Coronavirus #3

Nee precies. Ik vind ook niet dat het aan een Belg is om te oordelen over de NLse aanpak op nationale (Nederlandstalige) tv? En al helemaal niet midden in de crisis, terwijl zoveel mensen angstig zijn en er zoveel onzekerheid heerst.

5 likes

Zijn de mannen ook een keer de pineut. :stuck_out_tongue:

Ik lees op de zelfde nieuwssite nu deze https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3177219/Sophie-maakt-persoonlijke-gedichten-op-aanvraag-om-mensen-op-te-fleuren

Van koffiebar naar ook nog centen verdienen met rijmpjes. Had ik ook gewoon moeten doen.

Ik heb wel een “too little, too late” gevoel erbij, maar hoop uiteraard dat niet niet het geval gaat zijn.

1 like

Normaal niet. Het gaat wel terugkomen, dat is een feit. Maar veel mensen zijn nu al besmet, waardoor het in een volgende golf hoogstwaarschijnlijk allemaal gelijkmatiger gaat. Maar je hebt wel gelijk als je vindt dat dit allemaal ook maar speculatie is.

3 likes

En de anderen geïnteresseerden, dit is een aanrader: https://www.facebook.com/vfsoofficial/videos/2505667813083728/

Vooral de tweede presentatie gaat hier dieper op in (vanaf 48:00 ongeveer), het epidemiologische. De eerste gaat meer over het gezondheidsaspect, ook heel interessant. Panelgesprek ook, enkel lastig te volgen door het slecht afgestelde geluid.

2 likes

Ook daar en ja en nee :stuck_out_tongue: .

1. We weten nog niet zeker hoe de immuniteit verloopt voor dit virus. Sommige bronnen zeggen dat het gelijkaardig zal zijn als het gewone griepvirus en we dus jaarlijks gaan moeten kijken welke variant nu weer op hol geslaan is. Maar anderen zeggen dat dit meer lijkt op het SARS virus en van dat virus weten we tot nu dat er een langdurige immuniteit bestaat, als in: al zeker 10 jaar. Dus meer zoals mazelen en windpokken.
  2. En daarnaast is nu dus het probleem dat dit een grote ongekende nieuwe “speler” is op de virusmarkt. Als we volgend jaar dit virus beter in kaart hebben gebracht, zal er ook minder chaos heersen want we zullen voorbereid zijn en beter weten hoe het werkt met isolatie, medicatie, materialen ed.
  3. En ze hopen om tegen volgend jaar zicht te hebben op een vaccin en/of geneesmiddelen. Maar niks is zeker.

Edit: vergelijk het met toen ze eerst HIV ontdekten. Was toen ook een overloop en drama en chaos. Maar nu is dit iets waarvan we weten welke maatregelen we moeten nemen om besmetting te vermijden en zelfs hoe we het virus kunnen onderdrukken zodat er geen AIDS ontstaat.

9 likes

Ik heb mij de afgelopen week zo streng aan alle maatregelen gehouden en voelde mij redelijk safe. Nu na 2 dagen werken ben ik weer helemaal in paniek. De cliënten snappen gewoon niet dat ze 1.5 meter afstand moeten houden en komen gerust met 4 man in de keuken bij mij staan, terwijl ze ook nog met verkouden mensen afspreken.
In de supermarkt was het heerlijk rustig, alles goed aangevuld maar ook hier houden mensen potverdomme geen afstand.

Heb nu echt het gevoel dat mijn week niks doen voor niks was omdat ik nu alsnog veel risico loop. (Weet dat het natuurlijk niet echt voor niks was.)
Heb het wel besproken op werk en krijg gelukkig volgende week de ruimte om veel eigen invulling te doen en te werken op momenten dat bewoners veelal slapen.

Ik zit World War Z te kijken en lees ondertussen de updates van de nos. Geen aanrader. Doe het vooral niet

7 likes

Ik denk ook niet dat 1,5 meter afstand houden van je cliënten haalbaar is als je in de zorg werkt toch?

stel je voor dit word een jaarlijkse traditie :joy:

3 likes

Mijn werk is dicht! Ben er heel blij mee want toen ik zei dat ik niet meer durfde te komen, of ja niet meer wilde komen, werd ik eigenlijk een beetje belachelijk gemaakt door de collega’s. We zijn vooralsnog tot de 14e dicht. Goeie keuze!

13 likes

Ja jongens voortaan gaan we elk jaar op 1 januari klokslag 00:00 in lockdown tot 1 juni 00:00.
En dan met van die ‘the purge’ achtige sirenes en meldingen op alle televisiezenders.
En dat dan alle huizen afgesloten worden met Corona werende rolluiken.
Sorry heb even teveel fantasie :grimacing:

19 likes

‘Mijn’ campus wordt even landelijk door het slijk gehaald op basis van een facebookpost van de politie dat onjuiste info bevat. Ik vind het echt vervelend, want juist veel van die studenten die met 14 man hun voorzieningen (zoals woonkamer en keuken maar sommigen ook douche en wc) moeten delen hebben besloten om in zelfquarantaine te gaan omdat ze met veel mensen wonen en niemand anders willen besmetten.
Ze worden nu weggezet als studenten die ‘maar door blijven feesten’ terwijl ze enkel met hun eigen huisgenoten in contact komen. (En wel harde muziek draaien, dus een maatregel voor geluidsoverlast was misschien op zijn plaats. Maar niet dit.)

Ik schrik ook echt van de reacties als: ‘deuren dichtlassen en laten sterven.’

(Ik deel geen voorzieningen dus voor mij geen gezelligheid helaas.)

8 likes

ik vind dat het kabinet wel een zware taak heeft. Enerzijds wil je de bevolking beschermen, want gezondheid gaat voor alles. Maar je wil ook niet in een financiele crisis terecht komen. En overal om je heen hoor je experts elkaar tegenspreken, collega’s die roepen om een lockdown, de bevolking die ook een eigen mening heeft en zich ook niet overal aan houdt…

8 likes

Ja ben positief getest en vandaag 14e dag thuis. Gelukkig wel een tuin.

Klinkt echt afschuwelijk! Ontzettend veel succes en sterkte gewenst.

Pffff :cry:
Hang in there chick :heart:

Soms moet dat even (dagboeken). Niets is nu fout.
Krijgen jullie mentale ondersteuning ook of is het gewoon watertrappelen op dit moment en hopen dat je boven blijft?
Je doet het echt mega goed, heel veel sterkte :kissing_heart:

Lieve lieve @Krabsalade, je bent een topper! Heel veel respect voor jou en je collega’s! :heart:

Ik heb geen woorden, maar jij en je collega’s zijn fucking superhelden.

7 likes