Hoe bedoel je “ter vervanging”?
Als ik niet zou samenwonen zou ik denk ik nog wel gewoon mijn vriend zien, mits we beide alleen wonen en we verder ook niet veel in contact komen met andere mensen.
Nu zie ik alleen mijn man, wonen natuurlijk samen en gaan wel gewoon boodschappen halen enz. Maar we zien geen familie of vrienden. Mijn vader werkt nog gewoon (met de auto naar zijn werk gaan en dan werken), mijn moeder werkt niet maar omdat mijn vader risico groep is doet hij ook geen boodschappen. Dus alles wat mijn ouders nodig hebben dat koopt mijn moeder dan en zij gaat op tijden dat het rustig is en voordat ze thuiskomt alles ontsmetten.
Voor degene die hun vriend/date ofzo missen, jullie kunnen toch ook gewoon een “video date” doen. Dat je een avondje samen afspreekt om in te bellen en dan gewoon bewust wijntje met “elkaar” drinken o.i.d. Denk dat je gewoon creatief erin moet zijn.
Zeker voor de mensen die nog maar “gewoon” daten vind ik dat ze absoluut NIET moeten afspreken, vind het echt een heel ander verhaal als je in een vaste relatie zit en elkaar niet kunt zien. En als je date daar geen begrip voor heeft, in deze omstandigheden zou het ook echt reden zijn om het voor mij dan af te kappen met zo een gast.
Dat bijvoorbeeld je meer zekerheid hebt als je een studie in een bepaalde richting gaat doen of geinspireerd raakt door de zorgmedewerkers o.i.d.
Ja zeer veel mogelijkheden online!
Dodental Spanje overstijgt dat van China, 738 doden in 24 uur tijd
Het dodental als gevolg van het coronavirus is in Spanje opgelopen tot 3.434, wat meer is dan de 3.285 doden die China heeft gemeld. In één dag tijd zijn 738 mensen in Spanje overleden aan COVID-19.
Zo hartverscheurend, zo veel…
En ik wilde dit bericht ook delen hier: heel belangrijk!
Rode Kruis roept Nederland op om kwetsbare personen aan te melden
Het Rode Kruis start een initiatief om mensen te helpen die er tijdens de coronacrisis alleen voor staan. Mensen die bezorgd zijn over ouderen, chronisch zieken of andere kwetsbare mensen in thuisisolatie kunnen deze personen aanmelden bij het Rode Kruis.
Professionele hulpverleners van het Rode Kruis of burgerhulpverleners komen dan in actie om ze te helpen of een luisterend oor te bieden. De afgelopen week kreeg het Rode Kruis al ruim twaalfduizend telefoontjes binnen van mensen die zich zorgen maken om anderen.
Het gaat volgens de directeur van het Nederlandse Rode Kruis Marieke van Schaik bijvoorbeeld om situaties waarin je zelf in Vlissingen woont en je tante in Assen, maar graag wil dat iemand haar een beetje in de gaten houdt. “Of als jij zelf ziek bent, maar je je toch ook zorgen maakt over die buurman met een lichamelijke beperking een paar huizen verderop.”
Mensen kunnen ook zelf om hulp vragen via de Rode Kruis Hulplijn (070-44 55 888).
Ah, zo! Ik haalde niet uit de discussie hier dat mensen dat deden, maar ik zie nu inderdaad wel in dat mensen deze redenatie wel kunnen toepassen, al helemaal als het zien van partners wel oke wordt gevonden.
Ik ben naar aanleiding van deze discussie in iedere geval heel blij dat ik mijn date heb afgezegd, ik was een beetje bang dat ik me aanstelde, maar dit bevestigt voor mij wel dat het het beste is!
Oké ik vind dat mensen die hun partner nog zien (en waar ze dus niet mee samenwonen) nu wel echt door het slijk gehaald worden hoor. Lekker veroordelend.
Over mensen die hun kinderen naar familie brengen zodat ze kunnen oppassen oid hoor je geen kip? Terwijl je daarmee dus ook je ‘inner circle’ vergroot (en ja, ik ben er zelf hier 1 van, mijn zus past ook op).
