Idd! In het begin dacht ik dat dus ook, maar ik begin steeds meer verhalen te lezen van mensen die helemaal geen koorts hadden, waardoor ik nu echt nog wat meer paranoïde ben dan ik al was Ik ga idd maar even kijken of ik misschien wat meer thuis kan doen, maar helaas is het merendeel van mijn werk niet thuis te doen
Ik ben iig niet verkouden en hoest niet, en kan gewoon afstand houden van iedereen gelukkig.
Wij moeten een filmpje maken voor de kinderen met een uitleg wat Corona nou eigenlijk is. Hoe leg ik dat in godsnaam uit aan peuters?
ik zag deze gisteravond voorbij komen op mijn fb! misschien kun je hier iets uit halen
Gezellig op nos. De verwachting van de Piek van Corona patiënten op IC is eind mei!! Wat een lange tijd nog te gaan
Nou echt een dystopische ervaring in de supermarkt net, er was een klant die de hele tijd in paniek riep “HOU AFSTAND!!! HOU TOCH GODVERDOMME AFSTAND!!!” Terwijl mensen dat gewoon deden en ik pakte iets uit een schap en een vrouw van top tot teen in het zwart gekleed met een masker op ging gelijk het deurtje wat ik aanraakte ontsmetten met een spray, ik dacht echt wtf heeft die nou haar eigen ontsmetter mee??? Maar ze werkte er gewoon haha maar dat had ik niet door door haar kleding. En er was weer wc papier!!! Erg prettig want we hadden nog maar één rol
Ja vind ik ook! Lekker nerden op die modellen.
Dat de huidige maatregelen een ‘targeted lockdown’ wordt genoemd is nieuw voor mij! Was dit altijd al zo? Zie het model hieronder met de huisjes.
Bovenste rij is Singapore, middelste rij is Italië en onderste is Nederland. Bij 1 zieke blijft dus het hele gezin/huishouden in isolatie! Voordeel: niet iedereen hoeft thuis te blijven, alleen de mensen die ziek zijn (verkoudheid, koorts, corona).
Dus laat vooral zien aan de bazen die verwachten dat je komt als je een zieke huisgenoot hebt. Het beleid is dus thuisblijven in isolatie! Isolatie betekent dus ook: niet naar de supermarkt gaan!
Peuters is wel lastig ja. Kort en duidelijk. En zou inderdaad iets van beelden/tekeningen erbij gebruiken
Ja weet ik! Zei “griepje” omdat iedereen dat hier toen zo noemde (en mensen in mijn omgeving ook zeggen dat ze “een griepje” hebben als ze verkouden zijn met verhoging), maar ik weet dat je daar ook flink ziek van kan zijn. Al heb je dan wel koorts en dus hierbij blijkbaar niet altijd.
Ik ben het met je eens in die zin dat meer informatie over de besluitvorming van het RIVM erg gewenst is. Ik denk alleen dat het ook handig is om te bedenken dat besluitvorming niet alleen gebeurd op basis van informatie van het RIVM. Een crisis als deze draait, hoewel je misschien wel zou verwachten, niet alleen om hun informatie. Crisisbeheersing is multidisciplinair en er spelen zoveel meer elementen bij de besluitvorming.
Wat ik wil zeggen is dat die 1 juni maatregel, niet uitsluitend of zelfs niet in beslissende mate gebaseerd hoeft te zijn op het RIVM.
Jet waste haar handjes niet goed. De oma van Jet is nu dood. Jet is verdrietig. Doe niet als Jet
Ik denk dat mensen zich er ook beter op in kunnen stellen dat die geplande vakanties niet doorgaan ongeacht of ze dan een tentamen hebben haha.
wat expectation management: sowieso niet onrealistisch als mensen hun vakanties de komende 3 maanden beschouwen als gevlogen.
Oeps typte te langzaam @flwhrs
Ik ga zo richting mijn ouders met een thermoskan koffie. Mn moeder zet een stoel wat verder de tuin in zodat we kunnen bijpraten. Mijn dochtertje kan helaas niet mee, die is 2,5 en de maatregel “afstand houden” was haar altijd al vreemd .
Ik had het gister ineens, als een soort golf.
Van het internet af, even geen nieuws kijken en ( als je geen klachten hebt) even een stuk gaan wandelen of thuis sporten. Ik ben een spannend boek gaan lezen. Toen was ik het wel kwijt.
Ik ging net naar de supermarkt en moest een wagentje pakken. Ik probeer overal netjes afstand te houden, ook bij de te krappe uitgang waar simpelweg niet twee mensen door konden. Dus ik sta te wachten tot de mensen naar binnen gaan, loopt er een man van 70 dwars door die uitgang. Topper hoor (Y)
Ah ik was vandaag naar de supermarkt en het leek wel alsof mensen nu eigenlijk door hadden dat ze 1,5 meter van elkaar af moeten blijven (de vorige keer was dat niet). Alleen het stomme is dat veel mensen heel netjes aan de kant gaat, maar dat is dan steeds voor een schap waar ik dan net bij wil?
En dan staan we daar zo ongemakkelijk een paar seconden en diegene denkt vast van ‘wil je erlangs of wil je erbij?’
En ik van ‘ga je doorlopen of ben je nu aan de kant voor mij? Want ik wil precies daarbij waar je voor staat’
Ik zag gisteren iemand met een gasmasker in de Lidl (denk Breaking Bad) Dat vond ik wel even hardcore Maar ja better safe than sorry
Eindelijk super rustig op kantoor.
Vanaf maandag maar 2 of 3 mensen op de afdeling. Heerlijk! Hebben blijkbaar een brief ontvangen van het rijk dat ons bedrijf ook zeer belangrijk is.
We weten alleen niet of het alle delen van het bedrijf zijn.
Ik dacht dat het überhaupt altijd al verplicht was om een mandje te hebben, vanwege diefstal o.i.d… maar blijkbaar niet?
ik ben echt geïrriteerd over m’n werk (supermarkt) want volgens de regels mogen er 150 man in dus tellen hoeft niet, maar ze hebben wel gezorgd dat er maar een totaal van 150 mandjes en wagens zijn om vervolgens niemand bij de deur te zetten die ervoor zorgt dat mensen ook echt met een mandje of wagen de winkel in gaan. spoiler alert: mensen hebben gewoon schijt en lopen zonder iets de winkel in