt of in je ogen krijgt. Het virus zit wel aan/op de patiënt, daarom heb je handschoenen/schort aan.

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/informatie-voor-professionals/postmortale_zorgverlening

3 likes

Verzorgen doen wij wel altijd met een masker en een beschermende overal aan ja.
Dit zijn “onze” regels, zet ze even in een spoiler.

Samenvatting

2 likes

Nee joh tuurlijk niet. Ik bedoel gewoon dat mn eigen werk super nutteloos voelt en ik wilde dat ik ook iets kon betekenen voor anderen.

1 like

Wow ja, heel onprofessioneel en onnodig.

Ik heb het idee dat onze politici (belgische) heel hard proberen om te laten zien hoe “slecht” anderen het doen om er zo zelf beter uit te komen terwijl het helemaal nog niet zeker is of dit echt het geval is. En die cijfers waarin Nederland de trend van Italië volgt is, zoals hier al eerder getoond, out of context.
Inderdaad onprofessioneel gedrag van belgische kant. Mijn excuses :stuck_out_tongue:

10 likes

Bizar :joy:

1 like

Nee dat weet je niet met zekerheid, maar ik ben sowieso wel van mening dat er een groot risico wordt genomen in NL. Beter te strenge maatregelen waarin teruggeschroefd kan worden vind ik. Sowieso vind ik de aanpak in België beter en ben ook onder de indruk hoe het hier onderzocht wordt (wekelijkse corona-enquête bv om effectieve gedragswijzigingen en impact ervan in kaart te brengen).

1 like