Ja exact! Haha, precies daarom wilde ik het hier vragen. De consensus is hier heel duidelijk āmet nieuwe personen daten kan nu echt nietā, maar in principe is er dus geen verschil tussen mijn date en mijn vriend, behalve dus het label dat eraan hangt. En toch voelt het voor mezelf veel vanzelfsprekender om mijn date af te zeggen dan om mijn vriend niet meer te zien.
@Kusjessoldaat Wat een leuke tip, ik luister die podcast altijd graag! Ik ga hem zeker luisteren, thanks 
@morale Ja, hier heb je wel een goed punt. Mijn date heeft ook een vriendin, zij wonen samen, en zij komt ook weer met mensen in contact in haar dagelijks leven⦠Dus de cirkel van āpotentiĆ«le via-via besmettingenā wordt dan ineens wel veel groter. Dit is wel de meest objectieve manier om het te bekijken denk ik 
@Keaton Eigenlijk heb jij natuurlijk gewoon gelijk (hoewel in de richtlijnen staat dat met twee personen binnenshuis afspreken wel mag)! Ik houd ook zeker geen 1.5 meter afstand tot mijn vriend, haha. Maar ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om hem niet meer te zien. OkƩ, nog ƩƩn poll dan. Voor degenen met een partner waar je niet mee samenwoont:
- Wij zien elkaar nu niet
- Wij zien elkaar wel en reizen met het OV naar elkaar
- Wij zien elkaar wel, maar reizen niet met het OV