Coronavirus #3

Veel sterkte, wat naar voor jullie allemaal!

1 like

Ik heb echt denk ik een fucked up moment gekregen om een baan te krijgen. Was liever 2 maanden geleden ofzo aangenomen.
Ben vorige week aangenomen, heb een week gewerkt, en ik zit nu thuis vanwege het feit dat ik vorige week naar Brabant moest. Moest van mijn baas in tijdelijke quarantaine en ben de afgelopen dagen verkouden geworden/hoofdpijn/misselijk. Vanmiddag zouden we bellen voor de rest van de week. Ik ben zo bang dat ik straks in mijn proefperiode ontslagen ga worden omdat ik verkouden ben geworden. :sob: ik weet ook niet of ik dan financieel vanuit de overheid ergens recht op heb.

4 likes

Godverdomme. Een collega van mijn vriend is eergister met verhoging en een verstopte neus naar werk gekomen. Wtf?? Wat bezielt je?

Een andere collega kreeg gister in de loop van de dag klachten en is ook naar huis gestuurd.

Ik werk gelukkig volledig vanuit huis nu. Maar ben toch best bang om zo via mn vriend aangestoken te worden door zijn domme, egoïstische collega’s

Ah ik baal, ik zou deze week als vrijwilliger beginnen bij een noodopvang voor ongedocumenteerde vluchtelingen. Alleen nu hoest ik soms en ben ik misselijk, dus denk dat het beter is als ik er niet heen ga, maar het voelt vreemd om je wegens zulke milde symptomen af te melden.

1 like

Oké, misschien is het ook niet helemaal gepast. Sorry, haal het weg :blush:

Mocht je nog baby spullen nodig hebben kan ik ook voor je kijken wat ik al kan missen. Onze dochter is nu al 9 weken oud, dus al uit de kleine maatjes.

13 likes

Ik val gewoon van mijn stoel van verbazing.

1 like

:heart:

1 like

Ik had vorige week een sollicitatiegesprek via Skype, denk dat ik vandaag of morgen meer hoor. Het gesprek ging voor mijn gevoel goed, moest nog een soort van assessment doen dat nu nagekeken wordt denk ik. Maar ben zo bang dat Corona er op de een of andere manier invloed op gaat hebben ofzo :disappointed_relieved: als ze überhaupt verder met mij willen natuurlijk.

Gebaseerd op modellen nog niet op de daadwerkelijk gemelde bestemmingen voor zover ik het begrijp.

edit: hier de hele pdf: https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/20200325_briefing_coronavirus_tweede_kamer_presentatie_rivm.pdf

2 likes

1 like

Ik vind het wel erg lief van je! Mag ik vragen hoe je bij dit werk bent gekomen?

1 like

Ik vind het toch best kut om te lezen dat iemand zich de ene dag nog goed kan voelen, en de andere dag dicht bij de dood is. Of dat mensen zich alleen moe voelen, niet benauwd en dat ze dan toch al zuurstof nodig hebben. (Ik wil haar niet taggen maar juist met rust laten, maar dit komt uit de post van viooltjes voor de mensen die zich afvragen hoe ik aan deze informatie kom).
Dan geeft de vraag “hoe voel je je” en je krijgt het antwoord “prima” dus amper meer informatie :sob:. Je zou dan iemand constant in de gaten moeten houden. En het antwoord “een beetje moe” kan dan al meteen ellende betekenen.
Ben zo bang wat er nog te wachten staat in de familie :o Terwijl, je hebt er verder toch geen invloed op. Maar vind hoe de ziekte zich uit toch wel echt kut om te horen.
Stel je voor, een paar weken geleden dachten we nog dat het op een normaal griepje leek…

8 likes

Thanks, al ga ik het vrees ik dus niet doen haha. Ik zag een oproep op facebook dat ze dringend vrijwilligers zochten omdat veel noodvoorzieningen nu bezig zijn met een 24u vergunning te krijgen ipv de 12u vergunning die ze nu vaak hebben. In welke stad woon je? Dan kan ik even voor je mee kijken of er daar ook iets is als je wilt.

Ik snap echt niet dat iemand zo een brief opstelt en dan misschien door een aantal anderen laat lezen (en sowieso degene die de opdracht daarvoor heeft gegeven). En dan íedereen denkt ja dit is een goed idee echt een goeie brief dit.
Ik kan er echt niet bij :honeybee:

4 likes

Toch tot juno dan wellicht

2 likes

Ik heb serieus het idee dat ik het heb door deze informatie. Ik heb al dagen dat ik me heel moe voel, waardoor ik telkens in slaap val op de bank en veel meer slaap dan normaal een rare druk op mijn borst voel, met vlagen hoofdpijn heb, en zelfs een paar keer diarree heb gehad. Ik hoest alleen niet, en ik heb geen koorts waardoor ik er dan maar vanuit ga dat ik me aanstel, want ik heb ook nogal hypochonder trekjes soms haha, maar hoe meer ik dit soort berichten lees hoe meer ik hem ga knijpen. Ik ben iig wel heel veel afstand aan het houden van mensen :sweat_smile: Just in case

2 likes

Ik snap dit niet
Op de overheidssite staat toch huwelijken en uitvaarten waarvoor een uitzondering is, niet ‘religieuze huwelijken en uitvaarten’? Of kijk ik zo scheef

1 like

Ik ben altijd al moe dus voor mij is het geen onderscheidend symptoom :sweat_smile:
Maar kut, maar meer dan zoveel mogelijk thuisblijven kun je denk ik niet doen? Ben je nog aan het werk nu?
Zou zo makkelijk zijn als hoge koorts echt het onderscheidende symptoom is :sob:

2 likes

eerst stond er met uitzondering van kerkelijke huwelijken en blabla, dus daar viel men over. Daarna werd dit herzien

2 likes