Coronavirus #3

Over die karretjes: bij mijn supermarkt gingen ze van de ene naar de andere persoon door. Logistiek kon het ook niet anders. Maar volgens mij waren de schoonmaakdoekjes gewoon babywipes en geen desinfecteerdoekjes.
Wel leuk om met twee aubergines in je kar af te rekenen.
Ik was mijn handen in ieder geval bij thuiskomst altijd en ook na het wegzetten van de boodschappen.

1 like

Ik heb een Corona-dilemma. Ik heb mijn besluit al genomen (heb afgezegd), maar ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Ik ben al een tijdje serieus aan het daten met iemand. We zouden een date hebben bij mij thuis, waar hij op de fiets naartoe zou komen. Voor de rest zitten we allebei zo’n beetje de hele dag thuis en komen we alleen buiten voor boodschappen doen en sporten. We vallen niet onder kwetsbare doelgroepen en hebben ook geen contact met mensen in die doelgroep (hoewel je dit natuurlijk nooit zeker weet). Wat zouden jullie doen?

• De date afzeggen
  • De date laten doorgaan

0 stemmers

Edit: en voor de volledigheid: mijn vriend en ik wonen niet samen (ja ik heb een vriend en een date, is verder niet relevant). Onze situatie is hetzelfde als wat ik hierboven beschrijf. We zien elkaar nu een paar keer per week, ik ga dan op de fiets i.p.v. met het OV naar hem toe.

• Kan prima
  • Kan echt niet

0 stemmers

Is dit verhaal ooit gedeeld of is dit te prive? Hahaha

1 like

Exact
 op mijn werk blijven mensen ook moeilijk doen. 8 mandjes bij de ingang, maximaal 8 mensen in de winkel. “Ook als ik alleen ff snel paracetemol wil pakken?!” Ja, ook dan. En alle mandjes direct ontsmetten na gebruik is niet mogelijk, dat kunnen wij met zo weinig personeel niet bijhouden. Verder hebben we allemaal tape met looproutes geplakt en zijn bepaalde gangpaden geblokkeerd zodat ze eenrichtingsverkeer zijn geworden.

Ben wel heel blij dat onze openingstijden zijn aangepast, later open en eerder dicht!! Kregen we ook al gezeik van klanten over, want volgens hen zou dat niks nuttigs bijdragen aan de veiligheid voor klanten. Terwijl het juist gebeurt zodat we met meer personeel kunnen vullen en schoonmaken als de winkel dicht is en er minder personeel op de vloer staat als de winkel open is. 1,5 meter afstand houden met allerlei vullers om je heen is ook gewoon niet mogelijk.

8 likes

Arme Stedman :sweat_smile:

https://twitter.com/sunniandthecity/status/1242387223284252672?s=21

De reacties er onder zijn savage ahaha.

1 like

Jaaaa!! Leuk! Denk ik hahaha.

1 like

Ja ik kan me nu al zo slecht voorstellen dat je met z’n allen op kantoor bent, zo veel mensen

Ik las ‘als we blijven leven’
 grimmig.

Ik krijg dus nu al een error in mijn hoofd als ik series zie met meerdere mensen mensen bij elkaar

11 likes

Ja mijn gevoel zegt niet daten, wel met je vriend afspreken. Maar wauw_isa heeft een aflevering over corona en polyamorie opgenomen (de poly podcast). Mss heb je daar wat aan? Isa + partners zien enkel elkaar.

1 like

Wat bijzonder dat de meningen hier zo over verdeeld zijn: de meerderheid stemt voor date afzeggen, maar de meerderheid stemt ook voor je vriend meerdere keren per week kunnen zien.

Wat is het wezenlijke verschil? Voegt het labeltje relatie dan echt zoveel toe? Ben wel benieuwd waar dat door komt!

6 likes

Haha ja ik ook. Grappig wel hoe dat werkt.