Wat is er gebeurd met geen paniekzaaierij, logisch blijven nadenken en je verantwoording nemen? Als er forummers zijn die niet samenwonen maar wel hun partner nog met regelmaat zien en verder niemand dan geef ik ze groot gelijk. Zeker als ze verder alle maatregelen in acht nemen.
Ik ga dit topic toch maar op negeer zetten.
Ik denk dat je je echt niet aan kunt stellen op dit gebied nu. Hoe voorzichtiger hoe beter.
Ja als je consequent 1,5 meter afstand houdt kan het volgens de regels wel. En dan is het aan jezelf om te bepalen of je dat dan nodig vindt en of je je daar wel aan kunt houden.
Edit: of je het nodig vindt om af te spreken dus, niet of je afstand houden nodig vindt want dat is altijd nodig.
Maar het verschil in de maatregelen “vermijd sociale activiteiten, beperk je sociale activiteiten, blijf zo veel mogelijk thuis” zit hem toch in noodzakelijke contacten?
Dan vind ik veel van de mensen die ik zie niet noodzakelijk. Noodzakelijk vind ik dan het helpen van een familielid met een boodschap of oppas
Of ja verschil. Weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar de uitzonderingen misschien dan?
Maar met dit in eerste instantie als principe toch: “vermijd sociale activiteiten, beperk je sociale activiteiten, blijf zo veel mogelijk thuis” tenzij…
Nu we toch bezig zijn, wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik twijfel namelijk zelf heel hard.
Kort geschetst: ik ben een belgische die werkt in Nederland, hier normaal ook in de week verblijft en in het weekend naar “huis” ga in België waar ik officieel samenwoon met mijn vriend. Ik werk in Nederland in een ziekenhuis en heb een vitaal beroep maar heb geen direct patiëntencontact en momenteel zijn wij in 2 teams gesplitst om verspreiding tegen te gaan. Mijn vriend zit nu al bijna 2 weken thuis en heeft met niemand anders contact (mag ik toch hopen voor hem ).
Het ziekenhuis heeft privé-reizen verboden waardoor ik in eerste instantie dacht niet naar België terug te kunnen. Maar omdat ik officieel in België woon, kan je dat eigenlijk schuiven onder “woon-werk” verkeer. Met het vignet kan ik ook nog makkelijk langs de grenscontroles.
Vraag: Ga ik toch naar huis op dagen dat ik niet in het ziekenhuis moet zijn, of blijf ik hier in Nederland dit hele gebeuren gewoon uitzitten?
- Naar België als je niet in het ziekenhuis moet zijn.
- In Nederland blijven.
0 stemmers
Een maand geleden dacht ik nog: ‘het komt wel weer snel goed.’
En nu lig ik huilend, want werkloos, in bed. En dan lees je over het dodenaantal… zo kut allemaal
Zo zie je de verwarring en de verschillende interpretaties maar weer omdat het niet zo duidelijk is benoemd en er ook verschillende dingen genoemd worden
Het ligt echt niet aan ons (niet sarcastisch)
Even een side irritatie en niet per se op jou, maar “gewoon een online date” is echt niet hetzelfde als normaal daten. Mensen (9 van de 10 keer in een positie als samenwonend), zeggen dit echt vaak tegen me van “oh ja met nieuwe technologie is het bijna geen verschil”, ja het maakt het zeker makkelijker maar is echt geen equivalent aan daadwerkelijk contact. Je dynamiek is anders, je intimiteit is minder en je gespreksstof is oppervlakkiger. Fysiek contact is nodig om een relatie sterk te laten zijn. Natuurlijk is het prima te doen voor een paar weken maar ik vind het irritant dat mensen doen alsof het hetzelfde is want dat is het by far niet.
Je kan gewoon naar je vriend toch?
Ik voel me echt rot woon in NL maar vriend in BE en nu zijn we van elkaar gescheiden aangezien we allebei moeten werken in ons eigen land en we niet naar elkaar mogen pff. Ben benieuwd hoe lang dit duurt…
Maar vervolgens mag je wel 3 mensen uitnodigen mits je afstand houdt …
Ahh nee wat rot jij had vandaag toch een gesprek met je wg en je zat nog in je proeftijd toch?
Sterkte!
Jup en dat is precies wat ik bedoel met mijn laatste berichten. Onduidelijk en dat is heel jammer