1 like

Ik denk wat @morale zegt

Dus het zou dan alleen gaan om het hebben van twee vaste contacten? Dat is wel een logische verklaring opzich, als iedereen met die gedachte zo heeft gestemd. Ik ben nu ook wel benieuwd wat er gestemd zou worden als het om twee afzonderlijke situaties gaat, dus zelfde omstandigheden,
1 contact, maar dan met/zonder relatie.

Oh lastig
Ik zie ook mijn vriend ondanks dat het misschien niet de meest verstandige keuze is, ik kan niet zonder hem
ik word gek als ik hem niet zie en ga er dan al helemaal aan onderdoor.

Een date klinkt in mijn ogen nog wat verder weg, ik zou een date makkelijker kunnen missen omdat het wat afstandelijker klinkt of voelt
Maar dat is voor mij persoonlijk

Ik belde net de gemeente en ik mag mijn rijbewijs officieel niet eens verlengen ook al verloopt ie 22 april.

Heb gezegd dat ik hem wel echt nodig heb voor mijn vitale beroep, en nu mag ik wel.

• ik fiets elke dag een half uur heen en terug. :no_mouth:, maar voor noodgevallen heb ik hem wel heel graag. -
38 likes

Ja exact! Haha, precies daarom wilde ik het hier vragen. De consensus is hier heel duidelijk “met nieuwe personen daten kan nu echt niet”, maar in principe is er dus geen verschil tussen mijn date en mijn vriend, behalve dus het label dat eraan hangt. En toch voelt het voor mezelf veel vanzelfsprekender om mijn date af te zeggen dan om mijn vriend niet meer te zien.

@Kusjessoldaat Wat een leuke tip, ik luister die podcast altijd graag! Ik ga hem zeker luisteren, thanks :blush:

@morale Ja, hier heb je wel een goed punt. Mijn date heeft ook een vriendin, zij wonen samen, en zij komt ook weer met mensen in contact in haar dagelijks leven
 Dus de cirkel van ‘potentiĂ«le via-via besmettingen’ wordt dan ineens wel veel groter. Dit is wel de meest objectieve manier om het te bekijken denk ik :blush:

@Keaton Eigenlijk heb jij natuurlijk gewoon gelijk (hoewel in de richtlijnen staat dat met twee personen binnenshuis afspreken wel mag)! Ik houd ook zeker geen 1.5 meter afstand tot mijn vriend, haha. Maar ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om hem niet meer te zien. Oké, nog één poll dan. Voor degenen met een partner waar je niet mee samenwoont:

• Wij zien elkaar nu niet
  • Wij zien elkaar wel en reizen met het OV naar elkaar
  • Wij zien elkaar wel, maar reizen niet met het OV

0 stemmers

1 like

Ik vind eigenlijk dat je gewoon zo min mogelijk mensen moet zien en ik vind je vriend of date niet noodzakelijk. En als je dan toch afspreekt moet je volgens de regels 1,5 meter afstand houden en het lijkt me sterk dat mensen dat met hun vriend of serieuze date doen. Dus dan denk ik van nee blijf gewoon maar thuis. Tuurlijk kut als je niet samenwoont met je partner maar ja de situatie is nu eenmaal rot en daar moet iedereen mee zien te dealen. Iedereen moet die regels volgen en die gelden niet opeens niet voor mensen die niet samenwonen met hun partner want dan blijf je aan de gang met uitzonderingen maken. Maargoed ik ben dan ook best wel streng hiermee, ook voor mezelf overigens. Al heb ik geen relatie of dates dus ook gewoon makkelijk praten, daar ben ik me bewust van.

Edit: oeps langer bericht dan ik verwachtte, wilde even mijn stem toelichten haha.

11 likes

Ja ik vind dat ook apart. Trek dan gewoon één lijn, het is niet alsof je iemand ineens niet meer kan besmetten als je elkaar een ja-woord hebt gegeven.

Ja precies. Er is ook wel een verschil tussen een date en een willekeurig persoon. Met de ene houd je 1,5 meter afstand met de andere niet.